- 359 Okunma
- 3 Yorum
- 1 Beğeni
Yalnızlık Limanı
Gökyüzü kurşuni rengin hükmüne girmiş, esen sert rüzgârlar bir kırbaç gibi şaklıyordu ağaçlarda.
Soğuk olanca haşmetiyle peyderpey inerken gökyüzünden yere o inadına elleri ceplerinde rüzgâra karşı yürüyordu.
Gittiği yolun nereye çıkacağına zihni değil de ayakları karar veriyor, attığı her adım onu bir bilinmeze sürüklüyordu. Zihninde yüzen düşünce gemileri çoktan son durağına ulaşmış, hatıra denizinin boş limanına sığınmıştı.
Yürüdü, sert rüzgarlar saçlarını dağıtıp, dudaklarını çatlatıp kanatana kadar. Cılız birer çizik halinde akan kanları çenesine doğru süzülüyor gibi dursa da asıl yüreğine akıyor, ayrılığın verdiği hüzün yüreğine kor ateş gibi düşüyordu.
Ne çabuk gitmişti, ne çabuk hazan mevsimi gelip onu benliğinden koparıp almıştı? Derin bir nefes çekti ellerini titreten soğuktan. Ciğerleri sızladı, gözlerinden inci taneleri döküldü. Ayakları yürümeyi bırakıp öne eğik başını yukarı kaldırdı, gözlerine ilişen görüntüyü seyre daldı.
Kanla kaplı dudakları aralanıp gülümserken içinde sızlayan yarası bir kez daha kanadı. Gelmişti, getirmişti ayakları onu bir kez daha buraya. Minnetle gülümsedi ayaklarına, söz geçirmeye çalıştığı mantığının inadına her defasında onu buraya sürüklüyordu.
Oturdu hemen oracığa, toprağın koynuna. Elleriyle dokunacak kadar yakınında duran toprak yığını gözyaşlarına ev sahipliği yaparken dizlerini yerde sürüyerek geldi, girdi toprak yığınının yakınına. Ellerini toprağa verip uzandı buz tutmuş ak toprağa. Yanaklarından aşağı süzülen yaşlar değerken toprağın soğuğuna dudakları aralanıp her defasında söylediği sözcükleri sıraladı, acısını bağrına hapseden toprağa.
“Ben geldim annem, açsana kollarını, alsana yine kucağına, ben geldim annem, bu kez bırakma beni. “
YORUMLAR
acının bu rengine hangi yürek dayanır bilemesem de,
içimin acıdığı öyle kesin ki yazanın anne demişliğin de.
eyvallah.
Bir varmış bir de yok
Muhteşem!..Kısa olmasına rağmen acıyı yüreğe hissettiren başarılı bir yazı.Giden gitmiştir zaten acısı ve hüznüyle..Kalana ise tüm acılara ve olumsuzluklara sabretmekten başka çıkış yolu yok.Umutların yeşermesi adına..Ebediyete intikal edenlerimize rahmet olsun.Saygıyla..
Bir varmış bir de yok
Acının tarifini anlatmak ne zor...
ancak yaşayan bilir yaşadıklarını
yazı kısa fakat, çok keskin anlatmış
kanayan yaranın sızısını....
tebrikler değerli kalem
nice saygılarımla