Kara Yazı
(Neeeehhhhhhhhhgggghhhhhhh
“Yani ölsem gitsem, arkadakilere yük olacağım”
“Sen ne kadar temiz kalpli, ince düşünen bir insansın”
“Sağol yenge, kalp temiz olunca gözde sulanma yapıyor işte”
“Üzme kendini..”
“Çok ağrıma gitti yenge”…
…
“Allah’ım sen büyüksün, çok büyüksün…”)
Bir dizi diyaloğu yukarıda yazılanlar.. Trt’de yayınlanan Kalk Gidelim dizisinden..
**
Haberler köpkötü, üç arkadaş gençlik, yaşları 13’şer, üç arkadaştan ikisi ikiz kardeş, diğerinin evine gidiyorlar. Bilgisayar oyunu esnasında kavga çıkıyor.
Bilgisayar oyununda neden beni öldürdün diye çıkan tartışma, gerçeğe dönüşüyor, önce bıçak sonra çekiç... Gençlerden ikizlerden biri ölüyor, biri yaralı, diğer çocuk adliyeye...
**
Ülkemizde de bir umut ışığı yok... Korono iyice felç etti, Khk’lar da devletin koronası. Can almaya devam ediyor. Devletin üst kurulları veya kurumları çağı ıskaladı. Y kuşağını biçti, 82 darbesinde olduğu gibi..
Z kuşağı olanlardan ihtimalen habersiz, tvlerden ve gazete manşetleriden beyinleri yıkanıyor. 28 Şubat olduğunda lise 3 veya 4teydim, çoğu şeyi anlayamamıştık, 82 darbesinin acılarını o kadar çok okuduk ki internet edebiyatı sayesinde, aynısını son yıllarda etö ve fetö diye yaptılar. Bunları yapan kim bilinmiyor, biliniyor veya bilinmezlikten geliniyor. Sağ sol gitti, etö fetö pelikan gibi söylemler geldi. Bunların yanında saray, cumhuriyeti yıktı. 80lerin gençliği çağı ıskaladı,hep de çok kötü.
Çözüm mü??
Güldürmeyin beni, kamyon şarampolden yuvarlandı, neyin çözümü. Erken seçim çözüm olabilir mi??? Gaz almaya benzer. Güç zehirlenmesi mahvediyor ülkeyi.. Eski kuşak koltukları bırakmıyorlar, ihtimalen koltuklarda son nefeslerini verecekler... Japon yapıştırıcısıyla yapışmışlar gibi bir izlenim var.
**
Resetleme ve güncelleme...
Öncelikle mali konuda dünyadan önce resetlenme yapılacak, miras hukukları sil baştan yeniden yazılacak. Yoksa gelecek komple maddileşecek, maddileşen hayvanlaşacak, hayvanlaşan çatışma ve savaşmaya başlayacak..
Zihinsel dönüşümü internet başardı. İnterneti kontrol altına almaya çalışmak da darkwebe kapı açacak. Çünkü gençler görüyor.
Dinlerin son demleri geldi. Dinden reçete yazamazsınız bu çağda. Gerçekleri görmeniz lazım.
80’lerin ideolojileri öldü, devam ederse komple umutsuzluk kaplar.
Gazete ve tvlerden eski kuşaklar sürülmek zorunda veya kendileri çekilmek zorunda. Zaman hız çağı... Bildiklerini kendilerine saklasınlar..
Komünizmin ve sosyalizmin farklı bir versiyonu çıkacak piyasaya. Devletçilik komada.. Milliyetçilik, alt tabakayı gütmek için kullanılıyor, Din; yüzde 5-10 lara inecek, herkes Allah diyecek lakin müslüman bulunmayacak devir o devir. Dinlerin sadece ilk belki de 25 yılları insanlık için güzel olmuş, sonrası komple çatışma. Allah veya Tanrı adına, insan haklarına saldırı var geçmişlerinde..
Robotlar piyasaya sürülecek, 2030larda mazot ve benzin yasaklanacak, elektirik veya havayla çalışan taşıtlar çıkacak. Bu da bir çok değişimi getirecek. Robotumsular ile insanların evliliği, aile hayatı piyasada görülecek. Nasıl bir aile olacaksa, lakin son 3000 yıllık tüm kavramlar sil baştan değişiyor..
Ticaretin hükmü 50 yıla çok farklı boyutta değişecek, para değişecek ihtimalen dijitalleşecek, yapılar; ihtimalen diktörtgen ve kareden, daireye, beşgen, altıgen vb dönecek gibi dış görünüşte. Toprak altından yani temelden çatıya kadar beşgen veya altıgen yapılar olabilir mi, nasıl olur, mimarlar düşünsün..
