- 854 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İZMİR'DE ELAZIĞ'DA DEĞİL, HER YERDE DEPREM VAR..
Mesele İzmir, Van , Elazığ ya da başka bir yer değil...
Tüm mesele,vicdanlarımızda meydana gelen deprem ve millet olarak topyekün enkaz altında kaldığımız gerçeğidir...
Anadolu’da bir laf vardır:Herşeye sevin ama başkasının ölümüne sevinme diye...
Kusura bakmayın ama ne Anadolu kaldı, ne de güzel bir laf..
YERKÜREDEKİ FAY HATLARI DEĞİL DE ; YÜREKLERDEKİ FAY HATLARI BİZİ BİTİRECEK..!
15 Haziran 1999 da Yeni mahallede bulunan Koperatif marifetiyle yapılmış bir sitedeki 6.kattaki yeni daireme taşınmıştık.
17 Ağustos 1999 Adapazarı - Gölcük Depremini Kırıkkalede Kayınpederimin evinde müsafirlikte gece 03.30 da hissettik.
Depremin şiddeti malum 7.4 dü.Salı sabahında depremi yaşamıştık.Adapazarında olan deprem Kırıkkalede hissedilmiş herkesi tatlı uykusundan uyandırmıştı.
Kur’andan zilzal suresinin kotlarını işaret ediyordu.28 Şubat Postmodern Darbesi yazılarımın birinde uzun uzadıya yazdım o hadiseleri..
Müstakil ev komşularla beraber açık alanda sabahlamıştık.
O gün sabah bir arkadaşla birlikte Beypazarı Tahtalı Kaplıcalarına gidecektik.
O gün Beypazarı Tahtalıya gittiğimizde ertesi yıl vefat eden tesislerin sahibi foter şapkalı uzun boylu amcamız yedi adet kurban kestirmişti.
Deprem sonrasında malum çatlaklar olur su kaçar aksine su kaçmamış daha da çoğalmıştı.
2007 ye kadar her sene gittik Tahtalı Kaplıcalarına..
Bir süre sonra Bolu Düzce Depremi olmuştu onu evde altıncı katta kooperatif binamızda sabah altıda yataklarımızdan fırlayarak hissetmiştik.Resmen kolon kirişler çatır çatır çatırdamıştı.
Düzce nere Kırıkkale nere.Depremin şiddeti altıydı sanıyorum.
Sanıyorum pazartesi yada salı günü sabah altıydı saati.
Hemen sabah bizim evi yapan müteahhit arkadaşımın bürosunda almıştım soluğu.
Nasıl bizim bina Kardeşim dedim.Sağlam diyem Hidayetciğim diyerek gerekçesini sıraladı.
(Altı katlı bina gırgırla ırmak ya da dere kumuyla göz kararı çimentoyla insan karışımı beton ve düz demirden imal edilmişti.
Betonda ilaç yoktu ve mutlaka bir kaç defa sulanması da gerekiyordu.Ama nasıl yapıldı sulandı mı bilmeden almıştık.)
-Hidayetciğim dedi.Kırıkkale’de Adapazarındaki gibi 7 şiddetinde deprem olsa Kaletepe başta olmak üzere Zafer caddesi,Çalılıöz,Yeni mah.vb.kooperatif binaları hep yıkılır hepsi aynı mantıkla imal edildi demişti.
Arkadaşıma bir şey diyemedim ondan önce bu Kooperatifte kimler ne roller üstlenmişti.
Projeyi yapan biri yapan başka biri ,bitiren başka biri en son bize teslim eden bu arkadaşımızdı.
Korka korka on yıl oturduk orada geçen sene de satıp kurtulduk.
Hemen sokağa fırlamıştık.Bazen de çatıya çıkardık komşularla beraber yolda merdivenlerde yakalanırız depreme diye.
Haberlerde demin gördüm İzmir’de birkaç bina BOMBA KAT denilen alt kattaki dükkanda camlar olması kolon kiriş kesilmesi sonucu yıkılmış.
