- 723 Okunma
- 12 Yorum
- 10 Beğeni
Düşe Yazanlar
Bir bilinmezin, bir tek kendi bildiği bir sırrı varmış. Kimseye söylememiş o sırrı, bilinmezde kalmak için.
Bir kalbin birden çok derdi varmış, kimseye anlatmamış derdini, dermanını kimseden beklememek için.
Kalmak için sebep kalmayınca...
Yol uzun, dedi ayakları...
Hadi, geç olmadan düşelim yola...
Konuşmaya durdu dili o an, kapısında öksüz kaldı cümlelerin. Çıktı dünyanın damından attı kendini boşluğa.
Düşmek, ah o düşmek hiç bu kadar sonsuz olmamıştı.
Hayat, dedi biri işte bunun adı.
Sustu, ağzından çıkanlarla ruhunu kirletmemek için.
Yol zorlu, dedi ayakları...
Hadi, sis basmadan yine düşelim yola...
Yürüdü hiç bilmedigi kadar çok zaman. Yürüdü hiç durmadı da lanetlendi sanki zaman.
Sonunda çöktü yorgunluktan dizleri. Bir dost meclisi gördü tam da çöktüğü yerde. Telaşlı ve kusursuz bir düzende çalışan karıncalarla söyleşti orada. Baktı ruhu bedeninden çıkmış küçük bir böcek, binmiş gidiyordu karıncanın sırtında yeni varlığına...
Anladı ki hiçbir şey boşa çıkmıyordu kendi yaradılmışlığında.
Döngü, dedi işte biri bunun adı.
Peki ya ben dedi, yutkundu, gözyaşlarına hakim olmak için...
Yol dertli, dedi ayakları.
Hadi, daha da acımadan yine düşelim yola.
Esti rüzgar hadi kalk der gibi. Tuttu elinden yola düşürdü yine ayaklarını. Anladı ki yeri burası da değildi. Sığamazdı ki küçücük karıncaların inine..
Gerçek, dedi işte biri bunun adı.
Bir hışımla kalktı yerinden, yürüdü, içindeki acıyı rüzgarla savuşturmak için.
Yol uzun, dedi yine ayakları...
Sus dedi, sus artık yeter.
Yürüdü ama elden başka ne gelirdi ki...
Ne zaman büyümüştü ki içinden taşacak kadar kimsesizliği, ne zaman kaybetmişti evrende ait olduğu yeri.
Yürüdü düşündü, düşündü yürüdü...
Ne yol bitti ne düşünce ama düşünce, düşünce durdu acısıyla...
Öpünce dudakları toprağın nemli dokusunu..
Kendine sordu...
Toprak mı olacaktı yoksa hep son durağı..
Düşünce durunca, düşeceği yer yine topraktı, bu belirsiz düşünceleri, düşünce belirginleşti...
Gitmeye sebep ararken kendince...
Yol daha yeni başladı, dedi ayakları.
Hadi, yine düşünceye kadar düşmek gerek yolların düşüne...
y...
YORUMLAR
black_sky
Nasıl bu kadar kör hale gelindi akıllara zarar...sonra dedim ki; zaten çoğu kişi akli yerine başka organlarını kullanmaya başladı...neden şaşırıyorum ki...
Sevgiler benden..
Ziyaretiniz mutlu etti.
yüreğinize kaleminize saģlık keşke zaman olsada bütün yazıları okuma şansım olabilse hepsinin çok değerli ve kıymetli olduğunu bilmek bunu hissetmek bile ayrı keyif bu acı ve tatlı hissi yaşattığınız içinde ayrıçe teşekkür ederim ..umarım bir gün benimde yazmaya fırsatım olur siz hep yazın tekrar kutlarım yazan yureği
black_sky
Haklısinız ben de vakit bulamıyorum maalesef her yazıyı ya da şiiri okumaya. Mesai sonrası fırsat bulup okuduğum kadarıyla takip etmeye çalışıyorum.
Çokça teşekkür ederim ziyaretiniz ve yorumunuz için.
Saygı ve selamlarimla
Yolculuk durmadan devam etmeli, şovun her zaman devam etmesi gibi. Şu da bir gerçek ki yol olmadan da yürümeli insan, kendi açmalı yolunu. Yazınız bana Hayyam'ın bir sözünü hatırlattı. "Kalk artık, ebediyete kadar uyuyacağız zaten"
Tebrik ederim. Selamlar ve saygılar.
black_sky
Yol uzun zaman kısıtlı, insan olan vaktini iyi değerlendirmeli.
Sevgi ve selamlarimla
black_sky
Eksik olmayın.
Saygı ve selamlarimla
en güzel düşleri çocukken görürüz ama büyüdüğümüzde hiç hatırlamayız
çocuklar düşe kalka büyürler
büyükler ise her düşüşte biraz daha küçülürler
gün gelir ölüm gelir çatar
son defa düşerler
kimi toprağı yakar düşüşüyle
kimi toprağı gül bahçesi eyler
kirazlar çiçek açar
her gördüğü düş
hayra çıkar kiminin
kimi ise kuş olur kanatlanır
hiç düşmez düşünde bile
tebrikler güne yakışacak bir yazıydı
yorum bırakırken ben de düşlerimden bir kaç satır bıraktım izninizle
saygılar...
black_sky
Ben de yazarken fark ettim...ne kadar çok düş var ne kadar çok düşüş..bazilari öğretici bazıları acıtıcı bazıları ise hayata bağlıyor insanı.