Dizi ve sinema sektörü, yazın sektörünü yendi, şiir sadece bir karalamaya dönüşecek.
Eğitim sektörü ne hale dönüşür sizce? Okulun, üniversitenin hükmü kalacak mı? Eski kültüre göre çok okuyan, izleyen insanlar zaten ya şeytandır ya da dış güç-iç güç vb beyin paşanın güçlünün tekerine çomak sokan eşkiyalardır vb...
Üç saç ayağı demiştik; ordu, dinistler ve eğitim kurumları.
Ordular; robotlaşmaya başladı.
Dinler veya dinistler; çağa uymuyor, çağı kendilerine uydurmaya kalkışmaları ceberrutluğu doğurur.
Eğitim; dijitalleşecek veya insanlar çiplenecek, aynı sürü hayvanların kulaklarına veterinerlerin küpe takması gibi..
***
Yani; zihinlerde hayatın ve ölümün ve varsa sonrasının pek bir önemi kalmadı. Değerler değişti, değişiyor. Korona, insan üretimi veya değil; komple teorilerine göre istenileni veremedi. Ölüm oranları çok az kaldı, elbette bilinmiyor bundan sonra aşı bulunur mu, hayat normale döner mi, yüzde kaç insan kıyımı yaşanır?
**
Fazla da konuları çeşitlendirmeye gerek yok..
Beyaz yazı yazabilen varsa koltuğunun altından geçelim..
***
(Neeeehhhhhhhhhgggghhhhhhh
“Yani ölsem gitsem, arkadakilere yük olacağım”
“Sen ne kadar temiz kalpli, ince düşünen bir insansın”
“Sağol yenge, kalp temiz olunca gözde sulanma yapıyor işte”
“Üzme kendini..”
“Çok ağrıma gitti yenge”…
…
“Allah’ım sen büyüksün, çok büyüksün…”)
Bir dizi diyaloğu yukarıda yazılanlar.. Trt’de yayınlanan Kalk Gidelim dizisinden..
Saygı sağlık ve huzurla...
En sevdiğinize emenet.. Kimse O ?
YORUMLAR
Nesildaşım beyaz yazı yazılır tabii ki neden yazılamasın.. hiçbir şeyi görme ,duyma, inkar et...geriye kalan bir avuç yeşillik ve orada sürünen hayvancağizlari sever gibi yapıp şiirler yazılar yaz dur...neden olmasın bembeyaz yazılar çıkar durur sonra...
Neden bilmem bu sefer 10 kasım geçemedi içinden toparlanamadı ruhum...agladim o bir damla sonsuzluk gibi geldi...nasil özledim dedim hem de nasıl...
Beyaz yazı yazılır nesildaşım kim bilir belki de...
Sağlıcakla kal diyeceğim Nesildaşım da işte elden ne kadar gelirse..
Eksik olma aksi olma hep ol nesildaşım..
Yinsani
lakin yine de nesildaşlarıma her zamanki gibi bir gülücük, umuda dair...:))
eksik kalma aksi olma hep ol:)
her daim sağlık huzur dilerim..
Erlik Aldacı
Sadece yararlar bütünü değil ömür, biliyorum.
Erlik Aldacı
Erlik Aldacı
Erlik Aldacı
black_sky
Asıl düşünce kötülük bitecek değil tabi ki iyilik de yaşamaya devam edecek.
black_sky
Erlik Aldacı
Ey insan kalk!...
black_sky
Ben de küçük bir köpek yavrusu gördüm ve sevinç doldurdu içimi gitti kara bulutlar..
Erlik Aldacı
black_sky
Asıl sen desen haklisin ben ne söylüyorum siz ne anlıyorsunuz...ah bu gençler çoğu şeyi pas geçmişler" diye..
Ne zaman bir şey yazsanız kendine yeni bir şeyler katma heyecanı duyuyorum..uyuşturduğum hatta bir süre varlığını unuttuğum beynimi hissediyorum...
Tek endişem olur yazının ya da yorumun değerine gölge düşünmek...
Erlik Aldacı
black_sky
Erlik Aldacı
Erlik Aldacı
Erlik Aldacı
black_sky
Sayfa sahibi candır rahatsız olmak mi hiç sanmam..
Varlığın her daim güzeldir üstat..
Iyi akşamlar dilerim
Yinsani
üstad senin sevebileceğin bir belgesel, epey sıkıcı ama.. organik tarım, çölleşme, carbon vb ...
nesildaşım güzel vır vır etmişsiniz:))
saygılarımla.hiç eksik olmayın..