- 388 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SELDA BAĞCAN.
SELDA BAĞCAN.
1948 yılında Muğla Merkez İlçesi Menteşe’de dünyaya gelen usta ses sanatçısı Selda Bağcan’ın annesi öğretmen babası ise veteriner hekimidir.
1 yaşlarında iken babasının Van İlimize tayini nedeni ile Van’a yerleşmişlerdir.
10’lu yaşlarda iken gitar çalmayı öğrenen Selda Bağcan 1971 senesinde Ankara Üniversitesi Fen Fakültesinde Fizik Mühendisliği bölümü’nden mezun olmuştur. Üniversitenin son yılında amatör müzik ile ilgilenmeye başlamış ve ilerleyen süreçte hem yurt içi hemde yurt dışında sayısız konserlere imza atmıştır.
Toplam 17 adet 45’lik çıkarmış 1981 – 1984 seneleri arasında seslendirmiş okuduğu parçalar nedeni ile Metris Askeri Ceza ve Tutukevinde hapis yatmıştır. Protest müzik tarzını benimseyen usta sanatçı 1992 senesinde Kurşun Adres Sormaz isimli sinema filminin müziklerini yapmıştır.
Selda Bağcan ile yapılan bir röportaj’da nerelisiniz sorusuna şu şekilde cevap vermiştir,
Annem babam memur olduğu için Muğla’da dünyaya gelmişim. Babamın mesleği veterinerlik, annemin ise öğretmenliktir. Tesadüfi olarak Muğlalıyım, ancak Sivas şarkılarını yoğun olarak seslendirdiğim için Sivaslı yakıştırması yapılmış ancak Sivas’lıda değilim. Aslen nereli diye sorarsanız Türkiyeli diyebilirim. Baba tarafı Makedonya Manastır göçmeni, anne tarafı ise Kafkas göçmeni yani kısacası ben kendime Türkiyeliyim diyorum.
Selda Bağcan evlenmemiş ancak 45 yılı aşkındır hayatında birisi olduğunu belirtmiştir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.