ÜÇ GÜNLÜK DÜNYA
Dünya üç dündür.Dün, bugün,yarın..O zaman en güzel bir şekilde yaşamalıyız değil mi?.Zamanımızı en iyi şekilde değerlendirmeli, zeminimizi yaşanır hale getirmeli, yüreğimizi tahammül sınırları içerisinde sağlamlaştırarak zihnimizi
akarsular gibi berrak bir şekilde mecrası ilim ve bilim ile taçlandırmalı ve yaşama dört elle sarılmalı.
Birinci gün dünde kaldı.Yaşanılanlar yaşandı.Yarına ait hayaller kuruldu.Hatalar tespit edildi.yani yaşanılan günün muhasebesi yapıldı.Bu yapılan muhasebe yaşam istatistiğine konu olacak verileri oluşturuyor.Bütün bunların eşliğinde
yarına planlar kurgulanır ve merakla yarın beklenir.
İçinde bulunulan gün bir öncekinden daha değişik konumdadır mutlaka.Dünden geriye kalan mücadeleler ve yaşanılan günün yaşanılacak sınırı arasındaki zaman diliminde yapılacak olan mücadeleler...Yani dün yapılmış olan faaliyetlerden daha fazla faaliyette bulunmak şart.Demek ki dün ile bu gün eşit değil mücadele açısından.
Mücadele de çeşitli hayatımızda...Kendimizle mücadele, yaşadığımız hayat şartlarıyla mücadele, hayallerimizi gerçekleştirmek için engel teşkil eden olgularla mücadele..Zaten hayatın kendisi mücadele değil mi?
Kendimizle mücadele ;kafamızdaki olumsuz fikirlerden kurtularak hayallerimizi gerçekleştirmedeki öncelik olabilir, sıraya koyduğumuz merhalelere ulaşmak için ihtiyaçların ne şekilde temin edileceği olabilir.Bu arada yaşamın devam edebilmesi için ihtiyaçların karşılanış şekline karar verilir..Bir plan gereklidir yani..Hiç bir şey rast gele yapılmayla başarıya ulaşılmaz.Yaşadığımız hayat şartları yıldırmamalı bizi aslında.Unutmamak gerekir ki sabırla yol alan, mevcut şartları en iyi şekilde kullanarak çalışmasını ortaya koyan kimse istisnasız başarıya ulaşır.
Elimizden gelen çabayı sarf ederek kırıp dökmeden, isyan etmeden günün sonunda da muhasebemizi yaptık mı yarınlarımız ömrümüz olduğu müddetçe bize hep gülümseyecektir.Maneviyatımızı da desteklememiz gerekir tabii ki.Bunu zaten her birey bilir diye uzun uzun bahsetmek istemedim.Şükür ve dua güne konulan son nokta olmalı ki; önümüzde aydınlık yarınlar olsun.
YORUMLAR
Saygın kalem Neneh kalem dost, yaşam manifestosu yazınız çok hoş.
Adına ömür denen yaşamın doya doya yaşanması için planlı olmak, geçen günün muhasebesini yapıp günü dolu dolu yaşamak ve de yarınlar için kendimizi hazırlamak belirttiğiniz gibi ne kadar önemli.
Başarılı insanların yaşamlarını değil gelecek bir günlük daha ileri zamanlara göre planladıkları hep bilinir.
Elbette manevi değerlerr kişiye özeldir.
Hoş bir anlatımla güzeldi yazınız.
Emeğe ve sanata saygımla esen kalın.
Kısa öz bir yazı buna denir
Ne çok şey var içerik olarak
Perspektif, yaşamın değeri, mücadele, ahlak, fazilet
Yüreğinize, emeğinize, kaleminize, kelamınıza bereket hanımefendi
Hayırlı cumalar dilerim
Sağlık, huzur, bereket dilerim
Saygı ve selamlarımla.
neneh.
düz yazılarınız da şiirleriniz kadar düzeyli ve donanımlı Emine Ballı hanımefendi,
"Hayat demek mücadele demektir, hayatı kazanmak için mücadeleyi kazanmak demektir." diyor Mustafa Kemal Atatürk'ümüz. bu özdeyişe ne güzel yakışıyor özgün yazınız.
kutlarım.
emeğe ve sanata saygımla.
Tarla sürülür tırmıkla temizlenir sürgüyle düzlenir mibzerle veya elle tohum ekilir kış geçer baharda tarla susuzsa sulanır çapalanır hasat edilir tüccar alır nakliye verilir fabrikada işlenir nakliye ticarethane nihayet TÜKETİLİR....
Din kan gözyaşı cambazları en lüx yerde en iyi tüketici olarak yaşaaar gider....
Dünü çalınandaa ekmeği bölünendee yarını kararandaa bedava yaşayanda bu dünyanın gelip gidicileri ....
Doğruyu söyleyip hakkını arayanların haksız çıkabildiği dünyadan Selam olsun...
kaleminiz daim yazsın saygı ve selamlarımla
Üçlemeler, her konuda işe yarıyor. Dün-bugün-yarın, geçmiş-an-gelecek, 1-2-3. Boyutlar gibi tümü parçalar halinde akla yaklaştırıyor. Selamlar, saygılar.
neneh.
Değişik rivayetler var dünya için üç gün diyen olduğu gibi, ''Dünya bir gündür o da bu gündür.'' diyenlerde var. Yetmiş yıllık bir insan ömrü, milyarlarca yıllık dünya oluşumunun içinde aslında bir kaç dakikalık bir şey, zaman bağlamında düşünürsek... Kimsenin kalbini kırmaya değmez, yeter ki birileri de bizim kalbimizi kırmasın... Son hızla ahirete, gerçek mekanımıza doğru yol alıyoruz. Selamlarımla...