- 379 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Yeni yıl yaklaşırken
Yeni yıl yaklaşıyor. Yeni hayaller yaratarak yeni umutlar vaat ederek. Herkesin cebinde piyango bileti, en büyük ikramiye hayali- ya çıkarsa ümitleri- sanki her yıl mecburi tekrarlanan yeni yıl ritüeli gibi.
En fakirinden en zenginine kadar yaşayan ihtiyaçları ve hayalleri olan herkes bu parayı istiyor. Paranın gücünden getireceği imkanlardan yararlanmayı düşünüyor.
Bana göre her şeyin fazlası zararlı olduğu gibi paranın da fazlası dengeyi bozuyor. Ruhsal dengeyi bozuyor. Aile ilişkileri, arkadaşlık ilişkilerini bozuyor. Erkekler için arabadan başlayan yenileme ve değiştirme gereksinimi eşle devam edebiliyor. Yuvaların yıkılma sebebi olabiliyor. Kadınlar için mecburi devam eden evliliklerin bitebilme ihtimali doğuyor.
Hiçbir şey yapmaya gerek olmadan yaşayabileceğini yaşamak için her şeyin olduğunu düşünmek boş kalmak, stres, depresyon yaratabiliyor. Çok fazla para mutluluk getirmez sadece insanı esir eder köle haline getirir.
Ayrıca insan hayatında para ile satın alınamayacak şeyler de vardır. Salık, sevgi, huzur mutluluk gibi. Paranın sağlayabileceği imkanlar belki olanı korumaya katkıda bulunabilir ama mevcut olmayan yaratılamaz. Sağlıklı insan Allah tarafından bahşedilen zenginliğe zaten doğuştan sahiptir. Kanuni sultan Süleyman’ın da dediği gibi.; ’Olmaya cihanda devlet bir nefes sıhhat gibi’ deyişi de sağlıklı bir nefesin en büyük zenginlik olduğunu anlatmaktadır. Sevgi e para ile satın alınamaz. Sevginin, mutluluğun olmadığı yerde huzur zaten olamaz. Parası hiç olmayan için para her şeydir. Amaçtır.
Standart ihtiyaçlarını rahat karşılayanlar için para amaç değil araç olmalıdır. İnsan; insan olduğunu unutmadan yaradanın verdiği insanlık hasletlerine sahip çıkmalıdır. Her şartta şükretmeyi bilmelidir.
Unutmayalım ki;
Bu dünyadan ayrılırken en fakirmiz de en zenginimiz de cebi olmayan iki metrelik kefen beziyle gidip istikbal, mondi ,yataş seçenekleri olmayan kara toprakta yatacağız!
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.