- 404 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
TÜRKİYENİN DAVOSU: AYVACIK
TÜRKİYENİN DAVOSU: AYVACIK
Samsun’da ’saklı cennet’ olarak bilinen ve İsviçre’deki Landwasser Irmağı kenarında kurulu Davos kasabasına benzetilen Ayvacık ilçesi, muhteşem doğası ve göl manzarası saklı bir cennet durumunda. Samsun’un mavi yeşilin faklı tonlarıyla bezenmiş güzeller güzeli bir ilçesidir. İlçe merkezinde Yeşilırmak üzerine kurulmuş Suat Uğurlu Barajı Gölü bu güzide ilçeyi iki bölüme ayrılmıştır. İlçenin güneyinde, Erba yolu boyunca Hasan Uğurlu Gölü yine ilçeyi iki parçaya ayırmaktadır.
İlçede esas gelir kaynağı fındık, mısır ve buğday tarımı, büyük ve küçükbaş hayvancılık, balıkçılıktır. İlçe dağ sıralarının ortasında Yeşilırmak Vadisi’nde bulunan gölüyle turistik bir cazibeye sahiptir. Gün geçtikçe doğa severlerin ilgi odağı olmuştur.
Ayvacık, bakir doğası ile yerli ve yabancı turistlerin ilgisini çekmeye başlamıştır. El değmemiş doğası ile doğal bir turizm alanıdır.
Trekking, offroad, bisiklet, yürüyüş, balık tutma gibi aktiviteler yapılabileceği müthiş bir ilçe. Ayrıca kamp tutkunlarının oksiyenin içinde ruhlarını dinlendirebilecekleri harika bir yerleşim birimi. Buradan herkese sesleniyorum, bir kere uğrayanın bağımlısı olacağı bu cennet yurt köşesi anlatılmaz yaşanır. Ayvacık’ı gelip yaşayın, dostlarınızın da yaşamalarına vesile olun.
İSMAİL MALATYA
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.