Daha kötüsü iki yıllık yedi katlı plaza dökülmüş resmen.
Uzman televizyonda nasıl talebeler yetiştirmişiz inanın bunlardan utanıyorum dedi..
Hırsızlığın daniskası bu..Birde İMAR AFFI saçmalığı var.
Adam iskan aldıktan sonra binanın üstüne kat çıkıyor onca insanın günahına giriyor.
Depremi seli düşünen yok.Yaz gelince kıştaki sel deprem unutulunca binaların sağlamlığı sigorta filan unutuluyor.
Geçen sene faizler indirilince Kırıkkale’de eski yeni bina kalmadı emlakçilarin elinde..
Bu resmen hırsızlık resmen adam öldürmek bunun cezası idam olmalı bence.
Ama hiç bir Devlet Belediye yetkilisi de ceza almamış bu güne kadar.
Olan bir kaç alt tabakadan müteahhite olmuş onlarda dairelerin üstüne koymuş!!
İyi ki ahiret var orada herkes hakkını alacak birgün elbette..
Değmez ya..Vallahi değmez billahi değmez.İzmir Depreminde ölen masumların kanı canı ..
Bel.Başkanı olsan da değmez,
Başbakan olsan da değmez.İyi ki okuyup öğretmen olmuşum.Müteahhit olsaydım ya.
Ya da Siyasetci olsaydım insanlara hizmet edeceğim diye cebimi doldursaydım.
Sahtekar çürük çarık bir müteahhit..Yaptığım binaların enkazında küçük masum çocuklar,yaşlılar acı içerisinde can verseydiler ya..
Ben de on kere hacca giden,elli kere Umreye giden Afrikada su kuyusu,Pakistanda Kuran Kursu yaptıran Hayırsever İş insanı olsaydım.
Yaptığım Umre Hac beni kurtaracak mıydı Ahirette o masumların ellerinden..Kurtarmazdı elbette.
Onun için Siyasete girip te kirlenmeye değmez bu yalancı fani dünya.Ölüm var Ölüm elbette..
***
MEVLAMIZ İKAZ EDİYOR..
Deprem değil bina öldürürmüş doğru.Buna tedbir almak denir.
Peki deprem Allah cc. nün kullarına bir ikazı değil midir.Bunu söylemek suç mudur?
Hak kula bela yazmaz Kul azmayınca demişler.Kul sapıtınca azınca Mevla bela verir.
Bu hep böyle ola gelmiştir.
Arzı sallayan kim,binaları yerin dibine sokan kim,beton blokları insanların üzerine düşürüp canını alan kim,orada muhafaza edip engelli ya da sağlam bırakan kim?
Hepsini yapan Yüce Yaratıcı değil mi?Kuran-ı Kerimde sapıtan azan kulların başına gelen toplu azaplar Lut Salih Nuh vs.Peygamberlerin kıssaları buna delilimizdir.
Kul azar Mevla onu uyarmak için en sevdiğini elinden alır.Bazen de imtihan için bela verir Mevla.
Şimdi olması gereken deprem olan yerlerde kardeşlerimizin bundan önce olduğu gibi bundan sonra Rabbimizin emir ve yasaklarına daha bir dikkat ederek ona yaraşır kulluk vazifesini yerine getirmeleridir.
Yozgatta 1991 de merkezde bir zamanlar ateist Allah tanımaz bir Türkçe-Edebiyat öğretmeni arkadaş vardı.
Bu arkadaşın iki yaşında oğlu bir gün balkona çıkarak demirlerin arasından beşinci kattaki evlerinden beton zemine düşmüştü.
Allah cc. korumuş yavrucağıza hiç bir şey olmamıştı.
Bu Allah tanımaz ateist arkadaşımız o günden sonra çok değişmişti.
Allahın varlığını kabul etti ve inanın ibadette itikatte hizmette bizi sollamıştı dedi bir arkadaşım.(Risale-i Nurları okuyan bir rahmetli öğretmen arkadaşım anlatmıştı.)
