Günümün şiiri
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Günümün şiiri’nden sonra yakında günümün olmayan şiiri diye uygulama yaparsak şaşırmayın. İşin goy goy tarafını bir kenara bırakayım.
Öncelerde herkesin puanı ile seçim yapılıyordu. Gruplaşmalar oldu bunu eleştirdik. Sonra seçki sistemini eleştirdik. Kurulu eleştirdik. Yönetimi eleştirdik. Birbirimizi eleştirdik. Eleştireceğimiz kimse kalmadı tekrar yönetimi eleştirdik. En kolayı zaten yönetimi eleştirmek. Yönetim olarak bu kişilere ee sen hangi şiiri seçerdin diye sorduğumuzda sürekli yanıt alamadık. Çünkü kalplerinde geçen tek şey tabi ki kendi şiirim güne gelmeliydi. Ama diyemez. Söylese suçlu. Söylemese suçlu. Peki kendisi güne gelmeyen kişi ne yapar? Güne gelen şiiri didikleyip şiirde hata aramaya başlar. Sanki güne gelen şiir sitenin en kusursuz en hatasız şiiri diye ilan etmişiz gibi. Ama kendisine bu asli vazifeyi görev bilen muhteşem kişilik kendi şiirinin veya gözüne hoş görüneceği kişi güne gelmemesini sineye çekemez. Sorsan amacı üzüm yemektir. Yerden yere vurur şiiri. Yaptığı her şeyi eleştiri özgürlüğü olarak görür. Hatta başkalarını öyle bir inandırır ki yaptıklarına. Gören herkes bu kişiyi edebi anlamda şiir savunucu sanmaya başlar. Ama kim nereden bilecek gerçeği değil mi?
Sonra garip bir şey olur. Yönetim "Günümün Şiiri" diye uygulama yapar. Hadi o zaman sana göre güne hangi şiir gelmeliydi diye uygulama yaptık seç der. Bu kişiler bu sistemi de beğenmez. Bunu bile eleştirmeye başlar. Eleştiri yapılan sistem daha yayına alınalı 1 ay bile olmamıştır. Daha test aşamasındadır. Ama olsun. Eleştirecek ya. Onun için ne olduğu önemli değil. Sonra hızını alamaz. Şiir altlarında sitemler eder. Forumlarda yazar. Yetmez milyon kere yazılar bölümü edebi bölümdür bu tür anlamsız polemiklerin yeri değil dememize rağmen yazmaya devam eder. Dinlemez. Kendine üç beş destekçi bulma derdine düşer. Sonra yönetim milyon kere yazılar bölümü edebi bölümdür. Burada anlamsız polemik içeren paylaşım yapmayın silinir demesine rağmen sonu gelmez. Sonunda yine kötü yönetim olur. Peki neden? Yazı bölümünde Hikayeler, öyküler, masallar vs içerikler olsun derdine düştüğümüz için mi? Yoksa birilerinin egosuna izin vermediğimiz için mi kötüyüz?
16 yıldır günün şiiri bölümü kusursuz bölümdür demiyoruz. Elbette hataları vardır. Elbette sorunları vardır. Varsa eleştirin nerede hata var söyleyin. Katkı sağlayalım. Daha güzelini birlikte seçebilmek adına yapılan Günümün Şiiri bölümüne her gün kendinizce günde görmek istediğinizi işaretleyelim. Hem şiiri onurlandırırız. Hem de gerçekten güzel seçimler yapıyorsanız bir gün birileri falanca kişinin güne seçtiği şiirler anasayfadaki şiirlerden daha güzel demeye başlayacağına emin olabilirsiniz. Ama hem günümün şiirine şiir seçmeyin. Hem de anlamsız polemiklere maruz bırakın. Sonra yönetim gerekeni yaptığında üç gün sonra pişmanlık duyup geri gelmeyin. Amacımız milyonlarca üyemiz olsun derdinde değiliz. Gerçek edebiyat ile ilgilenenler olsun derdindeyiz.
Her neyse; Günümün Şiiri bölümü için düşündüğümüz bir çok özellik var. Bunlardan biri yeterli katılımı sağlarsak içlerinden birini anasayfada duyurusunu yapmak. Ayrıca ilgili şiirlerin altında o şiiri kimler Günümün Şiiri diye seçmiş onları belirgin hale getirmek. Bu bölüm ile ilgili daha test aşamasındayız. Fikirlerimiz var. Bunları geliştirmek için bize yardımcı olacak parlak beyinlere ihtiyacımız var. Bizim yaptığımız her yeniliğe eleştiri yapıp kötüleyen fikirlere ihtiyacımız yok.
Bu arada maalesef ben ve ailemde covid-19 hastalığına yakalandık. Zorlu bir süreçten geçtik/geçiyoruz. Sizlerin ve ailelerinizin mutlaka maskesiz dış ortamlarda bulunmaması öneriyorum. Zira bu hastalığın şakası maalesef yok.
Saygılar
Edebiyat Defteri - Habip Dağ
YORUMLAR
Merhaba,
Benim defterde aktif olmadığım günlerin konu ve yazısı.
Ben yeni gördüğüm için birkaç kelam etmek istedim.
Öncelikle geçmiş olsun, covid belası dünyanın başına bela oldu ve her ülke bunun stresini, bıkkınlığinın yaşadı.
Bir çok tanıdık, dostun da aramızdan ayrıldığı, acı günler umarım geri gelmez ve nihayet son bulur bu bela.
Gün şiiri hakkında yorum yapmayacağım. Güzel seçimleri zaten okuyoruz, güzel bulamadığımızı ise,es geçip gidiyoruz. Şiirler sayfalarda olduğu müddetçe günde veya şairin sayfasında olması, okunması için yeterlidir. Arayan bulur okur istediğini. Önemli olan kaliteli şiirlerin bu güzel ortamda paylaşılmış olmasıdır.
Yenilikler konusunda bir kaç konuya değineceğim.
Yazılar bölümünde yaptığımız yorumları ya yanlış yazılımdan ya da o yazı altında tartışmalar olduğu için, açıkçası yorum yaptığımıza pişman olduğumuz için silmemiz gerekebiliyor.
Şiir sayfalarında bunu yapabilirken, yazı bölümünde yapamıyoruz.
Orada da yorum sahibine, yorumu silme imkanı sağlanabilir mi?
İkincisi: robot teşekkürü bence gereksiz. Yapılan yoruma, şairin vakti yoksa cevap vermek zorunda değildir.
Yorum, karşılıklı sohbet edelim diye de yapılmaz zaten. Zamanı olan, kendi yazısıyla kısa bir cevap verebilir. Bunlar tercih meselesidir.
Ama emek verilip, edebi dille yapılan bir yoruma tek TIK'la robota teşekkür ettirmek biraz abes geliyor bana.
Tabii ki bu benim düşüncem.
Teşekkürler
Saygı, sevgi ve şiirle...
Eski bir yazı ve geç kaldık. Allah bir daha hastalığa uğratmasın sizleri ve kimseyide. İşiniz o kadar zor ki sabır ve metanet diliyorum. Bir insanı memnun etmek isteklerini karşıladıkça mümkün ne yazık ki. .Ne yazık ki insan istekleri sınırsız, acizane ben ayrı mıyım bundan? Hayır bende insanım.
İnsan şunu anlamıyor isteklerin tamamına kavuşamayız, burası dünya, bir kısmı tamam olacak, gerisi sınav... Bir de şunu anlamıyoruz; şiir Allah vergisi bir meziyet. En iyisi gelsin, bir de göreceli şiir bazen de beğenmediğimiz gelebilir. Olsun, öyle arkadaşlar var ki her gün yazıyor, vaktinin çoğunu burda harcıyor, nifak sokmadan, kin tutmadan, ortalığı karıştırmadan... Bir gayreti var, bu gayretin karşılığında senede bir seçkiye girmiş kıyamet mi kopacak. Varsın olsun bir günde mutlu olunacaksa o emek veren gayret eden olsun!
Şunu da itiraf etmeliyim ki biz emekçiyiz. Vakit darlığından zamanımız kısıtlı. Bu nedenle o güzel şiirler kaçırıyoruz. Günün şiiri sayesinde bir çok şair ve şaire arkadaşları tanıyabildim. Olmasaydı tanıyamayacaktım. Beğendiklerimi ve ya güzel yazdığına inandıklarımı takibe aldık, beğenmediklerimizi de es geçtik. Acizane beğenmedik diye şiir kötü mü? Haşa! Şiir beğenenin gözünde güzeldir, gerisi teknik... Şiir gönüldür gönül eleştirilir mi? Tekniği eleştirilebilir. Seçimi de eleştirilemez,; ben Necip Fazıl'ı Severim öteki Nazım Hikmet'i... Hangisi şair değil bunların?
Ben her gün gelemeyenlerdenim. Her gün gelip emek verenlerinde gayreti emeği ödüllendirilmeli acizane fikrimce. Varsın güzel olmasın birilerine göre ne yazar...
Eminim ki açizane bazı günler seçecek şiir bulamıyorsunuz, bazı günler de hangi şiiri seçsek diye arada kalıp beyniniz patlıyordur...
Sözü fazla uzatmadan. Allah kolaylaştırsın, zorlaştırmasın.
