- 472 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
GAZİ KARS.
GAZİ KARS!..
Yıllarca savaşların yaşandığı, ele geçiren devletlerin askeri üssü olarak kullanılan, birçok medeniyete ev sahipliği yapan, tarihi şan, şeref ve kahramanlıklarla dolu Kars’ın “Gazilik unvanı bugüne kadar neden verilmedi?
29 Eylül 1855’te Ruslar, halk arasında 93 Harbi olarak bilinen 1877-1878 Osmanlı-Rus Savaşının temelini oluşturan ilk ciddi saldırıyı Kars’a gerçekleştirdi. Ama beklemedikleri bir direnişle karşılaşmışlar. 1855 savaşında Kars halkı, müşir Mehmet Vasfi Paşa komutanlığın da yaklaşık 54 bin kişilik Rus ordusuna karşı mücadele ederek geri püskürtmüştür. Bu başarıdan dolayı, dönemin hükümdarı Sultan Abdülmecid, Kars’a “Gazi” unvanını Mahkeme Siciline yazdırdı ve bir altın, bir gümüş ve bir de bronz madalya verdi. Üstelik de halkını 3 yıl boyunca vergiden ve askerlikten muaf tuttu. Karadeniz’den İstanbul-Batum arasında sefere başlayan yeni vapura “KARS” adı verildi. Ahmet Cevdet Paşanın "Tezkire-i Cevdet “inde, "29 Eylül 1855 Ruslara karşı kazanılan zaferimiz üzerine devlet, Karslılara mahkeme siciline yazdırılmak üzere ’Gazi’ unvanı vermiş, Karadeniz’de işleyen yeni buğulu gemiye de “Kars” adı konmuş ve şehir ’Gazi Kars’ adı ile anılmıştır" diye yazar.
Gazi Kars olarak nam salan şehir için verilen altın madalya Topkapı Sarayında sergileniyor. Bakır(bronz) madalya ise Kars Valiliğinde, Gümüş madalyanın ise kaybolduğu iddia ediliyor.
Şimdi, bu eksiklik yani Kars’ın “Gazilik unvanının verilmesi için girişimler tekrar başlatılmalı. Halk, Valilik, Belediye, sivil toplum kuruluşları bir araya gelerek bu unvanın geri verilmesi için seferber olması gerekiyor.
İlimizin hakkı olan şehitlerimizden ve dedelerimizden bize kalan “Gazilik unvanının geri verilmesi için girişimlerin biran önce başlatılması gerekiyor. İlimizin “Gazilik unvanını geri alması için mücadelemizi sürdüreceğimizi kamuoyuna duyurmalıyız. Kazanılan hak geri alınamaz. İlimizde bunu kazanarak hak etmiştir ve “Gazilik unvanının verilmesi gerektiğini düşünüyorum.
Bu konuda Milletvekillerimizin Türkiye Büyük Millet Meclisinde (TBMM) gündeme getirmesini istiyorum. Hep birlikte el ele vererek hakkımız olan “Gazilik unvanımızı geri almak için mücadele edelim.
Mücadele ederek şehitlerimizin, gazilerimizin ve dedelerimizin ruhunu şad edelim.
Kars’ın girişine de “Gazilik madalyalarını sembolize eden anıt yapılması için mücadele edelim.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.