Bu işler böyledir Rabbimiz kulları kendisine dönsün ahirette Cehennemde yanmasınlar diye O çok merhametlidir devamlı kullarını ikaz eder.Deprem ilahi bir ikazdır.
Aksam haberlerinde Deprem uzmanı Ahmet Ercani izledim.Depremde hep yoksullar ölür zenginler ölmez dedi.Hic enkaz altindan zengin çıktığını gördünüz mü dedi.
Doğru zengin yalıda villada oturur sağlam binada oturur.
Papua Yeni Binanın parası bile Türk Lirasının iki katı ise daha çok ölümlü depremler beklemeliyiz demeyi ihmal etmedi.
Adam binanın dışına süsüne caddesine bakıyor sağlamlık ikinci planda kalıyor.
DEPREM DEGIL BINA ÖLDÜRÜR.
***
BU CEZA SANA YETER...
Kaman Yeniceli bir amcamız anlatmıştı. Kamanda bir başçavuş vardı.. Bizim köyün yolunda trafik denetlemesi yapar hiç kimseyi affetmezdi cezayı basardi.
Bir gün yine köy yolunda Çevirme yapıyor ..
Bizim köylülerden biri traktörün muayenesi yok sigortası yok ona görünmeyim diye yolun solundaki bir tarlaya daliyor sürmeye başlıyor..
Başçavuş uzaktan bakıp durumu kavramıştır vay uyanık diyerek denetimi bitirmez bir türlü..
Tarla biraz büyük nerdeyse hepsini bitirmek üzere bizim uyanık köylü..
Başçavuş o tarlaya doğru gelir.
Sana ceza yazmıyorum.Bu ceza sana yeter der!!
...
1992 de Karsta astegmendim.
Köy Hizmetleri Spor Tesislerinde kalıyorduk.
DSI Sosyal tesislerinde ramazan ayında bir muhendis olan müdür arkadaşımın izniyle arkadaşlarla sahur ve iftar yedik bir ay boyunca..
Iftardan sonra bir gün yine bu tesislerde cemaatle mescitte teravih namazi kılarken Erzincanda Deprem olmuş bizde teravih namazinda depreme secdede yakalanmistik.
Işte o depremde bu Izmirdeki Depremde yıkılan Emrah.apt.nin müteahhiti...Uzunun Emrah adlı torunu enkaz altında kalmış can vermiş..
Ordan tasinip Izmır Bayrakliya gelen bu müteahhit torunu adına bu Emrah apt.ni inşa etmiş.
( Bayraklida Ogretmenevinde 2007 2008 de iki defa Hizmetiçi Eğitim için 15 gün kalmıştım.)
Müteahhit amcamız yaşlılıkta en son Aydın Didime yerleşmiş.
Bu kendi yaptığı torununun adını taşıyan binada bu en son Izmır Depreminde yine müteahhit olan oğlunun hanımı ile iki torunu enkazın altında can vermişler..
Bu ceza sana yeter Amcabey..
Bundan sonra otur bunca masumların hakkını helal etmeleri için istiğfar tevbe et..
Umarım affederler..
***
MAKAMIN HAKKINI VERMEK LAZIM..
Adam okumuş ama tam okuyamamış.
Tek kanatlı kuş misali bir tarafı maddesi tamam da manadan bihaber..
Hasbelkader kopyayla iltimasla okulu bitirmiş ardından siyaseti kullanarak ta bizim partinin adamı diye Belediye Başkanı,İmar Müdürü vs.yapmışlar.
Aman su akarken testimizi dolduralım diyerek başlamış helal haram demeden yeşil dolarları istiflemeye..
Altında son model mersedes jeep,en güzel yerden daire,yazlık,kışlık,hatuna araba ,çocuklara özel okul derken helal haram gözetmeden heybeyi doldurmuş..
