Kış Uykusundan Uyanmak
Bazı canlılar kış uykusuna yatarlar da bahar geldiğinde uyanırlar…Müslümanlara yapılan sözlü ya da ameli saldırlar da, İslam’ı yok etmez aksine uykudan uyandırır, uyandıracak inşallah…
Fransa’da, Yunanistan’ da, Ermenistan’da, Hindistan’da, Amerika’da… Sözüm ona ırkçılık adı altında toprağı kazıp da petrol bulmuşçasına ortada dolaşan şiddet haberleri mide bulandırıyor. Savaşların maddesel yükünü, bu yolla çözmek onlara akıllıca ve ekonomik geliyor.
İnsana, doğaya, hayvanlara şiddet… Irkmış, dinmiş, yetimmiş, fakirmiş neden gösterip de yapılmaması gereken bir suç. Her canlının yaşama hakkı var. Onun elinden bunu kimse alamaz. Almak isteyen zalim olur, insanlıktan çıkar.
Bugün yaşanan İslam gelenekseldir. Çoğu namaz kılana bile sorsanız belki her gün namazda okuduğu Fatiha süresinin ne anlama geldiğini, okunan ezanın ne mesaj verdiğini hatta besmelenin bile manasını bilmeyenlerle doludur. Allah’ın dediğini yapmayan, Allah’tan başka her kişinin yap dediğini yapan, kısacası şirkle yatıp kalkan bir inanış sistemi haline gelmiştir. Buna rağmen Müslümanım diyen, İslamın gölgesini de olsa bunu yaşamaya çaba gösteren toplulukturdur da…
Müslümanın aksine ona karşı duran küfür okur, bilgilidir. Bildiklerine ve kendi gibi düşünenlere, ayağına basmadıkça sahip çıkar. Müslüman’ın bilgisizliğini kullanır. Cahile karşı bilgiyi güçmüş gibi kullanır. Eğer Müslüman dinin gerçek kriter ve ilmiyle yaşasa, kardeşliği yaysa hangi yönden küfür saldırabilir ki… Bu dünyada güçlüymüş rolüne soyunabilir ki! Allah bunların varlığına izin veriyor ki, tıpkı soğuğa direnen meyve çiçekleri gibi, en güçlüsü hayatta kalsın ve kendisine dost olsun. Allah ile kim savaşabilir ki, en büyük öğretisi de ölümdür.
Yıllarca baş örtüsü ile uğraşıldı sonuç ne oldu? Kadınlar doğruyu araştırdı ve öğrendi. Artık baş örtüsüz gezmiyorlar da. Ezanı Türkçe okuttular da ne oldu? Öyle bir hükümet kuruldu ki, orjinaline sadık arapça okutmayı görev bildiler. Üstelik, camilere imam, müezzin yetiştirdiler, Kur’an kursları açıp, İslam nasıl yaşanırmış anlatmak için öğretmenleri var ettiler… İslam’a yapılan her zulmün arkasından uyanış gerçekleşti ve daha da doğrusunu öğreten, öğrenen kişiler çoğaldı.
Eğer Allah’a inanan, kıyamet gününe-Ahirete inanan kalmazsa, işte kıyamet o zaman kopacak. Allah bu kainatın sahibidir. Kendisine karşı gelen insanı neden yaşatsın ki… Bu dünya, her türlü çirkinliğin, günahın işlendiği, eğlencenin pik yaptığı israf toplumu asla olamaz. Bu dünya kişilerin kimseye muhtaç olmayana kadar çalıştığı, bir şeyleri üreten dünya olmalıdır da… Dinimiz, tembelliği ret eder.
Hal böyle olunca, tembelliği şiar edinmiş Müslümanları uykudan uyandırmak için küfür tarafından şiddet, savaş gibi sınavlar hep olmuştur. Müslüman “Oku!” emriyle okumaya başlayacak, onu yaşamayı gaye edinecek ve bu tehdit-şiddet karşısında haklarını aramaya yollar aramıştır, arayacaktır. Kardeş olacaktır.
Müslüman bilir ki, hayır bildiğinde şer, şer bildiğinde hayır vardır! Müslümanlar üzerinde oynanan bu oyunlar ve sömürüler elbette bitecektir. Keza Ermenistan’ın Ağdam şehrinde ki Osmanlı eseri camiyi ahır yaparak hakaret etmesi, onun yanına kar kalmamış, orası yine cami olmuştur ve Dağlık Karabağ dünyanın gözü önünde tıpkı Peygamberimizin evinden çıkarken kimsenin görmediği şekilde çıkması gibi, Müslümanlara verilmiştir. Burada tekrar onu teslim alan ihlaslı askerinin gür sesiyle ezan okunmuştur. Müslüman uykudan uyanacaktır ve tereyağından kıl çeker gibi şiddete ve savaşa son verecektir.
Bu şiddette, öyle bir rahmet var ki… Koronanın verdiği dehşet ortamında, insanlıkta değişiyor. Uyanıyor dünya İslam’a, rahmete ve nimete… İnşallah!
