NOT
-Evet çocuklar bu yıl ki dönem ödevinizi veriyorum, alın elinize kağıt, kalemlerinizi: Herkes inandığı veya duyduğu batıl inançlarını yazsın.
Bu sizin tatilde yazacağınız ödevdir ve diploma notunuzun yarısını etkiler. Ona göre hazırlanın ve dikkatli çalışın lütfen.
O an başımdan aşağıya kaynar sular aktı. Çünkü ben böyle saçma sapan şeylerle ilgilenmezdim ki!.. Hay Allah, bu hocanın da aklına nereden gelmişti bu konu. Tamam sınıfta kalmıştım, bunu böyle kafama koymalıydım. Suratımı asmış, kaşlarımı çatmış, yazdığım kağıdı farkında bile olmadan önce ikiye sonra dörde, daha sonra sekize katlarken arkadaşımın seslendiğini fark ettim.
-Ne yapacaksın o kağıdı yutacak mısın ki o kadar küçültüyorsun?
-Aaa farkında değilim kendi küçülmüş.
-Sahi ya, senin hiç batıl inancın var mı?
-Vardır tabi, olmaz mı? Herkesin vardır, senin yok mu?
-Bilmem, hiç düşünmedim.
-Düşün bence mutlaka vardır. İyi tatiller sana.
-İyi tatiller.
**
Eve gittiğimde annem suratımı görünce şaşırdı. Her zaman okuldan neşeyle dönen ben, ilk defa suratsızdım.
-O suratının hali ne kızım? Hayırdır, dur dur ayakkabılarınla girme içeriye evin beti bereketi gider.
-Ne dedin anne sen? Ay çok mutlu oldum anneciğim. Bir daha söylesene şunu, hemen yazıyorum. Odama girsem ayakkabılarımla ne olur?
-Allah korusun kızım delirdin mi sen? Ne diyorsun öyle?
-Anneciğim bildiğin bütün batıl inançları söyle bana hadi.
-Nereden çıktı bu şimdi, ben çok bilmem ama komşu Hayriye Teyzeye sor sen ooo onda neler neler var roman olur inan.
-Hemen gidiyorum Hayriye Teyzeye.
Gülüşmeler...
**
-Hayriye Teyze sen bu konunun uzmanıymışsın annem dedi benim suçum yok inanki.
-Ne kız, çok biliyor o annen. Ben inanmam öyle kocakarı laflarına. Sadece merdiven altından geçmem o kadar.
-Hemen yazıyorum bekle.
-Ha bi de herkesin bildiği mavi boncuk takmak, ne bileyim işte nazar değmesin diye üç defa tahtaya vurmak. Hatta dilini ısırmak.
-Aaa o da ne yaa?
-Öyle öyle sen yaz yaz. Doğru kızım doğru şeyler bunlar nesillerimize kalsın bizden. Hatta bak şuraya yazıyorum (parmağını ağzına götürüp ıslatıp duvara sürer) öğretmenin aferin diyecek sana. Ha bi de şu var ki biraz ayıp ama nazar değmesin diye bazen poponu kaşı bile deriz Vallah Billah.
-Aaa bunu yazamam Hayriye Teyze utanırım.
-Yaz kızım gelenek bu, ne utanıyorsun.
-Hocam beni yanına çağırıp bir tokat atarsa Hayriye Teyze böyle yapıyor derim bak.
-De, yalan da değil hani.
**
Hayriye Teyzede beni yandaki evde oturan komşusuna yollamıştı o arada. Ondanda hiç duymadığım yeni bilgiler edinmiştim.
**
-NOT: Bu bilgiler çevreden edindiğim ’’Batıl İnançlardır.’’ Biz böyle inançlarla büyüyen gençlik olmayalım.
Okul açıldı.
Sınıf başkanı hepimizin ödevlerini tek tek topladı. On gün sonra okula geldiğimde okulun panosu önünde bir kalabalık vardı. Nedir diye bakmak istedim. Allah Allah; üstünde benim ismim yazıyordu. Bu benim dönem ödevimdi.
En önemliside yazmış olduğum NOT un altı kırmızı kalemle altı çizilmişti.
Davi 10 Aralık 2020
YORUMLAR
Davidoff
Onların fotoğrafını çeker ne yapacaklarsa o fotoğrafa bakarak yaparlar. İyi fotoğraflar olmamız gerekir.
Teşekkür ederim.
(: gülümseten bir yazı teşekkürler
Merdiven: Altından geçmek uğursuzluk sayılır. Geçmek zorunda kalınırsa seksek atlayarak geçilir. Altında elle boynuz işareti yapılarak uğursuzluktan kurtulunur.
(alıntıdır)
kesinlikle batıl inancım yoktur
yanliş anlaşılmasın (:
Davidoff
Çocuklarımızın, genç nesillerimizin saçma sapan batıl inançlarla beyinlerini yıkamayalım.
İnanın onları kötü etkiliyor.
Teşekkür ederim.
Sevgili Davi !
Ne güzel bir yazı bu böyle?
Güzel bir kurgu.
Çıkarılacak sayısız ders var.
Zaten senin hangi yazın öyle değil ki?
Selam ve Sevgiyle...
Davidoff
Aslında kurgu değil bu yazdığım gerçektir.
Benim hiç unutamadığım bir anıdır.
Teşekkür ederim Değerli Ağabeyim.