Uyanık yandaş müteahhitler korkma arkandayız sen de kazan bizde kazanalım,hem dinsizlere mi bırakacağız meydanı diyerek uygunsuz projeleri imzalatmışlar..
Beş vakit abdestli namazlı bizim İnşaat Mühendisi,Jeoloji Mühendisi yavaş yavaş namazı terketmeye başlamış ardından tavizler tavizleri getirmiş..
Hamur Kanunu,Uygulama diyerek yaşlı teyzelerin amcaların gözünün yaşına bakmadan ellerinden kıymetli arsalarını talan edip,bu İmar müdürü arkadaşı ahirette altından kalkamayacağı işlerin içine iteklemişler.
Ne yapayım bize de geçim lazım diyerek hiçbir teklifi kaçırmamış..
Yalakalık yapmış görevi boyunca amirlerin elini eteğini öpmüş devamlı..
Emekli olmuş ya da yeni gelen Belediye Başkanı ekibini kurmuş onu dışarı atmışlar tabii..
Yaşlanmış bu arada hatunla beraber bir çok kez Umreye bir iki defada lüx tarifeden Altın paketle yedi yıldızlı Kabeye tepeden bakan Zemmezem Toverste en üst katta Kral Dairesinde Kralın müsafiri olarak hac vazifesini de yapmışlar..
Birgün bulunduğu şehirde ağır hasar veren bir deprem olmuş.Şehirde yüzlerce site bina yıkılmış.Tutmuşlar hemen Yapı Denetimcileri müteahhitleri,proje mesullerini..
Yukardaki adam korkma hemen sana bir şey olmayacak.Sen bizim partidensin hem şimdiye kadar kamuda hiç kimse ceza almadı..
1999 17 Agustos Depreminde Yalova Çınarcıkta Veli Göçer adlı bir müteahhiti Günah Keçisi yaptık o da bir kaç sene içerde yattı çıktı ne çabuk unuttun!!
Kader-i İlahi bak yaşayacak olan 91 saat sonra çıktı enkaz altından..!!Ölenlere gelince onların vadesi tükenmiş,eceli gelmişte ondan!!
Haydi git sen rahat ol sana da Belediye Başkanımızada bizim partili olanlara da bir şey olmaz!!
Tamam doğru da vicdanım beni rahatsız ediyor.Ya ahirette bu enkaz altında kalanlar benim yakamdan tutarlarsa Ya Rabbi bu adam vazifesini düzgün yapsaydı ya..
O küçük ölen sabiler kızlar,oğlanlar derse ki:
Ya Rabbi!!Ben büyüyecektim okula gidecektim doktor olacaktım.
Hepsinin sebebi başta bu İmar Müdürü,Belediye Başkanı olacak adam sonra da Yapı Denetimciler,sonra binayı yapan ustalar elekrikçiler vs..
Onlar izin vermeseydi bu adamlar bu çürük, içinde yeterli demir olmayan sulak gevşek zemine inşaat yapmazlardı,babamda daire alıp bizi içine koymazdı.
Ben bu görevini yapmayan adamların hepsinden davacıyım Allahım.
Benim hakkımı bunlardan almadıkca Mahşer Yerinden ayrılmayacağım.
Hem ben Deprem anında enkazda neler çektim bunlar bunu biliyorlar mı?
Öldüm öldüm dirildim.Bana bunları yaşatanlara sen de aynını yaşat Allahım...
...
(Mahşerde Mahkeme kurulur.Taraflar elleri kelepçeli oraya getirilir.Mahkemede Savcı Hakim Allah cc. dir.Resululllah ve dört Halife nezaretinde sorgu sual edilip işler orada karara bağlanır.
Müteahhit,Belediye Başkanı,onu oraya getiren siyasi irade,Yapı Denetimciler,mühendisler,Demirci ustası,kaba inşaat ustası,Site tanıtımcıları,reklamcı,pazarlamacı günahı nisbetinde ağır cezalara çarptırılır.)
***
SÖZÜM KENDİME..