Selam dua ve saygıyla...
Yazinin sonunda covid 19 yakalandığınızı gördüm çok geçmiş olsun habip bey size ve ailenize Rabbim bir daha yaşatmasin diğer yazılarını,i okuma fırsatım oldu pek konuları anlayamadigim sorunlar fark ettim.. sizler zaten sorunu kaldırmışsınız altina yorum yazma gereği görmedim.Ben kimlik onaylı üye olduğum günden beri güzel dostluklarim oldu sekiz yıl şiir yazamadım sevdiğim birini kaybedince kalem yazmak istemiyor ara ara şiirlerime bakıp çok okunduğunu gördüğümde çok şaşırdım. Birileri duygularımı okuyabilmişti.
Bunu sizin sayenizde görebildim teşekkür ederim size böyle duygularımıza yön veren bir site kurduğunuz için
.. birde resim fotograf bölümü olsa şiirlerimizi süsleyebilsek
Basarilarinizin devamı dileyerek kaleminizin gönlünüze ruhunuza şifa vermesini diliyorum..Selam ve dua ile hoşçakalın
Finaldeki satırlarınızdan konuya gireceğim Çok büyük Geçmiş olsun. Size ve ailenize Rabbim şifa versin. 😢Tez günde atlatıp sağlığınıza kavuşursunuz.İşte burdan çıkan bir örnekte içinde bulunduğunuz durumda bile iş, görev aşkı, en iyiyi sunabilmek hallerin desiniz Edebiyat sayfası ailesine. Tşkler. Belli ki içten içe üzgünsünüz. İçlenmekte haklısınız. Yaranamamakta nedir ben bilirim. Bazılarına ağzınla kuş tutsan yaranılmaz. Bazıları çiğ süt emmiş tabirine uygundur. Nankörlükleri bencilliklerinden, egoları ön plandadır, günün yazısı seçilmiş yazınızı tebrikler.fazlada bir yoruma gerek yok, yani herbir şeyi güzel demişsiniz Tabiki bunu alana, Anlayana, Söz söylenmez sözün üstüne.
Finaldeki satırlarınızdan konuya gireceğim Çok büyük Geçmiş olsun. Size ve ailenize Rabbim şifa versin. 😢Tez günde atlatıp sağlığınıza kavuşursunuz.İşte burdan çıkan bir örnekte içinde bulunduğunuz durumda bile iş, görev aşkı, en iyiyi sunabilmek hallerin desiniz Edebiyat sayfası ailesine. Tşkler. Belli ki içten içe üzgünsünüz. İçlenmekte haklısınız. Yaranamamakta nedir ben bilirim. Bazılarına ağzınla kuş tutsan yaranılmaz. Bazıları çiğ süt emmiş tabirine uygundur. Nankörlükleri bencilliklerinden, egoları ön plandadır, günün yazısı seçilmiş yazınızı tebrikler.fazlada bir yoruma gerek yok, yani herbir şeyi güzel demişsiniz Tabiki bunu alana, Anlayana, Söz söylenmez sözün üstüne.
Sayın ANSIZIN size ve değerli ailenize acil şifalar diliyorum. Umarım ailenizin her ferdi kısa sürede sağlığına kavuşur ve normal yaşam şartlarına dönersiniz.
Yazınıza gelecek olursam...
Site formatında kesinlikle eksiklikler var. Ancak bu kadar kalabalık bir oluşumun içinde kişiye özel uygulama da getirilmeyeceğini daha çok dikkate alıyorum.
Şu da bir gerçek ki, kimseyi memnun etmeniz mümkün değil. Ne yaparsanız yapın birileri çıkacak ve; "şu olmamış, bu olmamış." Diyecek...
Genel olarak, bütün üyeler bir şeyi kaçırıyoruz gibi geliyor. Şöyle ki: Edebiyat Defteri üyesi bizler aslında, birer edebiyat sevdalısıyız ve istisnai bir kaç üst at hariç hepimiz acemiyiz. Bu nedenle ben dahil bir çok üyede eleştiri yapabilecek birikimi olmadığı düşüncesindeyim.
Kaldı ki, hece şiiri bir yana serbest şiirde kimsenin (profesyonel şair dahi olsa) kimsenin otorite olamayacağını düşünüyorum.
Diğer taraftan, duygularını aktaran kişinin eserini birileri için değil kendisi için yazdığı gibi bir gerçek de ortadayken, eleştiri yapmak ne kadar doğru olabilir? Gibi bir soru da yok değil aklımda...
Tabi ki, kelime düzeltmeleri yönünden tavsiyeler olabilir. Bunu da uygun bilndille yapmamız gerekir.
Okunup, yorum yapılan şiirlerin altına baktığımda, yazılanların çoğu yorum değil, kolyala yapıştır şeklinde cümleler olduğunu görüyorum. Şahsen okuduğum şiirden bir şey anlamadıysam veya bir şeyler yazma isteği oluşturacak his aktarımı yoksa hiç yorum yapmamak daha gerçekçi bir yaklaşım diye düşünüyorum.
Ayrıca eleştiri yapmak ile yorum yapmak aynı şeyler değildir. Bu noktada da çok eksiğimiz var kanısındayım.
Bizlerin yapması gereken eleştirmek değil; yazana ve şiire değer katmaktır. Yazan kişiyi şiir yazmaya daha da teşvik etmemiz gerekir. Bunun için de: "Çok güzel olmuş, kutlarım, kalemine sağlık..." vb. şiirin okunup okunmadığı belli olmayan cümleler kurmak yerine, şiiri irdeleyen yorum yazmak, hem şiire hem de yazana değer katacaktır.
Günümün şiiri uygulamasına gelecek olursam; çok güzel ve yerinde bir uygulama olmuş.
Bunun yanı sıra, konuyla ilgili bir önerim olacak: "günümün şiiri" butonuna basan kişilerin ayrıca gösterilmesinin doğru olmadığını düşünüyorum. Bu uygulamaya geçilmemesi daha sağlıklı olacaktır.
Şöyle ki: Defterde halı hazırda var olan gruplaşma ve gerilimleri daha da tetikler kanaatindeyim. Çünkü; şiiri yazan kişi, kendi şiirini günümün şiiri seçenler ile seçmeyenler arasında farklı yaklaşımlara girebilir. Bir düşünmemin sebebi ise; şu anda bile, çoğunlukla yorum yapana nezaketen yorum, beğeni yapana yine nezaketen beğeni yapılmaktadır.
Buradan yola çıkarsak, "günümün şiiri" seçkisi yapan kişilerin yayınlanması ister istemez gruplaşma ve "günümün şiiri" işaretlemiş kişinin şirine de nezaketen aynı yönde beğeni yapılacağı aşikardır. O zaman da bu seçki hak eden değil, refleksle seçilmiş bir şiirin güne gelmesine etki olabilir.
Size ve ailenize geçmiş olsun dileklerimle esenlikler temenni ederim.
Saygılarımla...
Erkan Cem Arslan tarafından 10/26/2020 9:09:15 AM zamanında düzenlenmiştir.
Erkan Cem Arslan tarafından 10/26/2020 9:54:15 AM zamanında düzenlenmiştir.
hülya hicran
Öncelikle size ve ailenize büyük geçmiş olsun Allah acil şifalar versin
16 yıldır kültür hizmeti veriyorsunuz kültür hizmetinden ziyade şiire ve edebiyata can suyu oldunuz insanların duygu dünyasına nefes oldunuz oksijen verdiniz
Yoğun bakımda olan duygu dünyasını hayata döndürdünüz bende edebiyatta yazalı tam 13 yıl oldu sizi 8Mart 2008 de Ankara şeker lokaldeki yemekli şiir dinletisi de tanıdım çok asil,sıcak bilge bir dosttunuz Muhteşem bir gece idi halen bu dinlenti giriş kartımı özenle günün anısına saklıyorum telf olsa watsaptan size resmini gönderirim o gün şair dostlarımla çekilen ölümsüz fotoğraflarla hatta o gece Sarı elbiseli bir şairemizin evinde sarıp getirdiği bizlere ikram ettiği zeytin yağlı dolmalar lezetiyle dünmüş gibi aklımızda Habib bey
Eski dostlarımız,eski sıcak dostluklar yok eskisi gibi
Tekrar size ve ailenize büyük geçmiş olsun dualarımız sizin için asil bilge dost yüreğinize selam olsun
yanlış anımsamıyorsam annemizin Zaza olduğunu ifade etmiştiniz eğer öyleyse benimde anne tarafım Zaza
Bu yanıyla duygu bağımız çok daha güçlü tüm bunları içinde bulunduğunuz hastalık modundan kurtulmanız moraliniz düzelsin diye yazdım
Saygı selam dua ile
Ali Cemal AĞIRMAN
Oyyy can gardaşım benim. Geçmiş olsun. İnşallah en kısa zamanda atlatırsınız.
Allah'ım sizleri korusun.
Diğer konuya girmeyeceğim affına sığınarak.
Sitemiz için hep en güzelini yaptınız, fedakarlıklarınızı iyi bilenlerdenim can kardeşim.
Sitemizde 16 varım ve hep mükemmelleri gördüm. Hep buradayım ben.
