YAŞAMA SANATI
Aşkım,Okuduklarım,inancım;Zihinsel ve fikirsel oluşum çercevesinde bana "yaşam" konusunda evrimleşen bir algı oluşturdu.
bu algı
yaşamayı ;resim yapmak gibi ,şiir yazmak gibi ;Hatta yazmadan öte,Resmin içerisinde ana rengi,şiirin icerisinde öznesi olduğumuzu;
yapanı ,yaptırani biz olduğugumuz "ana cevherin" bazan bağımsız bazan bağımlı federe varlıkları olduğuğumuz düşüncesine vardırdı.
"Ana cevher"Her dilde farklı isimle adlanırılan isimlendirilen Allahtır.
Allah’ın yani Tanrı’nın varlığını, birliğini, niteliğini ve evrenin oluşumunu varlık birliğiyle, "yaratılanla yaratanın bir oluşu", aynı kaynaktan gelişi anlayışıyla açıklayan dinsel ve felsefi akıma yani İslamın "yaratılış" sırlarına diğer bir deyimle gizemciliğine Tasavvuf denildiği gerçeğini kabullendim..
Tasavvuf a
göre;
insanın yaratılışı Anasır-ı erba, "4 unsur" ve bir cevher den oluşur.
yani,;
1-Toprak
2-Su
3-hava
4-ateş
5-Cevher-i ilahi (Cüz" tanrı parçacığı" ruh- akıl)
modern ilimde de 5 element veya 6 element vs benzeri varsayımlar mevcuttur.
işte bu elementlerin herbiri asıl kaynağına dönmek için;Doğar ,büyür ve kaynak dönüş bileti olarakta; Ya ölürler, yada değişimle bir başka şekilde tekamüllerini devam ettirirler.
Bu elementlerin her biri kendi içinde "bağımsız ama bir birine muhtaç" içte özgür dışta bağımlı birer federe varlıklardır.
Eğer;liderliğini akıl yani ruh yürütür ve helal gıdalarla diğer elementlerin ihtiyacını görmesine kılavuzluk ederse
insan huzuzurlu ve mutlu olur.
bu elementlerden hava,heva veya nefs liderliği ele geçirirse; Meşrebi olan,asilik ve haramdan beslenme insanı huzursuz ve mutsuz eder.
1-Toprak
2-Su
3-hava
4-ateş
5-Cevher-i ilahi (Cüz" tanrı parçacığı" ruh- akıl) dan meydana gelen insandaki;
Bu elementlerin kendi ihtiyaçlarını "temin etme ve tekamül"gayretine;
"YAŞAM" diyoruz.
Cevher dedigimiz RUH elementinin gıdası inanç "tanrı"yani aslını bulma ihtiyacı olduğundan ;Cüz’ün aslını arama çabası;
Allah’ı bulma,tanıma, inanma sanatı ve çabasıdır.
Allaha inanmak "Cevheri" Ruhu "Aslı ile cüz’ü" sahibiyle buluşturmaktır.
kimi "bunu" farkına vararak yapar, kimi farkında olmadan yapar.
işte bu olay,yaşama sanatının arayış evrimidir.
Yaşadıklarım,oğrendiklerim inanc deneyimim ,bunları paylaşma zarureti doğurdu.Umarim yanlış anlaşılmaz zira yunus babanın deyimi ile;
"yunus bir söz söyledi
hiç bir söze benzemez
münafıklar elinden
örter mani yüzünü"
Aynı dili konuşsakta bakış açıları kırilan aynaların parçacıkları gibi olduklarından herkes kendi yüzünü ,kendi gerçeğini görmektedir.
benim "yaşama" ve tasavvufa bakış açım bu
umarım arife tarif gerekmez
Ekim 2016
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.