Devlet memuru 65 yaşına kadar çalışabilir.
İyi de o vakitten sonra aldığın emekli ikramiyesini sağlık sıhhatle yemeyebilir insan.
Emeklilik emekleme bir nevi çocukluktan yani yaşlılıktan bebeklik dönemine geçiştir.
Ondan sonra bebeklerin emekledikleri dönem sonra altlarına bez bağlanılan ilk dönemi gibidir.
İnsanın hayatı bebeklik-çocukluk-gençlik-orta yaşlılık-yaşlılık-tekrar çocukluk-ikinci bebeklik devrelerinden oluşur bir bakıma..
Sonunda istemeden ağlayarak geldikleri dünyaya geldikleri gibi beş parasız elbisesiz giderler.
Kimisi gülerek gider kimisi de aglayıp pişman olarak gider..Gitmemeye asla bir çare yoktur.
Emekli olduktan sonra Devlet bir ikramiye veriyor memurlara, evide,arabayı da çoktan almış oluyor insanlar, çocuklarda yuvadan uçtuysa aklı olana Allah cc.diyor ki artık maaşını al, cemaate namaza devam et,kurbanı kes, zekatını ver, haccida yaparak muhlet verdiğim zamana kadar yaşa..
Birgün habersizce Azrail meleğini gönderip ya uyanık ya da uykuda görerek senin ruhunu kabzettirip seni buraya alacağım.Ona gore hazırlık yap diyor bir bakıma..
Bak senin yaşıtların bir bir ötelere gittiler.Koyde şehirde emsalin kalmadı.
Hâlâ niye ek işte çalışacağım diye beş vakit kılmıyorsun.
Neden hac, umre ibadetinde gevşeklik gösteriyorsun saçın sakalin ağardı belin bukuldü diyor aynalar da Rabbimiz de...
Ama hala kahvede okey oynayıp namazı geçirenler var,günahta ısrar edenler de var..
Dizler tutmaz,hastalıktan vucut kurtulmaz,oğlana kıza muhtaç olur insan o da varsa..
65 yaşına kadar çalışabilir de insan memurlar arasında en son kovulma vakti derler ona.
Sırada bekleyen onca genç işsiz insan varken,gençler işe giremedim diye intihar ederken salla başı al maaşı-Bir dönüm bostan yan gel yat oğlum Osman hesabı işe gidip gelip hak etmediğin maaşı alıp ta ne olacak Kardeşim.
Hakkıyla çalışana değil lafım.Yatanlara Devlet aracıyla işe gidip,her yere gidip bir işe yaramayanlara masa işgal edenlere..
Bir idareci abimiz vardı benden sonra 38 yıl üzerinden o da emekli oldu.
Hidayet Hocam on seneden fazla boşa gidip gelmiş okulda strese girmişim.Şimdi arada bir kaç arsa alıp satıyorum on senede aldığımı alıyorum demişti.
Rızık bizden önce ruhlar aleminde taktir edilmiş.
Kul arayacak nasibini ama fazla hırslı olmayacak helal dairesinde olmak kayd-ü şartıyla..
***
Büyük oğlana bir ev daha aldın..Bir de küçük oğlana almazsan olmaz.
Kıza bir daire daha aldın yaşlılığımda bana baksınlar sokağa atmasınlar diye.Sonra bir daha bir daha..
Farzet ki Kırıkkalede En güzel yerde eski Samsun Yolunda Bulvarda ya da Terminalin karşısındaki 500 binlik dairelerin olduğu yerde bir sitenin hepsi senin olsun.
Kırıkkalede zenginleri sıralama yapsalar kaçıncı olursun.Ortalarda bile olmazsın.
Ankarada olsan sondan birinci olursun,seni Beştepede Saraya bile sokmazlar!!
Ölsen adını bile duymazlar birkaç günde unutulup gidersin.
Bir şair olsan eserin şiirlerin kalır.Bir alim zat olsan arkandan dua ederler.