Çok arkadaşımızı yetiştirdi burası ve ben burayı ilk okul, orta, okul, lise ve Üniversite olarak görüyorum. Şiiri hiç bilmeyenler, iki satır yazı yazmayı beceremeyen arkadaşlarımız iyi bir şiar, iyi bir yazar oldular.
Sizlere müteşekkirim.
Saygı ve sevgiler
Merhaba Kıymetli Hocam
Bence asli olan tek öge ansızın öğrendiğim sağlık durumunuz bu yazınızda, gerisi tali an itibariyle
Rumuzunuzu araya koymamı dalga dubara almayacağınızı umarak tabii ki
Saygım sevgim sonsuz yoksa
Şahsen benim açımdan böyle bir sitenin varlığının kıymeti ölçülmez
Size ve ailenize sağlık, huzur, bereket dolu bir ömür dilerim
Evet konuya gelirsek, ha nedir, evet seçki ölçüleri, ben de o memnuniyetsizliği duyanlardanım desem de inanmayın lütfen, işin latife yönü
Yoksa üstteki girişten sonra bu cümle "bu ne perhiz ne lahana turşusu" hesabına gelirdi şüphesiz
Şahsen ben günün şiiri ve yazısı seçilen eserleri hiçbir dem ne alaka diye karşılamadım, melaike değilim elbette
İyi şiir ya da yazıdan anlamak gibi bir iddia sahibi de değilim
Ancak zaman zaman vurgulandığı gibi sanatsal düzlemde en kaliteli bağlamında seçim yapılmadığı parantezi hep açık tutulmakta zaten
Fakat seçilenleri de okuduğum, okumak fırsatı bulduğum kadarıyla kötü bulduğumu söyleyemem, çok defa tat aldığım ürünlerdir dahası
Hatta seçkiye bunun neyi seçilmiş yahu şeklinde yorum düşülmesini de saygılı bulduğumu söyleyemem
Seçki kuruluna özelden iletirsin benim hocam/ağabeyim/kardeşim/bacım/ablam demekten alamıyorum kendimi
Bunun dışında bazı mahsurları belirtilmiş olsa da uğur böceği uygulaması iyiydi bence
Evet kıskançlık başta olmak üzere, çatışma, dedikodu unsuru olması vurgulandı o ara
Efendim! yinede şiirde bir lezzetti kanımca
Takdir yönetimin kuşkusuz
Tekrar geçmiş olsun der, acil şifa dileklerimi iletirim
Saygı ve selamlarımla kıymetli hocam...
levent taner tarafından 10/24/2020 8:37:13 PM zamanında düzenlenmiştir.
bıçak yarasına dönüşür şiirler
fahişeler tanrısız /
orospularla dolu cennet
alaycı cehennemler
henüz kızılcık kıyamet
onlar ki velayet edinilmişler
bir melek bir orospu eder
bir şiir ne çok cennete bedel
Oysa gökyüzünde tanrıya
yeryüzünde insana kandık
çekin üzerimden
göğü, yıldızları, ay'ı
beni ne yer yüzü paklar
ne de örtüsü...
Say içinden
1
2
3
4
Hepimizin gününe
sadece birkaç şiir düşer ....
geçmiş olsun ..
Yorumlarda insani yön yine öne çıkmış ne güzel...ben de geçmiş olsun dileklerimi iletiyorum.
Diğer kon;
Sitenin amacı şöyle açıklanmış.
Amacı; Internet ortamında sevgiyle ve saygıyla tüm edebiyat konularının paylaşıldığı bir ortam sağlamaktır.
Değerlendirme bir amaç değil, olamaz da... çünkü değerlendirme olması için "ölçme" olması gerekir. Bu durumda değerlendirme güne gelmekse eğer, gurur okşaması gibi bir şey durumundadır.
Güzel insanların olduğu güzel bir site, herkesi selamlıyorum.
Ailenizin ve sizin covid -19'a yakalandığınızı okuduğum son cümlenizle ne kadar sarsıldım, üzüldüm bilemezsiniz. Acil şifalar dilerim. Tez zamanda önemli komplikasyonlar yaşamadan ailece atlatmanızı gönülden dilerim.
O halde dahi her zaman yeniliğe, değişime, ilerlemeye atılımlar yaptığınız, bu uğurda sürekli çalışıp çabaladığınız Edebiyat Defteri ailesini düşünmüş olmanıza derin bir saygı duyuyorum. Fakat bu ciddi dönemde sadece, ailenizle birlikte bu hastalığı yenmenizle mutlu oluruz.
Gönül dolusu geçmiş olsun dileklerimle esen kalın.
Sevgi ve saygılarımla.
Merhaba,
Habib bey, geçmiş olsun size ve yakınlarınıza acil şifalar dilerim.
Alanında en güzel örnek olan, on altı yılını doldurmuş bu güzelliğin kurucusu olarak emekleriniz yadsınamaz, görmezden gelinemez ve binlerce üyede bunun ispatıdır.
Güzel olanı inşa etmek kadar geldiği noktayı daha ileri taşımak, anlaşılır eleştirileri cevaplamak, haksız , hadsiz saldırılara karşı onun varlığını korumakta başta yine size ve sonra ona gönül veren üyelere düşmektedir.
Günümün şiiri veya güne gelen yazı hususunda belli ki sizde çok yorulmuşsunuz, ama neden bu yorgunluk ve sitemler söz konusu ?
Sanırım asıl soruyu, soruları gözden kaçırıyoruz ve bu sorular cevaplanmadan benzer yazılar, sitemler, olumlu olumsuz yine gündeme taşınacaktır diye düşünüyorum.
Birinci Soru: Günümün şiiri nasıl seçiliyor ?
Cevap / dolaylı cevap: Geçmiş uygulama örnekleri uğur böcekleri, yorum, beğeni sayıları, kişinin günümün şiiri seçimleri veya seçimsizlikleri, uygulamanın test süreci ve tatmin olmayan hoşnutsuzların tutarsız hadsiz durumları...
Birinci Asıl soru : Günün şiiri ve günün yazısı seçiminde gözetilen kriterler nedir ?
- Sanatlı söyleyişi midir ? İmgenin gücü müdür ?
- Teknik altyapısı, kelime kullanımında gösterilen itina , imla ve noktalamadaki özen midir ?
- Anlatının duygusunda ki güzellik midir ? Mesajın manası mıdır ? Mesaj mı vermelidir?
- En çok beğeni, en çok yorum, en çok etkili yorum alan, en çok beş puan alan şiir ve yazı mıdır?
Beklenti: Asıl soru daha önce cevaplanmışsa yeniden yayınlanmalı, mümkünse seçkide dipnot olarak - genel açıklayıcı- kriterler bilgi olarak paylaşılabilir - cevaplanmamış ise bir daha gündemi meşgul etmemesi için doyurucu net bir cevap verilmelidir.
Öneri: Günün şiiri ve yazısı için - sitenin yazılımı ve imkanları dahilinde- okunan şiirlerin değerlendirilmesinde 3 soruluk bir anket yapılabilir,
1. Seçki kurulunun günün şiiri veya yazısı değerlendirmesine sunulsun mu ? ( okunmuyorsa veya belli bir okunma sayısını - örneğin 20 okuma - geçmiyorsa ) sadece yazanın edebiyat günlüğü gibi kalıyorsa paylaşılan eserler bu anketin dışında kalabilir.
2. Eserin tekniği, ahengi, dili kullanımında ki dikkat ve özen ve imla noktalama hassasiyeti,
Anlatımı ve anlatının duygusu çok hoş ve etkileyici olabilir ama edebiyat için yeterli midir ?
3. Eserin, verdiği duygunun, mesajın insana, topluma ve gündemimize dokunur yanını değerlendiren kısım olabilir.
Bu 3 maddelik kısa anket sonucunda puanlamada özgül ağırlığı en yüksek beş eser ana sayfa da seçkiye en azından bir saat kala yayınlanabilir ve seçkinin hangisi olacağını önemseyen okurlar o beş eseri tekrar ziyaret edebilir orada günümün şiiri veya yazısı butonunu daha gerçekçi ve tutarlı bir ölçüyle kullanabilir.
İkinci soru: Seçki kurulu kim yada (kurul ise) kimlerden oluşuyor ?
İkinci asıl soru: Seçki kurulunun seçim ve beğenilerini hangi yetkinlikle tartabildikleridir?
Cevapları bilmiyorum paylaşırsanız bir çok üyenin merakını gidermiş olursunuz .
Öneri: Sorular daha önce cevaplanmış ise yine merak edenlerin her an ulaşabileceği ana sayfada bir bilgilendirme ile görünür kılmak yeni gelecek üyelere hazırlık olacaktır.
Sondan önceki Öneri: Günün şiir ve yazılarını ayrıca izleyebileceğimiz, örneğin o ayın veya o yılın seçkilerini görebileceğimiz ayrı bir sekme açılabilirse faydalı olacaktır diye düşünüyorum.
Son öneri: Yok artık demeyin lütfen :) Günümün şiirlerinden ay sonlarında son bir değerlendirmeyle ayın seçkisi yapılabilir/mi ?
Çok uzattım bağışlayın...
Tekrardan çok geçmiş olsun, selam ve hürmetlerimle,
Öncelikle tez zamanda sağlık diliyorum.
