- 390 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Zihin Ölümü
Zihin Ölümü
Beyin ölümü, beynin tüm fonksiyonlarının geri dönülemeyecek şekilde tahrip olması.
Beyin ölümü, gerçekleşen bir vücudun organları, "Organ bağışı" için değerlendirilebilir. Organlar tamamen ölmediğinden nakli de mümkün. Beyin ölümüne karar verecek otoritenin yetkin olması gerekir. Koma veya bitkisel hayat ile "Beyin ölümü" karıştırılmamalı.
Zihin ölümü, insan zihninin tamamen işlemez hale gelmesini ifade eder. Koma ve bitkisel hayattaki beyin için "Beyin ölümü" hükmü verilmediği gibi tam olarak işlemeyen veya ezber etki-tepki refleksleriyle işler görünen zihnin de öldüğüne hükmedilmez!
Belgesellerde sivri boynuzlara sahip cüsseli mandaları arslan kovalıyor. Oysa iki manda yeterli bir arslanın savuşturulmasına. Mandalar kaçmayı seçtiğinden zayıf olan feda edilir. Aslanın bedeni güçlü olduğu kadar zihni de güçlü.
Toplumsal alanda zihin açıklığı bireysel gelişimi etkiler. Genelde "Akıl" övülür. Bilginin zihinsel güçle işlenmesi aklı oluşturuyor. Bilgi, akıl ile işlenince değer kazanıyor. Gelişmişliği veya gerikalmışlığı, zihinsel faaliyet yani akıl belirliyor. "Akletme" tabiri, zihinsel faaliyetin önemini ifade eder.
"Çıkmamış candan ümit kesilmez" ise "Zihin ölümü" gerçekleşmemiş olandan da ümit kesilmez. Tamamen ölmemiş beden, nasıl dirilebilir ise tamamen ölmemiş zihin de dirilebilir. Ölüm tam gerçekleşmemiş ise bitkisel hayat veya komadan çıkanlarda bazı geçici veya kalıcı hasarlar olabilir. Zihin için de benzer durum söz konusu. Tıkır tıkır çalışması ideal olsa da geçici veya kalıcı hasarlar görülebilir. Zihinsel yarışta başarılı olmanın yolu, zihni kısıtlayan veya zihni bloke eden etkileri ortadan kaldırmaktır.
Son tahlilde; "Sağlam kafa" tabiri, işleyen zihne işaret eder. Kalp masajı veya hayat öpücüğü ile beden kurtarılmaya çalışılır. Zihin için de acil müdahale gerekebilir. Zihnin işlemesine engel olan her ne ise ortadan kaldırıldığında zihin, ölmekten kurtulabilir.
Saygılarımla,
Ahmet Bektaş
YORUMLAR
Akıl ve zihnin verimli olarak kullanılmaması da bir tür ölüm değil midir? Bilim en basit hali ile gözlem ve deneyleme (ampirik) metodunu kullanır.
Dolayısıyla aklın insan tarafından kullanılmaya başlanması, biliminde başlaması, start vermesi manasına gelir. Bundan uzaklaşmak bedenen canlı, aklen ve zihnen ölü bir organizmayı işaret eder.
Yaşam ne garip...
Ufuk açıcı yazı için teşekkür ederim.