- 565 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Sonuç
Sonuç
Sonuç değişmiyor ise farklı ifadelerin, birbirinden farklı olduğu söylenemez.
Popüler kullanımda farklı ifadelerle aynı şeyi söylemek yaygın. "Bardağın yarısı boş, bardağın yarısı dolu. "Etki" yazımda bahsettiğim iki cisim veya sistemin etkileşiminden kuvvet ikili yani "Etki-tepki" şeklinde açığa çıkar ve hangisinin etki olduğu veya hangisinin tepki olduğu gözlemcinin gözlemine bağlı. Benzer şekilde aynı şeyi farklı açıdan ifade edip "Doğrusu bu, diğerleri yanlış" söylemi de o şeyin doğruluğunu kanıtlamaz. Pek çok kişi, birbirini yalanlayarak aynı konuyu doğrulamaya çalıştığında aralarındaki farklı açıdan bakış polemiği, o konuda taraflardan birinin doğruluğunu da kanıtlamaz. Tümü yanlış olabilir ama onlar birbirlerini doğru açıdan bakmamakla suçlayarak aralarından bir veya birkaçının doğruluğuna dair bir altyapı oluşturabilirler. Çünkü bakış açılarından birisi veya bir kaçının "Doğru" kabul edilmesi sonuç açısından yeterli olabilir. Yanlış olanların sonuca etkisi olmaz! Sonuç hasıl olmuştur.
Örnek: Uzaylıların varlığı veya yokluğu üzerinde tartışanların tamamı uzaylıların cinsiyetleri veya biyolojik yapıları üzerinde kıyasıya birbirlerin eleştiriyorlar. Konuşmacıların tamamı, bunu tartışıyor ve aralarında "Uzaylıların var olmadığını söyleyen bir kişi bile yok!" Bu tartışmanın konusunun, "Uzaylıların varlığı veya yokluğu." olmadığı açık. Aslında uzaylılar var da biyolojik yapıları veya cinsiyetleri konuşuluyor.
Son tahlilde; sonuç değişmiyor ise farklı ifadelerin, birbirinden farklı olduğu söylenemez. Doğrucular ile yanlışçılar aynı konuda fikir ayrılığına düşüp sonuç açısından amaçlanan her ne ise onun doğruluğunu ispatlamaya çalışabilirler. Uzaylılar konusuna benzer konularda farklı görüş ifade edip aynı konuya işaret etmek mümkün.
Saygılarımla.
Ahmet Bektaş