Günün (günümün) şiiri bölümünün (benim açımdan) en yararlı tarafı, gün içinde paylaşılan bir çok şiir içerisinden bir şiir ve şâirinin fark edilir olmasına olanak sağlamasıdır. Yoksa en nitelikli şiir budur gibi bir algıyla yaklaşmanın doğru olmadığı kanısındayım. Üzülerek söylemem gerekir ki gün içindeki bütün şiirleri izleyebilme olanağına sahip değilim ve bu uygulama bana, bazı şairleri listeme eklememe ve paylaşımlarından haberdar etme şansı veriyor.
Selam ile.
size büyük geçmiş olsun
1. aklıma takılırdı şiirleri sizmi kurul denen kimse onlarmı seçer diye
eğer varsa bir seçici kim bizde bilsek iyi olurdu
2. hangi şiir dört dörtlük olur ki lakin güzel yanını överken eksik hatalı olanıda yazmal
yazan kişiye faydalı olurdu
3. enteresan olan iyi, kötüde olsa yorumları görüyorum aynı kişiler sıralamış herkezi
sıralamış emeğine sağlık güzeldi gibi klasik sözleri okuduğunu sanmam
beş altı kişi aynı yorumlar devam ediyor tabiki yorum alan da bazen ayıp olmasın diye
bazen de ben neymişim diye yarum yapanın şiirine yorum yapıyor bunda sorun yokta
sorun gerçekten ilginç bir şiir mi bakan yok
4. bence en iyi şiir sitesi olmasına rağmen eksik buldumuz bir yönüde
mesajın yanında bildiri kutusu yorum yapılınca bildiri olarak geri dönüyor
ona ayrı bir yorum bildirisi eklense iyi olurdu
tekrar geçmiş olsun
saygılar
Öncelikle size ve ailenize çok geçmiş olsun bir sağlıkçı olarak neler yaşamış yada yaşıyor olduğunuzu çok iyi biliyorum böyle bir zamanda desteğe ihtiyacınız olduğu anlarda birde bu konu ile ilgilenmeniz çok acı ve üzücü
Ama mademki burası bir Edebiyat sitesi
O zaman buraya günün şiiri yada yazısı niteliğinde bir seçki yapılıyorsa bu her yönden eksiksiz olmalı
Hece şiirinde hece kayması olmamalı
Şiir ve yazılarda noktalama işaretleri
Anlam kaymaları zaman kaymaları
Konu fakirliği anlatım eksikliği olmamalı
Bakıyoruz yazı Güne gelmiş evet ama ici boş
Atıyorum bir kedi anlatılmış ama diğer bir tarafta başka bir üyenin hayatından anlam dolu bir kesit var burada anlatmak istediğim gerçekten bunun ayrımının yapılması
Siz bu konuda gerekenleri yapıyorsunuz lakin bu getirdiginiz yeni sistem günümün şiiri butonu ben bastikca basıyorum benim kaç günümün şiiri olabilir
Bu sistem yapılırken buradaki gruplaşmalar
Benim şiirime geldi onun şiirine gideyimler
Düşünülmedi mi
Madem bir buton var o halde o butona herkes bir defa bassın
Bizlere gelince burada kimsenin ego kasitmak gibi bir düşüncesi olduğunu düşünmüyorum çünkü
Şairlerin yada yazarların alt yapısına az geçmişine bakarsak hepsinde ufak tefek yaralar hayata küskünlükler gün yüzüne çıkıyor ben burada ahvalimi yalnızlığımı acımı anlatırken sizlerle paylaşırken güne gelip gelmediği umurumda olur mu tabiki hayır
Ben birşeyler düzelmeyince yazdim yazdimki okunsun ve düzeltilsin
Tabiki herşey bir anda düzeltilmez ama ben burada bir uyeysem buraya şiir yazmaya yazı yazmaya gelmiş isem özgürce aksaklıkları yazmak söylemek hatta eleştirmek hakkına sahibim demektir
Bizim şansımız ki burada buradaki yönetimin düzeltme yolunda adımlar atıyor olmasıdır kendi durumunu ve ailevi durumunu geride bırakarak buda takdire sayandir
Sizinde dediginiz gibi amaç üzüm yemektir bağcıyı dövmek kimsenin haddine değildir
Herşeyden önce bizler insaniz
Tsk ediyorum bu güzel yazı için
Saygılarımla
Gün seçkinizde kutlu olsun
Sahsim adına uğur böceği uygulamasını tekrar istiyorum neden benim böceğim olmasin
Oflu
Bunu anlayamadım, hece kayması ne demek?
KeLeBeK EtKiSii
11 değil de 10 lü mesela
Afet hocam uyarmıştı duzelttim
Saygılarımla
Çok geçmiş olsun Habib bey,Allah şifa versin size ve tüm hastalara,şifa bekleyen herkese.
Kendi adıma aslında uğur böceğin kaldırılmasına üzülmüştüm,bu vesileyle hem güzel siirleri okuma fırsatım oluyordu,hemde şiirim uğur böceği rozeti alınca mutlu oluyordum ,şiir yazmaya motive ediyordu beni.Zaman kısıtlı olunca tüm şiirleri okuma fırsatı olmuyor.Aslında bu uygulamayı yeniden yenileseniz çok mutlu olurum ve eminim ki bunu isteyen bir çok üye vardır bu sitede.Teşekkür ederim,sevgiyle
Çok üzüldüm büyük geçmiş olsun acil şifalar diliyorum. Hayatta herşeyin başı ve en önemlisi sağlık. Gerisi zaten gelir, dert etmeyin lütfen.
Diğer konuda düşüncelerimi uzun uzadıya paylaşmak istesem de telefondan olunca bir hayli zorlanıyorum. Bu sebepten şiire ait yorum yapmayı seven biri olsam da, fikrimi beyan edemeden sadece okuyup çıkıyorum.
Bence; şu hayattaki en zor şey insan. İnsanı tanımak-anlatmak-anlamak- (doğru) anlaşılmak.
Zor; çünkü, konu ne olursa olsun, insan ne kadar anlatırsa anlatsın, bazen karşıdakinin neyi ne kadar ve nasıl anladığı ya da anlamadığı önemli oluyor.
Hepsi insanı ruhu yoran bir durum. Tabi bence ve bana göre.
Tekrar sağlık, şifa ve kolaylık diliyorum. Saygıyla...
Oflu
Böyle bir iddiası olan mı var? Kim söyledi bunu?
Konu heceye, uyağa, kafiyeye nasıl geldi?
" Velev ki uyaklı yazılan her dizin ve ya dörtlük şiir olsaydı tüm şizofrenler şair olurdu zira şizofrenlerin en büyük özelliğidir ritmik ve uyaklı konuşmak "
Bu ne kadar aşağılayıcı bir ifade!
Siz bu hakkı kendinizde nasıl buluyorsunuz?
Heceye bu önyargılı bakışınızı anlayabilirim ama şizofrenik ifadelerinizi ve hakaret etmenizi asla anlayamam!
Yazık!
mirim
Aslında bu cevabı ben verecektim ama malum adımız çıkmış dokuza inmez sekize hesabı susmayı tercih ettim.
Ama şunu biliyorum ki, bu tip insanların hiçbirisi hece şiiri yazmayı beceremez. Üzüm koruk demeyi tercih ederler.
Aslında ben de diyecektim ki, şizofreni belirtilerinden biri de gözü tavana dikip öyle kalmaktır :)
Demeyeyim...
goody
Ne yazik ki günümüzde bu konuda hayli iddialı kisiler var, bilekalın.
Alınmak istiyor ve böylelerini savunmak mı istiyorsunuz, alınıyor musunuz, ölçüyü mü kaçırıyorsunuz belli değil.
Gerçeği inkar etmek istiyorsanız paşa gönülleriniz bilir.
Ego tarafındaysanız asıl size yazik...
*
Heceden bahsetmedim, cephe olusturmayinız. Nice hececiler var bu bahsettiklerime ve serbestcilere bin basar.
Dikkatli okuyunuz.
goody
Dizim dedim...
Bilen bilir hece yazip yazmadığımi, geçin bu boş konuşup alinmaları.
Oflu
Kafiye ya da size göre uyak nerede olur?
Yazdıklarınızı mı anlamıyorsun, ne yazdığınızı mı bilmiyorsunuz?
Konuştukça / yazdıkça batıyorsunuz!
Susun artık...
Bu yazıda serbest, hece gibi bir konu mu var da siz tarzlara girdiniz?
Oradan şizofren özelliklerine,
Neresinden baksanız saçmalamanın zirvesi!
goody
Siirin gereklerini bilemeyecek kadar cahillik akıyor yorumunuzdan.
Sus demek sizin haddinize düşmez biz de biliriz dilin bağını çözmesini, kendimize yakıstırsaydık eğer.
Ego, kapris, ve bilmislikte tavan yapmışsınız, dıstan bakmayı becerebilirseniz söz ve şiir sanatinı bir zahmet gözden geçiriniz.
Kendi ahvalinizle baki kalın.
Hocam geçmiş olsun.
Sitemizin ve seçki kurulunun seçtiği şiire saygımız var .
Kolay değil işiniz edebiyatçı yım deyip te edebsizler ile uğraşmak .
