- 352 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SADIK GÜRBÜZ.
SADIK GÜRBÜZ.
1950 senesinde Amasya’da dünyaya gelen Sadık Gürbüz, İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi’nden mezun olmuştur. Mezun olduktan bir süre sonra avukatlık mesleğini icra etmiştir. Daha sonra ise avukatlığı bırakarak müziğe başlamıştır. 1976 yılına kadar da Şehir Tiyatroları’nda çeşitli görevlerde bulunmuştur. Fakat, çeşitli siyasi sebeplerden dolayı görevinden men edilmiştir. Bir daha da eski görevini yapamamıştır.
1974 yılından itibaren ise profesyonel bir şekilde müzik çalışmalarını yapıyor. Döneminde dayanışma gecelerinde yapılan konserlerin aranan ismi haline gelen Sadık Gürbüz, seslendirdiği türkülerle ve yaptığı bestelerle adını duyurdu.
Pir Sultan Abdal’ın şiirlerinden ciddi anlamda etkilenen Sadık Gürbüz, çeşitli şiirleri bestelemiştir. Sadık Gürbüz’ün albümlerine incemeler yapıldığında görülüyor ki; batılı anlamda birçok düzenleme yapılmış. Bu yönüyle de birçok sanatçıya ilham kaynağı olmuştur. Sadık Gürbüz, tutuculuğun hüküm sürdüğü yıllarda da seslendirdiği türkülerle dikkat çekmiştir. Bu türkülerinde piyano, flüt, kavala ve basgitar gibi birçok enstrüman bulunuyordu. O dönemlerde yıldızının parlamasındaki en büyük etmenlerden birisinin de yaratıcılık olduğu yadsınamaz bir gerçektir. Her ne kadar modernist bir düşünce yapısı ve icraatte olsa da türküleri, türkü gibi okumaktan asla vazgeçmedi.
Tiyatroda çalıştığı dönemde çeşitli oyunların müzik yapımcılığını üstlendi. Kara Çarşaflı Gelin, Kaçak ve Şaşkın Ördek adındaki filmlerin müziklerini yapan Sadık Gürbüz, 2006 yılında da ‘’Eve Giden Yol 1914 ‘’ adındaki filmde Derviş Baba ismindeki karakteri ile yer almıştır.
2014 ve 2015 yılları arasında ise ‘’Kardeş Payı’’ dizisinde haylaz ve bir hayli çapkın ihtiyar Hacı Şerif karakterini canlandırdı. Sadık Gürbüz’ün hayatı genel olarak böyleydi.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.