- 259 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ACZ OLAN BİZİZ
ACZ OLAN BİZİZ
‘Seçkin bir kimse değilim
İsmimin baş harfleri acz tutuyor
Bağışlamanı dilerim
…
Türkçenin zarif şairi acizliğini ne güzel özetlemiş öyle değil mi? Aslında bu özetlediği şairin acizliğinden çok bizim, insanoğlunun acizliğidir. Ama gelin görün ki bu her kulak işitmez, her göz görmez ve her dil söylemez. Çünkü aciz olduğunu kabul etmek dünyalara hükmeden insanın ruhuna aykırıdır. Her şeye hükmeden insanoğlu acizliği, aciz olmayı kendine yakıştıramaz çoğu zaman. Çünkü o, kendisine verilen en büyük nimet olan ‘’beyin ‘’sayesinde etrafındaki her şeye diz çöktürmüş, mekanın sahibinin kendisi olduğunu tüm varlıklara ispatlamıştır.
Bu durum insanoğlunun daha refah bir hayat sürmesi için elzemdir. Dünyaya, bitkilere, hayvanlara ve doğaya zararı olsa da insanoğlu bu tüm saydıklarımıza hükmetmiştir. Elde ettiği bu zafer, kendisinin tek hakim olduğunu ve her şeye sahip olabilmesinin mümkün olduğu fikrini ortaya çıkarmıştır. Bu da insanoğlunu her geçen daha da şımartmıştır. Tek hakim, tek güç olduğunu sanan insanoğlunu bunu her fırsatta hatırlatmaktan kaçınmamıştır. Sahip olduğu güce güvenerek her durumda kendinden zayıfları ezmeye kalkmıştır. Haliyle bu durum insanlar arasında büyük bir uçurumun oluşmasına, kutuplaşmalara neden olmuştur.
Peki yaşadığımız dünyada durum gerçekten böyle midir? Belki evet, belki hayır… Kendisinde mevcut olan beyin sayesinde insanoğlu dünyaya pekala hükmedebilir, yeni icatlar, buluşlar vs. yapabilir. Bu da onu diğer canlılardan daha üstün kılar. Bu kimsenin inkar edemeyeceği bir gerçektir. Buradan sorumuza evet diyebiliriz. Ama işin bir de başka boyutu vardır. Her şeye gücü yeten ya da yettiğini sanan insanın aslında ne kadar aciz bir varlık olduğudur. Karşıki dağları ben yarattım edasında, her konuda kendinden emin insanın acizliği ancak zorlukla karşılaşınca görülür. Yüz yıllardır ilerleme adına çok şey kat eden insanoğlu bazı şeyler karşısında çaresiz kalmıştır ve kalmaya da devam edecektir. Bunların başında genellikle doğa olayları depremler, seller, yangınlar vs. geliyor.
Evet, aldığı tedbirlerle bunların zararını en aza indirebiliyor ama tamamen ortadan kaldıramıyor. Çok değil 25-30 sn bir zaman diliminde her şeyin hakiminin aslında kim olduğu ortaya çıkıyor. Sadece korku dolu gözlerle seyretmekten başka bir şey gelmiyor elimizden öyle değil mi? Bugün buna bir kez daha şahit olduk. İzmir ve çevresinde meydana gelen şiddetli deprem, biz insanların aciz olduğunu ayan beyan ortaya koydu. O yüzden öyle büyüklenmeye, kendimizi erişilmez sanmaya lüzum yok. Yaratan ara ara asıl hakimin kim olduğunu hatırlatıyor bize. Bu ve bunun gibi daha pek çok hadise var bunları anlatmaya. Bizler yeter ki, anlamak isteyelim. Gerisi yalnızca teferruat… Bu vesileyle ülke gündemini bir anda değiştiren deprem hadisesini bizzat yaşamış, hissetmiş herkese geçmiş olsun dileklerimi iletiyorum. Rabbim beterinden muhafaza etsin.
Necati Dilek
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.