Ben günün şiirin de bana bir şey vermesi ararım teknik olarak kelime hazinesi olarak unutulmuş kelimeler varsa onu gün yüzüne çıkarmak için şiirin derinliğine bakarım. bazıları noktaya virgüle endesklemis kendini bazıları gurublaşmış birine yorum yaz hemen aynı ekip iş başında onun için bunlar oluyor elbette.
Lakin milli değeri olan şiirlerimizede daha çok günde olmasını isterim saygılar
Öncelikle çok gecmis olsun sevgili Ansızın.
Şiir gerek akım gerek tarz olarak zor bir edebi daldır.
Buraya cok emek verdigini bilen ve takdir edenlerdenim.
Bizlerin tüm şiirleri okuma şansı olmayinca ve okuyucuya bağlı seçimlerden dolayi suclanmanız cok üzücü. Zira her okur ve yazarın edebi eleştirmen olması imkansız, bu yüz yilda iki elin parmağini bulmayacak kisi sayısına ancak tekabul edebilir, genis, kapsamlı bir birikim ve yetenek ister.
Sonuçta burada kendi arzu ve egolari mutakabilinde yer alanların bunları düşünmeden saldırı boyutunda elestirmelerini nahoş buluyorum.
Edebiyat adına verdiğiniz bu emeklere saygısızlık olarak görüyorum açıkçası.
Burada maksad kendimizi ve emegimizi paylaşıp eserlerimizle duygu muhabbeti kurmaktır. Kimse kimsenin egosunu okşamak zorunda değildir.
Hele ki böyle bir süreçte sıkmayın tatlı canınızı.
Moral çok önemli, ailenize ve size gelmis, gec6mis olsun diyorum.
Selam ile...
Şiirden anlarım da yazmasını pek beceremem. Bu keranacı (Pardon coranacı) yüzünden evlere hapis olduk.
Yapacak bir işimiz olmayınca biz de gelin kaynana yemek programını izliyoruz. Kaynanaların bütün derdi gelininin birinci seçilmesi. Eğer gelini birinci seçilmezse diğer gelinlerin yemeğine demediklerini bırakmıyorlar.
İçlerinden birisi mutlaka en iyi yemeği o biliyor. Neymiş? Tuzu azmış, salçası fazlaymış, kebabın içinde et varmış. Falan filan…
Yahu bire kaynana; önünde bir sofra var. Çatalın, bıçağın tabağın, sofran en kalitelisinden. Sadece sen mi biliyorsun yemek yapmasını? Ya da neye göre en iyi yemek seninki? Kapa çeneni, şükret böyle bir sofrada yemek yediğine…
O programı yapanlarında bildiği bir şey vardır elbet…
Konu şiirdi değil mi?
Hay Allah… Cahilliğime verin. Ben karıştırdım galiba!
HABİB KARDEŞİM SEN O CORANAYI BANA GÖNDER. SERDE GÜREŞÇİLİK VAR. BEN ONA BİR TEKKOL CEKER, YA DA BİR KÜNDE ATARIM. GÜÇÜM YETMEZ Mİ? OLSUN YAŞADIĞIM KADAR YAŞADIM.
SANA VE AİLENE BÜTÜN YÜREĞİMLE GEÇMİŞ OLSUN DİLEKLERİMİ GÖNDERİYORUM.
DUALARIMIZ SİZLERLE.
SAĞLIK HABERLERİNİZİ MERAKLA BEKLİYORUZ.
ÖPERİM GÖZLERİNDEN…
Suat Zobu
Eyvallah.
Selamlar.
Habip Bey yeniden merhaba,
Son aylarda gün şiiri seçimini eleştiren yazılar sanırım 2 taneydi, ikisine de düşüncelerimi belirttim.
Nasıl ki, uğur böceği olayını kaldırdıysanız ihtimalen bu gün seçkisini de kaldıracaksınız. Şöyle ki;
"Ayrıca ilgili şiirlerin altında o şiiri kimler Günümün Şiiri diye seçmiş onları belirgin hale getirmek." Çok güzel olur bence.
Lakin bu ifadedeki uygulama gerçekleşirse, bir vakit sonra aa şu rumuzun beğendikleri, aa bu rumuzun beğendikleri hep güne geliyor eleştirileri başlayacak altan alta. Gün şiiri insanların nefsini okşuyor. Gururunu gıdıklıyor ekseri...
İnsanlar önceki zamanlarda yarıştığının farkında değildi, lakin son çeyrekte radyo, tv, internet sayesinde bu farkındalık öyle çoğaldı ki, zihinler yoruldu. İnsanlar artık yarışmak istemeyecek.
Ben Y kuşağı olarak ilkokuldan beri yarışıyorum, son 15 yıldır daha çok yarışıyorum, son 5 yıldır da yarışmaktan yorulduğumu hissediyorum. Lakin buradaki tezat da şu ki hareket etmeyen ölür. Lakin daha nefes almak da istiyoruz. İkilem hep bu dünya.
Çok gereksiz gün muhabbetleri oluyor. Eleştiri yok artık, 16 yıl diyorsunuz dile kolay, sizinle hem gün şiiri eleştirisinde hem başka konularda karşı karşıya geldik diye hatırlıyorum. Beni defterden atmadığınızı da söylemiştiniz gelen şikayetler üzerine. Kimseye bir şey yapmadım ki, sadece fikri olarak rahatsız ettim. Kim demiş Ali Şeriati mi son zamanlarda duydum bu ismi de, öyle, sizi rahatsız etmeye geldim, edebimle, zihnimle, gönlümle, doğruluğumla... Siz derken herkesi, herkes de beni rahatsız edebilir şiir yazı düşünce konusunda.. Küseriz olur biter efendim.. Maksat küsmekse..
Bir yazı yorumuna yazmıştım öneri olarak sizi bulmuşken;
Yazın ve şiirlerimiz ekseri Fars, Arap ve Fransızlardan esinlenmeler ile dolu. Madem bu böyle bu ülkelerin de Edebiyat Defteri ayarındaki sitelerini ana sayfaya alabilir miyiz link olarak, olabilir mi? Google Translate uygulaması gibi Türkçe'ye çevir tıkıyla okuruz, oralarda neler işleniyor, oralardaki insanlar nasıl sesleniyor, fısıldıyor, haykırıyor. Kamu Yönetiminde zaten kardeş şehirler belediye gibi uygulamalar var. Neden kardeş sitelerimiz olmasın? Keşke linkini bağlantısını verebilsem. Bilmiyorum. Düşünün isterim sadece.
Diğerim bir önerim de şuydu; üyelerimiz kimlik onaylı olsun ve hiç olmazsa sosyolojik tanımlamalardaki kuşaklar renklerle belli edilsin... (Evet karşı çıkacaksınız, bir çokları da yine mi diyecek..) Görüşler anlayışlar çok farklı... Aynı ekosistemde büyümüş olsalar bile bakış açıları çok farklı..
Değerli Nesildaşım Sahir Nevanın da
https://www.edebiyatdefteri.com/198160-edebi-akim-ve-turk-siirinde-yeni-bir-akim-hevesi-ile-yeiku-hakkinda/
ilgili yazısı güne gelmişti, yeni tarz olarak bir şeyler yapmaya çalışıyoruz, bu yazının da güne gelmesi okunurluğunu arttırdı mı, sormadım nesildaşıma. Bunun için teşekkür ederim(iz) 3-5 belki 10 üyeniz olarak.
Ve burada çeliştim kendimle. Çünkü gün şiiri uygulamasının kaldırılmasını istemiştim yukarıda. Yine bir ikilem.
Teknik bölümlde şiir ve yazı ekle, sil bölümünde toplu işlemler yapabilmek istiyoruz, tek tek pasifleme ve aktifleme yorucu oluyor. Bu bölümlere de işaretlediklerimizin toplu olarak aktif, pasif ve silinme izinlerini istiyorum. Katılan varsa istiyoruz.
1997 lerden beri yapay robot insan çalışmaları gündemde. En son beynin bir bölümüyle yapay zekanın bir devresinin aynı tepki şiddeti verdiğinin ölçüldüğü haberi çıktı, makalesi yayınlandı.
Ne zaman gelecek yapay zeka sitemize, yapay zekayla tartışalım gün şiirlerinde ve yazılarında, niye bunu seçtin, diğerlerinden farkı neydi gibi mesela..
Aslında herkesin istediği şey şeffaflık belki de. Kim seçiyor, neden seçiyor, kısaca da olsa açıklamıyor gün şiir ve yazılarında seçim nedenini.
Bu bağlamda son yazdığım Yeikudan; bir bölüm..
Hani göremez ya gül dikenini
Defterin gün şiir gül meselesi de öyle azizim
Güllerde hemen hemen 9 hastalık bulunabilir
Külleme, karaleke, örümcek, prodenya afitler gibi
Tanrım bülbülleri de gülleri de esirgemesin defterimizden
Yukarıda dile getirdiğim fikirler ve önerilerin bazılarıyla bu yeikunun manası da çelişiyor. Yine ikilem..
Siz yeter ki, atlatın şu coviddi'de Dünyevi ikilemlerine gönül rahatlığıyla devam etsin.