Saffet Kuramaz
YORUMLAR
Ben yazınızı okumadım sayın Saf Şiir.
Aşağıda verdiğiniz cevaplardan birisi ilgimi çekti ona cevap vermek istiyorum.
Japonya'ya muhtemelen devlet desteğiyle gittiniz. Çünkü kendi bütçenle gitme şansınız yok.
2500 dolarla o Japon Türkiye'ye gelir 2 ay krallar gibi yaşar. Siz bir senelik maaşınızla orada 15 gün kalamazsınız.
"benim aldığım 1500 dolar parayla on yıl içinde ev sahibi olmuştum" "olmuştum" diyorsunuz. Yani geçmiş zaman kipi kullanıyorsunuz. Hadi bugün alın o evi de görelim.
Sizin de desteklediğiniz bu soygun düzeni sayesinde 10 senede baraka bile alamazsınız.
Bu ülkede artık kolay iş yok. İş sahibi olmak için malum partiden olma şartı var. O da çok zor, çünkü onur sahibi insanlar bu düzenin insanı değildir.
Her yer çöpleri karıştıran insanlarla dolu. Siz eğer bunları görmüyorsanız ya körsünüz ya da art niyetli.
saf şiir
Gözbağı
Eylül ayı itibariyle 4 kişilik bir ailenin açlık sınırını 2 bin 447 lira 72 kuruş, yoksulluk sınırını ise 7 bin 973 lira 2 kuruş olarak hesaplandı.
Peki asgari ücret ne kadar bu ülkede ?
5 yandaş müteahhide bulunun para çalışanlara mı bulunamıyor ?
Benim üç yeğenimden ikisi öğretmen ve atama bekliyor. Birisi mühendis ne iş bulursa çalışıyor. İnsan biraz utanır sıkılır. İşsizlik oranı %13,2. Bu da yandaşların açıklaması. Gerçek işsizlik %21 seviyesinde. Siz dalga mı geçiyorsunuz ?
Günlük gideri 14 trilyon olan sarayda oturanların yönettiği ülke bu işte !
Hiç bunu eleştirdiniz mi ?
Yalandan değil, yürekten eleştirdiniz mi ?
Kolunda 50 bin dolarlık çantayla gezen dünün açlarının altın musluklu yerlerde yaşadığı ülkede sen kalkmış iş beğenmiyorlar diyorsunuz.
Siz biliyor musunuz aylık bin euro maaş alan emekli almanlar Tr. de yaşıyor. Ülkelerine bile gitmiyorlar.
Kardeşim size ne desek boş.
Yandaşlık iliklerinize işlemiş.
saf şiir
Gözbağı
İşiniz gücünüz demagoji,
O rakamlar bu ülkenin gerçekleri.
Maalesef sorumluları da öyle.
Onlara basamak olan sizler de öyle.
saf şiir
yazı ve malum kardeşinizin yorumunu dışarıda bırakınca,
Çipras döneminde ve malum solcu yaşayanlarının, ki buna Müslüman denilende dahil,
yıllık geliri12.00 Eoro olmuş O gavurların...
darısı başımıza demesseniz iki dünyada elim yakanızdadır !!!
eyvallah.
saf şiir
himmet aygüt
:))))
bu kadar saflık her kafaya ziyan üstad.
buna cevabı benim yerime kardeşiniz versin,
içtiğim az geldi inanın....
eyvallah.
saf şiir
himmet aygüt
zavallısınız , kendinizi gömdüğünüz hapishanenizde...
açım ! diyor yurdum insanı, bana ne sizin kendinize yonttuğunuz ve sizden önce başlamış inanç sisteminizden, açım !!! dediğinizce cahil çok bu canım ve canım ATA'mın sevgili yurdunda... yıkacağımızın sonsuz imanıyla ama.
eyvallah !
saf şiir
himmet aygüt
biri dünyada malumunuz en azından ikinci güç
ve diğeri sizin bile saçmaladığınız, yunan deyip örnekleme yapacakken hem de...
muhterem yazar, bura , ülke nire ,desenizya !
Katar nedir, para nedir, namus ve gurur nedir?
nerede ve ne işe yarar vatan toprağından eksilenlere bakarak?
cevabınızı saygıyla ve elbet afiyetle içerken bekleyenlerdeniz...
ve yine eyvallah.
saf şiir
himmet aygüt
yine de yazı ve yorumlarınız karşısında kusacak olmam!
varsa değeriniz bir sevip çok söven nezdinde az olana verin anlamışlığınızı, lütfen !
saf şiir
Kesinlikle hasıl olan bir değişim varlığın yokluğun ne olduğunu çözmek adına.
Bir uyanışa dair üstelik uzun bir sürenin ardından.
Uyanıyor dünya uyanmayanlara inat dik kalmak ayakta başımız dik.
İnancın rahmeti ağabeyim ve ne yazık ki inancı Müslümanlığı yargılayanlar.
Yola devam Allah ın izniyle
Selam ve dua ile