- 209 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Seyit Nezir Diyor ki;
Sn Özbekler, Dünyanın bugünkü durumunun edebiyat ve sanata yansıması konusunda bir soruşturma düzenlemek istiyorum Aydınlık’ta. Sınırlı sayıda kişiye ileteceğim soruyu, yanıt göndermeyi düşünür müsünüz ? (09 Kasım 2020 Pazartesi-22.22)
SEYİT NEZİR (YAZAR-ŞAİR) İSTANBUL
-Dünyanın bu günkü durumunun edebiyat ve sanata yansıması iyi değildir, zira bir çok ülke silahlanma yarışı içindedir. İşsizlik-açlık-çıkar çatışmaları-göçmen sorunları-politikacıların sorunlarından üzerinden gelmek için yeteri kadar bilgili olmamaları, ağır hareket etmeleri veya insanlar için düzgün plan yapamamaları ile ülke bütçelerini başka alanlara kaydırmaları nedeni ile, edebiyat ve sanata ayrılan pay çok küçük kalmaktadır. Bu pay hemen hemen bütün ülkeler de edebiyat ve sanata olan ilgiyi oldukça fazla bir şekilde arka plana itmektedir, bu nedenle insanlar edebiyat ve sanattan yeteri kadar faydalanamamaktadırlar. Ayrıca, bir çok ülke hala önemli ölçüde edebiyat ve sanata sansür uygulamaktadır. Bu durum da edebiyat ve sanat olumsuz etkilenmektedir, bu nedenle de edebiyatçılar ve sanatçılar çalışmalarının karşılığını alamamaktadırlar. Yaptığı çalışmanın karşılığını alamayan edebiyatçı ve sanatçı çoğu zaman daha verimli çalışma yapamamaktadır, bu durum esasen diğer her konu içinde böyledir. Bu durum, insanların olduğu tarih boyunca bu şekilde sürmüştür. Sanıyorum, bundan sonra da böyle sürüp gidecektir. Hiç bir devletin ajandasında, edebiyat ve sanatçıları desteklemek için üst düzeyde bir plan bulunmamaktadır. Bu işler, bazı kurum-ticari kuruluş-dernek-kişiler eliyle göstermelik olarak alt bazda sürdürülmeye çalışılmaktadır. Maalesef, gelecekte de bu konuda bir ışık görünmemektedir. Bu kısır döngü dünya var oldukça bu şekilde sürüp gidecektir, bana göre fazla bir beklenti içine girmemek de gerekmektedir. Yaşam için gerekli olan barınma-gıda-iş-güvenlik vb.gibi sorunlar, edebiyata ve sanata olan ilginin arka plana atılmasına yol açmaktadır. (10 Kasım 2020 Salı.16.37)
KERİM ÖZBEKLER
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.