Güzel düşler olsun hep dilerim hayatınızda.
Eksik olmayın çokça teşekkürler bu güzel yorumunuz için.
Sevgi ve selamlarimla
“Dünyanın damından atlamak”... ben de bir vakitler “ dünyanın bi ucundan atlamak” demiştim. Ya da belki sadece düşünmüştüm:) her halükarda benzermiş hissettiklerimiz yine:)
“Günün yazısı”nı okudum bence:) Umarım herkes benimle hemfikirdir:)
Sevgilerimle çok!..
black_sky
Hani geçen yazmıştım nerede bu dünyanın acil çıkış kapısı diye;)) bulamadım dama çıktım;))
Yorumlara bakımca benim için zaten güne iz bırakmış bir yazı olduğunu görüyorum..
Eksik olma dilerim hiç ama en önemlisi hep mutlu ol dilerim.
Sevgilerimle
Nesildaşım olur mu olmaz mı yazıya gider mi bilmem amma...
bir şiirle eşlik edeyim dedim..
eksik olma aksi olma hep ol...
Tadı Kalmadı
Herkesin derdini çekmeye razı
Olanların bile tadı kalmadı
Ne sözde değeri ne de bir yazı
Bilenlerin bile tadı kalmadı
Doğarken dünyaya sabi bir iki
Eşek oldu çıktı çekerken yükü
Her nefes ızdırap umutla belki
Solanların bile tadı kalmadı
Karanlığa çıktı öze inmeyin
Işığın hükmü yok aşkı anmayın
Vurun kırın öldürünce dönmeyin
Ölenlerin bile tadı kalmadı
Büyükten deyyustan hiç gönül alma
Madem hayvan için deryaya dalma
Dünyevi sakın ha insana kalma
Kalanların bile tadı kalmadı
Y’den...
black_sky
Eksik olmayasın.. Aynen dediğin gibi tadı kalmadı..
Eksik olma aksi olma hep ol dilerim.
black_sky
Saygılar ve selamlar olsun
Selam.
Pazar sabahı güzel ve başka bir dünyaya götüren uzun; kimi yerleri kısa sayılacak yazınız iyi geldi yüreğime.
Teşekkürler guzel insan.
Kanber ihsan tarafından 11/8/2020 1:14:47 PM zamanında düzenlenmiştir.
black_sky
Biraz ayakları yerden bağımısız gibi dursa da yine yola bağlı bir yazı olsun istedim.
Çokça teşekkürler çokça selamlar olsun
Bir ömrü anlatan destansı hatta mitolojik olmaya aday bir yazı çıkmış düşüncesi güzel black'ten.
Bir girdaba yakalanmış insan oğlu uğraşır durur, bocalar durur lakin insan gibi insanlar güzel insanlar... bu girdabı terse çevirerek döngüde yükselişi yaşar...bu yasadır. Evrensel yasadır, öyle yazılmış evrenin kaderi, karması. Büyük parçası mıyız bilmiyoruz.
Bir evren pulu arkasından seyreyleyip yaşamı; duru, saf ve sevgi dolu kalmak olmaz. Kaldırın perdeleri, açın pecereleri en azından kendinize karşı saf olun, sevgi olun, mutlu olun, insan olun...
Sevgimle anıyorum her daim seni black...dualarında ve dilemelerimdesin.
black_sky
Hayat dedim anlamsız gozuken anlamalar ve anlamlar bütünü....
Eksik olma dilerim hiç üstat.
Her daim sevgi, saygı ve hürmetlerimle
Uzun,
çok uzun düşüşlerin umudu bitmeyenleri olmak yaşatıyor insanı
ve düşlerin bekçisi olmak güç veriyor belki..
Tebriklerimle değerli kaleme.
Sevgilerimle.
black_sky
Düşlerin bekçisi, ne güzel söylediniz...gorev Öyle önemli ki her ne olursa olsun direnmek gerekiyor.
Eksik olmayın dilerim.
Her daim sevgilerimle.
Düşlerinden yorgun bir düzlemdeyiz...Düşünceye bir kafa ile olduğumuz yerden olanca ağırlığı ile düştü serildi yere düşler
Düşündürür, düşenler ve düşürdüklerimiz; düşlerimiz de topraktan filizlenirler yeniden...
Nesildaşım düşürdün bizi yine düşlere, sevgiler...
black_sky
Bazen en anlamlı şey anlamsız bazen de en anlamsız şey en anlamlı şey oluverir ..
Bir çıkar hayat işte bu der...
Dil susar, ayaklar devam eder...
Taa ki mutlak sona kadar...
Eksik olma dilerim aksi de olma ve hep ol;))
Sevgilerle her daim.