İnanın edebiyat ve şiir için verdiğiniz emeğin gösterdiğiniz sabrın hayranı olmamak elimde değil, nazar boncuğu takın lütfen.
Boş tenekeyim çok kılavyem uzuyor, sürçi lisan olduysa kusura bakmayın..
Yeniden saygı sağlık ve huzurla efendim
En sevdiğinize ailecek emanet olun.
Ve bizlere de covidi atlattık, yendik haberini covid forumundan bildirin, sevinelim.
Eksik olma, aksi olma hep ol diyoruz biz üç beş Yeikuda. Aynen öyle Habip Bey. Aynen öyle..
Eksik olma, aksi olma hep ol.
(Not: Yanlış anlayıp da atayım deme lütfen. Yok bu site ayarında bir site. nereye gidicez? Neredeyse aile gibi, okul gibi olduk burada. )
goody
Saygimla.
Yinsani
Mail geliyor bakıyorum, ingilizce mesela, çevir diyorsunuz anlaşılıyor. elbette edebi olarak tam karşılığı olmaz, şiir konusunda detayda bulmaca gibi de bulunabilir diye düşünüyorum. yabanci tivit sayfaları mesela, çevir diyorsunuz yüzde 70-75 i çevriliyor, konu anlaşılıyor.
Detaylarda haklısınız. Yalnız sitemizde bile yerel ağızla lehçeyle kaç şiir yazılıyor ki yüzde 1 belki..
Katkınıza teşekkür ederim.
Öncelikle çok geçmiş olsun acil şifalar dilerim...
Sitede sadece birbirlerine ve şiirlerine övgüler dizen belli gruplar var,onlar grup dışı şiirleri okumuyorlardır bile,hatta bana kalırsa hiç şiir okumadan sayısız şiir beğenen bir takım üyeler de var, kalıplaşmış sözleri oradan oraya kopyalayan.
Benim şiirimi beğenmiş dur bende onun şiiri begeneyimlerin sayısı da hayli fazla. Sizin sistem devreye girince,benim şiirimi günümün şiiri seçmiş,bende onun şiire aynı nezaketi göstereyime gider bu yöntem.
Bu iş buradakilerin günümün şiiri diye seçmesine kalmışsa hiç de gereği yok seçki şiire.
Bu arada seçilsin ya da seçilmesin en güzel şiir benim şiirim, çünkü "En Güzel Ben Sevdim".. (:
Saygıdeğer gurubumuzun ve platformumuzun çok değerli yöneticimiz;
Öncelikle ailecek hepinize çok geçmiş olsun, umuyor ve diliyorum ki enkısa zaman eski sağlığınıza kavuşmanızı dilerim.
Bu konudaki katılımcılığı teşvik ederek, yenilikçi yaklaşımınızı yürekten destekliyor ve çok da önemisiyorum. Kolaylık ve başarılar diliyorum. Saygımla.
Saygıdeğer gurubumuzun ve platformumuzun çok değerli yöneticimiz;
Öncelikle ailecek hepinize çok geçmiş olsun, umuyor ve diliyorum ki enkısa zaman eski sağlığınıza kavuşmanızı dilerim.
Bu konudaki katılımcılığı teşvik ederek, yenilikçi yaklaşımınızı yürekten destekliyor ve çok da önemisiyorum. Kolaylık ve başarılar diliyorum. Saygımla.
Kişinin sesi sağlıklı olduğunda daha mutlu çıkar.. Size ve ailenize geçmiş olsun dileklerimle…
Günün şiiri üzerine konuşmak eleştiri yapmak için siteye yüklenen tüm şiirleri atlamadan okumamızla başlar...
Geniş bir zaman bulup okuma, irdeleme, eleştiri yapma, dilbilgisi kuralarını bilmede dört dörtlük ve bilgili olmak gerekir…. Oysa ben amatör ruhlu yazmanın samimiyetine sıcaklığı doğallığına inananlardanım.
İnsanın dört dörtlük yazma biçimine tekniğine ölçütlerine tarzına değil bana hissettirdiği tek bir paragrafta olsa ses duygusunun akıcılığını severim…
Günün şiirini seç butonuna o gün sadece okuduğum üç beş şiir arasından sevdiğim bir şiire basmada tereddüt etmem. Tereddüttüm yeni gelen ve takibi olmayan ergenliğini tamamlamamış çabalayan şairlerin fark edilememesi.
Yeni soluklarla eski kökleşmiş şair dostlukların aynı kulvarda yarışmaları. Edebiyat defterine üye olduğum ilk yıllarımı hatırladım. Bu bir sızlanma değil aslında o kurdeleyi almak mutluluk olağan üstü motivasyon demek… ilk yıllarımda kaçmama engel olana teşekkürler…
Güçlü bir kalemde haklı olarak elbette şiirinin bütünselliği değeri günün şiiri seçilmesi kendisinde olmalıydı düşünebilir…
Dünde bugünde yarında bu duygu var olmaya devam edecektir.
İşiniz zor
Önerim günümün şiiri butonu tüm şiirleri okuyan şairlere tanımlansın. :)
Öncelikle çok geçmiş olsun, dilerim en kısa zamanda atlatır ve sağlığınıza kavuşursunuz.
Kendi adıma konuşmak gerekirse; bence önemli olan şiirdir ama şiirden çok kişilerin egoları öne geçmektedir. Gerçekten şiir okumaktan ve şiir yazmaktan keyif alan bir kişinin, bir şairin önceliği ortaya güzel bir edebi eser çıkartmak olmalıdır. Ben kendimce, naçizane yazıp da paylaştığım her şiirle zaten yeterince mutlu oluyorum, hataları da olsa bir şekilde bağrıma basıyorum. Bir kişi bile beğense benim için kıymetli. Daha çok, daha çok demek sadece bize zarar verir. Günümün şiirinin derdine düşmektense birbirimize karşı nasıl daha anlayışlı ve nezaketli olabilirizin derdine düşsek halbuki ne güzel olur ama bu benim de kimsenin de demesiyle çözülecek gibi değil ne yazık ki. Yine de hislerimizi paylaşıp "belki" diyoruz işte.
Günümün şiiri butonunun işlevini bile ancak şimdi daha iyi anlayabildim mesela. Bir keresinde bir kaç tane seçtiğim de olmuştu ve uyarı vermeyince böyle de oluyor herhalde diyip, devam etmiştim.. Ki seçim yapmak bir hayli zor olabiliyor kimi zaman, o yüzden kullanmadığım bile oluyor bazen, haksızlık olur mu diye korktuğumdan.
Bundan sonrasında en sevdiklerim arasından en sevdiğimi seçerim o halde.
Tekrardan geçmiş olsun Habib bey, acil şifalar ailenize de size de, önce sağlık bu işler bir şekilde hallolur neticede, hürmetlerimle...
Önemli olan Halkın Seçkisidir.
Lakin Yine de Terazi pek hassas tartmıyor diyebiliriz.
Şiir de sacece duygu yeterli değildir.
Allah kolaylık versin.
Ayrıca Geçmiş olsun DİLEKLERİMİ SUNUYORUM
İnşallah bu musubet belâyı hasarsız bertaraf edersiniz.
Saygıkarımla.
resulcivcik tarafından 10/24/2020 12:15:25 AM zamanında düzenlenmiştir.
Çok geçmiş olsun Habip Bey. Size ve ailenize açil şifalar diliyorum.
Şeçki Kurulu Başkanı sıfatıyla bu konuda bu kadar hassas düşünüp, eleştirilerin her aşamasını ve ardından üretilen çözümleri tek tek sıralamanıza, 'günümün şiiri' seçkisine ortak bir kabul görecek çözüm arama çabanıza çok saygı duyduğumu belirteyim önce...
Daha önce farklı bir mecrada bu görevin başkanlığını yapmış biri olarak, işinizin hiç kolay olmadığını biliyorum, o nedenle şimdiye kadar da bu konulara hiç girmedim!..
Her üye tarafından gün içindeki tüm şiirleri hakkıyla okumak ve değerlendirmek pek de mümkün olmayacağına göre yine bir gruplaşmanın ya da 'popülaritenin' seçkisi olacak ve sizin de rahatsız olduğunuz durumlar ortaya çıkacaktır.
Sanat, egosu yüksek kişilerin yaratı alanıdır. Edebiyat da bunun yazıyla yapılanı. O nedenle 'yiğidi öldür hakkını yeme' bakış açısı ne yazık ki kolay kolay devreye giremez. Nasıl olmuşsa Tanzimat dönemindeki şairler ( ki genelde hayattayken birbirlerini pek de taltif etmezler) ABDÜLHAK HAMİT TARHAN'a 'Şair -i Âzam' demişler.
( Bâki'ye verilen 'Sultan'üş Şuara' ünvanı saray çevresince verildiği için onu saymıyorum.)
Buradaki şiirleri bazılarına teknik ve söylem hatalarını anlatmaya çalıştığım yorumlarım oldu, özelden dönüp uzun uzun teşekkür ettiler, sayfalarına döndüğümde yorumumun silindiğini gördüm!.. Böylesi iki yüzlü örnekler de var. Ben de engelledim!..