Bir Kur’an Kursu yaptırsan talebe okudukça ardından sevap gelir durmadan.
Bekleme boş yere geride kalacak parayı biriktirip durma kardeşim.
Bendeniz ben demek şeytan işi 2013 te 25 yılla emekli oldum.
Zaten babadan kalma ev bir de kendi evim vardı Allaha hamdolsun yetiyor insana emekli maaşı.
İnsan fazla mal kazanmalı ama hakkını veriyor isen.İzmirde bak deprem oldu.
Adamın on kat dairesi vardı altında garajda bir milyonluk jipi vardı.
15 saniye salladı Mevlamız hiç bir şey kalmadı.Adam kötürüm kaldı çocukları vefat etti.
Sabah adamcağız Kızılayın kurduğu çadırda çorba kuyruğunda..
Dünya bu işte ölüm gelmeden hemen ölecekmiş gibi Ahirete hazırlık yapın demiyor mu Sevgili Peygamberimiz sav.
Nedense insanlar hep dünyaya ölmeyecekmiş gibi çalışıyorlar da ahireti ihmal ediyorlar..
Azrail as. gelirken haber vermiyor ansızın insanların içerisinde sadece sana görünüp birden canını alıyor.
Allah korusun bir kaza bir depremle üstünü giymeye fırsat olmuyor.
Onun için tedbirli yatmak lazım insan o şekilde sokağa fırlıyor..
***
MEVLAMIZ OLAN BİTENDEN RAZI DEĞİL..
Canım Türkiyemde bir şeyler Mevlamızın rızasına ters gidiyor.Bir sene oldu hiç güzel işler olmuyor canım Türkiyemde.
2020 Korona virüs belasıyla anlamadan geçip gidiyor.Ekonomi hiç düzelmedi SOS veriyor şu günlerde.
Dularımız kabul olmuyor.Haramla beslenen Kulların duası tabii ki kabul olmuyor..
Devlet eliyle birileri Kuran Kursu yıktırıyor Kiliseler Besmeleyle açılıyor!!
Ayasofya açılırsa bu işler düzelir dedim düzelmiyor bir türlü.Bir şeyler yanlış gidiyor.
Ayasofya açılmadı bence açılan sadece kapıları maddi açılmış olabilir ama manevi olarak henüz o kıvama gelmedi bu Milletin evladı!!
Giden şeyler belli aslında:
Allah cc. zina yapmayın diyor ekranlarda görüyoruz zina filört aldatama gırla gidiyor.!!
Allah cc. domuz eti haramdır diyor domuz eti marketlerde kasaplarda serbestçe satılıyor.!!
Allah cc. faizi terkedin diyor Devlet eliyle kredi adı altında millet faize alıştırılıyor.’’
Allah cc. Şans oyunları Piyango Loto Toto haramdır bunu yapmayın diyor,Eski meşhur vaizin oğlu Piyangonun başına getiriliyor,olmadı Demirören grubuna verilerek şeytanın oğullarına yatakçılık yapılıyor.!!
Allah cc. zinaya yaklaşmayın diyor Devlet Affedersiniz memuruna imamına vaizine Genelevden gelen parayı veriyor yediriyor namazlarımız güme gidiyor.!!
Allah cc. mümin gibi yaşayın ey kullarım diyor Devlet dizilerde internette izin vererek gençlerin çoluk çocuğun ahlakının bozulmasına müsait zemin hazırlıyor.!!
Allah cc. aileyi koruyun diyor Kuran-ı Kerime uyun diyor Devlet İtalyanın Fransanın Batının batıl kanunlarını alıp İstanbul Sözleşmesiyle sıcak yuvaları aileleri parçalıyor!!
Allah cc. ile savaş ediyor birileri güya.La galibe İllallah .Galip gelen her zaman Allah cc. olmuştur.
İçimizdeki beyinsizler yüzünden bizi helak etme Allahım cc.
01.11.2020//KIRIKKALE
HİDAYET DOĞAN OSMANOĞLU
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.