Bazılarına özelden tüm şiirin kopyasını, var olan tüm yazım hataları ve söylem kusurlarıyla, düzelttim ( ki özelden ulaşıp bu konuda destek istemişlerdi ) dönüş sadece 'teşekkür ederim'di... Ne kabul ne itiraz cümlesi var!... Üstelik paylaşımlarını düzeltmedikleri gibi defalarca yaptığım bu düzeltmelerden pay da çıkarılmadı. Hiç tanımadığım bu insanların ricalarını ciddiye alıp neden bu kadar emek verdiğimi sorgulamaya başladım.
Anladım ki kimse eksiğini tamamlama derdinde, ( varsa) kusurunu giderme amacında değil.
Bu saydıklarım ve her anlamdaki gruplamalar ve itelemeler - ötelemeler de artınca sayfaya girişimi ve yoruma dönüşlerimi azalttım.
Size nacizane önerim:
- Ağzınızla kuş tutsanız, yaranamayacaklarınız vardır. O nedenle insan en doğru yolu vicdanı gösterir.
- 'en' diye bir kavram, çok güvenilmezdir ve görecelidir. Bu konuda uyuşma hiçbir zaman sağlanamayacağına göre, 'uygun görülen' yeterli olmalıdır.
- Kişi, kendine tarafsız olamaz. Şimdiye kadar güne seçilenler içinde "Aslında bugün daha güzel şiirler vardı ama yine de teşekkür ederim' cümlesine de rastlayamazsınız.
- Dürüstlük 'hakkı olduğunu düşündüğünü alamadığı zaman değil, bu yanlış başkasına da yapıldığında tepki verendir.
Kaldı ki... okuyucu ve yorum sayısı bazen güne gelmenin önüne bile geçer... Bir de böyle bakmak gerek...
Size kolaylıklar ama ilk önce ve tekraren sağlık diliyorum.
Saygılarımla....
Mehmet Burhan AKIN
Yorumunuzu her zaman olduğu gibi beğeni ile okudum elbet. Şunu rahatlıkla ifade edebilirim; egolara takılmadan, kendimi hiç kimseden üstün görmeden, yaşımız ilerlemesine rağmen her zaman yeni şeyler öğrenmeye ihtiyaç duyan biri olarak sizden teknik açıdan çok şeyler öğrendim.
"Bana bir harf öğretenin kölesi olurum." ilkesinden uzaklaşırsak hem kendimiz, hem de mesleğimizin gereğini inkar etmiş oluruz.
Fikirlerimiz, ideolojilerimiz ne olursa olsun şahsım olarak Edebiyat sitesinde sadece EDEBİ eserler görmek, okumak ve yararlanmak istiyorum. İşte bu nedenle bir ara siteden ayrılmak istedim, beni anladınız sanırım.
Hazır yazmışken; ONUR BİLGE kardeşimize de buradan teşekkürlerimi iletmek istiyorum, yazılarımda gördüğü teknik hataları düzelterek bir öğretmen şefkatiyle yardımlarını esirgemiyor.
Emekli olduktan sonra kaleme sarılırsa bu fakir, elbette de gerek yazım hataları ve gerekse ifade zorluğu çekecektir, ama sizin gibi nice değerli kalemlerden çok şeyler öğrendiğimin farkındayım.
Hepiniz eksik olmayınız, Yeter ki EDEBİTET OLSUN....
İnsan, karşılaştırma yapmadan bazı şeylere eleştiri getirebilmelidir. Eleştiriden kastımız bir şeyin hep olumsuz yanlarını göz önüne getirmek değil kimi zamanda yapıcı eleştiriler ile olumsuz gördüğümüz noktalarda yardımcı olabilmektir.
Gün şiiri uygulamasına gelince; eminim ki hepimizin zaten zihninde yer eden özellikle takip ettiği şairler illaki vardır. Bu kimseler güne gelse de gelmese de onları okumaktan vazgeçmeyiz. Beğendiğimiz ve takibimize aldığımız bu şairler bizim için zaten o günün şiirini yazmış şairlerdir. Gönül ister ki beğenmiş olduğumuz şiirler o gün için güne seçilsin. Böylesi bir durumda hem şiiri hem şairini taltif için yapılan bir güzellik olarak yerini alır. Amma velâkin güne seçilen ama bizim tercih etmediğimiz yahut beğenimize dahi almadığımız bir şiir, güne seçildiğinde ise o şiire, şairine ve o şiiri seçmek için vaktini ve emeğini harcayan Seçki Kurulu’na saygı duymak ise bize yakışan bir davranış olur.
O gün için güne seçilen şiir çok kötü olabilir de.
Gün şiirleri için en acımasız eleştirileri forumlarda dile getirmek yerine bir şiirin altında faydalı bir yorum olarak görsek daha iyi olur kanısındayım. İki satır olsun bir şiirin altına olumlu yahut olumsuz şiire yönelik eleştiri getirilmiş olsa, bu sayede şiire ve edebiyata daha faydalı olunmaz mı?
Seçici Kurulu bugün bu şiiri seçmiş; ama bu şiirin şu eksikleri şu hataları var ya da şu bölümleri şu şekilde yazsanız şiiriniz daha da gelişir, değişir, anlam bulur vs. vs. denmiş olsa, daha güzel olmaz mı?
Bunları söylerken sanılmasın ki; seçki kurulundayım ya da seçki kurulundan bir tek kişiyi olsun tanıyorum yahut kim olduklarını biliyorum.
Ben, yapılan kimi eleştirileri çok acımasızca bulduğum için düşüncemi belirtmek istedim. Kırıcı olmak değil niyetim, umuyorum ki kendimi doğru ifade edebilmişimdir.
Yapılan bir yenilik olarak “ günümün şiiri “ butonunu kendi adıma çok beğendiğimi söylemek isterim. Umuyorum ki faydalı olur.
Yıllardır Sayın ANSIZIN’ın nasıl emek verdiğini burada hepimiz görüyoruz. Her yenilik güzel olacak ve iyi karşılanacakta değil; beğenilmez ise zaten kaldırıldığını da zaman içerisinde şahit olduk. Kendisine, yeni, yeniliklerde de kolaylık dilerim.
…
Üzülerek öğrendiğim sağlık sorunu için ise Sayın Habip Bey ve ailesine acil şifalar diliyorum. Rabb’im hem kendisini hem de ailesini bir an evvel sıhhatlerine kavuştursun inşaAllah.
Çok geçmiş olsun.
Saygı ve selamlarımla.
Den(iz)
''Gün şiirleri için en acımasız eleştirileri forumlarda dile getirmek yerine bir şiirin altında faydalı bir yorum olarak görsek daha iyi olur kanısındayım. İki satır olsun bir şiirin altına olumlu yahut olumsuz şiire yönelik eleştiri getirilmiş olsa, bu sayede şiire ve edebiyata daha faydalı olunmaz mı?''
Bu duruma cevabı Serap hocam vermiş. Üzgünüm ki sizde olan samimi ruh pek çok üyede yok. Gayet edebi bir dille eleştiri yaptığım pek çok sayfadan engellendim. Artık uğraşmıyorum.
Sevgilerimle...
Merhaba Habip Bey,
Dünyayı sardığı gibi ülkemizi de etkisi altına alan bu illetten umarım kısa bir süre içinde hep beraber kurtuluruz. Ailenizin tüm fertlerine geçmiş olsun dileklerinde bulunuyorum.
Henüz aranıza yaklaşık beş ay gibi bir zaman geçmesine rağmen, dile getirdiğiniz serzenişleri kısa süre içinde kavramış olduk. Edebi eserlerden ziyade kendilerine yakın ideolojiler etrafında toplanarak gruplaşmalar kaçınılmaz olmuş. Oysa, ismi gibi "Edebiyat Defteri" sitesinin amacı da edebi olmalıdır. Gerçekten edebi yazan çok değerli kalemler okudum, onlardan çok şeyler öğrendim, kendilerine müteşekkirim.
Düşüncelerinizi beğendim...
Geçmiş olsun Habip bey, Allah acil şifalar versin size ve ailenize.
...
Ve günün şiiri uygulamasını sevdim ben. Çok şiir okumasam da, okuduklarım içinde en beğendiğimi seçmek fikri oldukça cazip geldi.
Canınızı bir de bunlara sıkmayın bence. Ne yaparsanız yapın, hep eleştirileceksiniz, bence bunu biliyorsunuz:)
Size ve ailenize şifa diliyorum Ansızın.
Gün şiiri seçmekte tereddütlerim var. Diyelim ki gerçekten güzel bir şiir. Güzelden de öte hikayesi kulağa çalınan gerçek bir şiir. O vakit yorum olarak belirtiyorum bunu. Eskiden uğur böceği takvimi vardı. Şiire takdim edilmiş her uğur böceğinde içim kıpır kıpır olurdu.
Hoş deneyimdi velhasıl.
Bir üye olarak şahsi fikrim,
Güne şiir seçmek işi yokuşa sürmek olmaz mı?
Aklıma gelen ilk şey bu konuda kutuplaşmaların olacağıdır.
Kİ zaten var kutuplaşma.
Daha da artacaktır.
Şair değil şiir öne çıkmalı diye düşünüyorum.
iyi çalışmalar dilerim.
Esenlikle.
Öncelikle size ve ailenize geçmiş olsun dileklerimi iletmek istiyorum.
İnananı çok üzüldüm.İnşallah dualarımızla tez zamanda sağlığınıza kavuşursunuz.
Kanuni nin dediği gibi.
Halk içinde mu'teber bir nesne yok devlet gibi
Olmaya devlet cihânda bir nefes sıhhat gibi.
Gerisi teferruat.Bunca yıldır bu siteyi gayet iyi yönettiniz.Bundan sonra da böyle gidecek.Siz mutlaka en iyisini yaparsınız.
Allaha emanet olun.Kendinize iyi bakın.Dualarımız sizinle.Selam sevgiler
Öncelikle sana ve ailene çok çok geçmiş olsun. Çok üzüldüm.
Tesadüfen fark ettim ki sitenin saat ayarları ile ilgili bir sıkıntı var. En son yazdığım şiiri ben ekledigimde saat on ikiyi geçiyordu. Ancak site de eklenme saati 23: 56 gibi birşeydi. Gün ve saat günün şiiri için önemli olduğundan bu saat ayarları teknik açıdan nasıl düzelir bilmiyorum ama bilginiz olsun patron saat farkınız tahmini sekiz on dakika falan.
Sevgilerimle...
Çok geçmiş olsun Habib Bey.
Umarım tez zamanda covid 19 u ailecek yendiğinizin haberini de alırız..
Korona dedikleri illeti
Yenecek elbet defter milleti
Ekim itibariyle ülkemizde 310.027 kişi yendiyse
Meyve ve sebzelerin c ve d vitamini bol olanlarından
Tanrım bol bol yedir ve kurtar sen cem i cümlemizi.
Saygı, sağlık ve huzurla
Eksik olmayın.
Öncelikle sana ve ailene Allah'tan acil şifalar diliyorum Habib Kardeşim. Bu illetten başta memleketimiz olmak üzere bütün insanlığın bir an önce kurtulacağı günleri de hasretle bekliyorum.
" Güne öneri yaparken ayrıca dikkat edilen hususlar da şunlardır;
- hiç güne gelmemiş ya da yakın zamanda güne şiiri gelmemiş üyelerin şiirleri öncelik taşır
Her astığı şiir güne gelebilecek kalitede olan üyelerimiz var. Eğer Kurulun amacı hep en iyi şiiri güne getirmek olsaydı, her gün o şairler günde olurdu.
O zaman "Kurul"un bir önemi de kalmazdı. Her zaman iyi şiir yazan arkadaşları "Günün Şairleri" diye belirler ve her gün onların şiirlerini sırayla güne getirirdik.
Başlık "Günün Şiir" dir. "Günün En İyi Şiir" değildir. "
Eğer yukarıdaki ifadeler ve " günün şiiri nasıl seçilir " açıklaması olmasaydı sanırım eskiden yaptığım gibi en çok eleştiri yapan ben olurdum.
Ama yapmıyor, yapamıyorum! Çünkü ilan edilen ile uygulanan çelişmiyor...
Sadece hece şiirlerini tâkip eden biri olarak şunu söyleyebilirim. Yaklaşık dört yüz - beş yüz arası kişi varsa tâkip listemizde ve bunların yarısının hece kurallarına uyduğunu düşünürsek 200 - 250 kişinin güne gelme durumu aşağı yukarı on ayda bire denk gelir. O zaman Seçki Kurulundaki arkadaşlar kimi öne çıkarıp kimi arkaya atsınlar? Ya da kime öncelik versinler? Adâlet nasıl sağlanacak? Sanırım biraz da bu yönüyle düşünmek gerekiyor ki, onlarda ücretli görevliler değil ve bu işi zamanlarından fedakârlık yaparak sürdürüyorlar... Ve serbest şiir en az hecenin iki katı!
Elbette her yazan taltif edilmek, beğenilmek, övülmek ve güne gelmek ister. Bu gâyet normal bir istektir. Ne var ki, yazdıklarımızın da yapabileceklerimizin en iyisi olması yönünde gayret göstermemiz gerekiyor. Özelden ya da şiirin altında yaptığımız uyarıları ciddiye almayan, hece ve kafiyeleri düzeltmeyen bir sürü arkadaşımız var. O kadar çok övgü alınıyor ki gerçekleri artık kabul etmeme hastalıkları başladı çok yerde. Biraz da aynaya bakıp kendimize özeleştiri yapmamız da gerekiyor kanaatimce.
Şunu da biliyorum ki, kaliteli şiirlerin güne gelmeye çok ihtiyacı da yok. Onlar bir şekilde yerlerini buluyorlar!
Bence komple siteyi benzin döküp yakalım. Belki böylece insanların o yağlı egoları da yanar.
"Şiir iyi gelendir." güne gelmese de iyi geldiği birileri ( bu kişi, yazanın kendi bile olsa) olduğu sürece kimseye bi b.k yemek düşmez. Kimse kimseyi memnun etmek zorunda değil. Yaşlanınca bunu daha iyi anlıyor insan :) ( Bu sitede büyüdüm resmen)
Sana ve ailene geçmiş olsun Sevgili Habip.
Öncelikle Allah şifa versin.
Günümün şiiri butonunu da ben şahsen çok sevdim.Güne gelen şiir hak ettiği yeri almış olmasına rağmen gerçekten okuduğumuzda hayranlık uyandıran şiirlere de rastlıyorum okurken ve o zaman keşke diyorum içimden beğenimi bildirmenin bir yolu olsa söze gerek duymadan. Zira söz bazen maksadını da aşa biliyor. Gerçekten Harika olduğu için methiye yazıyoruz yazar "ne yazsam şiir olacak" sanıyor ve özensiz davranıyor ekseri de eski kalitesini tutturamıyor artık. Bu yolda "olmak" yok Yoldan çıkmadan yürümek lazım demek yerine oldum modunda takılıp kalıyor. Kanaatindeydim. Ve muhtemelen en çok ben sevindim GÜNÜMÜN ŞİİRİ butonuna. Dilerim kalıcı olur.
Ve teşekkür ederim. Burayı açık tuttuğunuz ve derdimizi çektiğiniz için. Kırgınlığımız mı yok. Elbette var ve olacak. Ve her küstüğümüzde eskisinden biraz daha fazla sevmeyi becereceğiz
yani becermeliyiz aksi takdirde her nimet gibi buranında kıymetini kaybedince anlarız.
Geçmiş olsun size ve tüm ailenize.
Ve...
Amacımız milyonlarca üyemiz olsun derdinde değiliz. Gerçek edebiyat ile ilgilenenler olsun derdindeyiz.
Bu iki cümle tüm dertlerimi aldı götürdü.
Acil şifalar dilerim.
Her şeyin başı sağlık ve huzur, Habib Bey.
Saygılar, selamlar.
Ve teşekkür ediyorum: ne için mi?
Kendime olan saygımı, sevgimi ve inancımı yeniden kazanmak adına hele ki yola edebiyat, diye çıkmışken edindiğim dostlarım.
Allah'a emanet olun.
Cok geçmiş olsun.. benim de annem bu hastalığa yakalandı. Çok şükür hafif atlattı. Stres edip kendinizi çok uzmeyin lütfen. Umarım siz de hafif atlatirsiniz. Bebeklerde belirti oluyor mu onu çok merak ediyorum. Onlara hiç bişey olmasın hem de hiç hiç birşey :(
Rabbim şifa versin tüm ailenize inşallah.
Gunumun şiiri konusuna gelecek olursak,
Acaba ben şöyle okkalı, havalı, edebi yönden zengin, aşırı duygusal, kelimematik şiirler yazamadığım için bu konuyu onemsemiyor olabilir miyim. Kimisi için çok önemli, saygı duyuyorum fakat, bu konuyu eleştiren kişinin şiirine bakınca ne için canını sıktığını bir türlü anlamıyorum.
Evet sevdiğimiz kalemleri övmek hoşumuza gidiyor, güzel sözler duymak insanı mutlu ediyor ama bu onu günün siiri kategorisine sokmuyor ki. Işte havaya giren kalem bunu ayırt edemiyor demekki.
Birgün kaliteli bir siirim olursa ve beni secmezseniz cümle aleme sitem edeceğim bende :) şikayet üstüne şikayet :)
Gülümseyin diye şey ettim. Moral çok önemli de, ondan yani.
Öncelikle çok geçmiş olsun.
Edebi bir yazı oraya asılsın yada çok yorum alsın diye yazılmaz. Bahsettiğiniz forum yazılarını görmezden geliyor zaten asıl yazarlar. Edebiyat için buradayız.
Benim beğendiğim en güzel yorumunuz; 'sayı peşinde değiliz' imasıydı. Bir öğretmen edasında herkesin sizi anladığına eminim.
Gerekli ve bence yeterli bir uyarı olmuş.
Korona'yı ciddiye alalım. Tez zamanda siz ve sevdikleriniz bu dertten kurtulun inşaALLAH.
Bizim bir büyüğümüze her zaman ihtiyacımız var.
Defter ailesine sevgi ve saygılarımla.
thedervish tarafından 10/23/2020 5:07:24 PM zamanında düzenlenmiştir.
thedervish tarafından 10/23/2020 5:08:02 PM zamanında düzenlenmiştir.
thedervish tarafından 10/23/2020 5:09:42 PM zamanında düzenlenmiştir.