- 665 Okunma
- 9 Yorum
- 1 Beğeni
Gölge oyunu
Kendimin uzağına, kendimin tuzağına düşmüş, kendimden sürgün yemiş bir gölge gibiyim...
Anlamsız bir o kadar da imkansız...
Neyi resmediyor peki şimdi şeklim. Kime özeniyor ya da kimi bekliyor ki ellerim.
Sonuçta, ben artık sadece, kendimden çok uzakta hükümsüz bir gölgeyim.
Ağlasam diyorum, hemen şimdi, şu an, hiç durmayacakmış gibi. Hatta çığlıklar atsam...olduğum yerde toza bulasam bedenimi.
Nerede olduğunu bilmediğim aslım hisseder mi beni, söyler mi ismimi, düşer mi peşime elleri.
Bir gölgeyim ya sonuçta. Gölgeler ağlar mı demez mi...ayıplar mı ki beni acımasızca.
Acaba, bedenim ne yapıyordur ki şimdi gölgesiz, bilmediğim uzaklarda.
Gün karardı. Neden silinmiyor halen varlığım. Karanlıkta bir gölge neye yarar ki..
Sonuçta hiçbir gözde yer bulamaz varlığına.
Uzun süre görünmeyen bir şey yok olmaz mı... ya da ne kadar dayanabilir ki, bu dünyada var olmaya çalışmaya...yitirip hükmünü, düşmez mi karanlığa...
Sesim bile kendine dönük. Kimse duymaz beni benden başka. Duyulmayan bir şey ne kadar yaşar, yaşayanlar bir şekilde fısıldamaz mı kulaklara...
Unutulmak böyle bir şey olsa gerek. Unutulmak ölüm gibi bir şeymiş anladım sonunda.
Görülmemek, duyulmamak, sadece kendi kendine haykırmak sonsuz boşlukta.
İki kere ölürmüş ya insan...
Biri toprağa konulduğunda, diğeri ise artık kimse adını anmadığında...
Bugün bir kere daha ve son kez öldüm...
Anlaşılan...
Adımı da verdiler toprağa.
(a) y...
YORUMLAR
siyah sakin- kara sakin -siyah mekan-zifiray:))koyu karanlık-koyu ahenk...-siyah ahenk
Ku_yu-Derinlik....-Derin kuyu
dipsiz derin-dipsiz siyah-dipsiz ahenk-derin siyah-derin matem-derin mavi-dipsiz mavi-
siyah gölge-derin gölge-yıldızlı siyah-Siyah Çığlık-Kara Yankı-Yankı_sal-Kara Yanık-Kapkaranlık
aramaya devam:)
black_sky
Gerçi üstat demiştin black bulmuş bulacağını;))
Yeni ismi parantez içine alırım olmadı;)
Yinsani
neden takılı kaldın black sky'da çok iyi anladığımı düşünüyorum.. lakin algı mı değil mi onu ben de çözemedim, harflerin ruha ve zihne verdiği enerji bakımından:))
son harfi kesinlikle y ile bitecek onu anladım ama iki gündür:))
black_sky
ne diyeceğimi ne yorum yazacağımı bilemedim. yüreğinden dökülen dizileri öpesim geldi. o kadar yakın hissettim ki kendimi. kaleminize sağlık...
black_sky
Eksik olmayın.
Sağlıcakla
yazı altına sadece samimi duygular yazılsın der ve,
sizin yazdığınızdan daha dramatik yorumlar olsun istemezseniz kaldırın şu kuşak saçmalığını, ki biz " gerçek" olduğunu düşünen insanlarda duygularımızı yazalım şairin içtenliğine inanarak. sizin size yetmeyeceğiniz bunca aşikarken, hal ve yol erbabını soğutmayın derim ve son kez...
eyvallah...
ve size, içtenliiğinize inanıp, gerisine inanmadığıma armağan diye ;
https://www.youtube.com/watch?v=ozumpFAQXgI&list=RDi4hUB5SWzYU&index=7
eyvallah.
black_sky
Öncelikle hoş geldiniz.
Efendim sizin ya da benden başka birinin gerçekliğine dair gereksiz ve edepsiz bir düşünceye girmem asla...bilirsiniz, bildiğinizi düşünürüm kuşaksal bir ayrılığa iten ya da bunu zorlayan bir yazınsal paylaşımım yok.
Aşağıda yazan a(y) ise y kısmı başka bir paylaşım son şekli ise zaten iki kişilik hoş bir paylaşım uzerine ki gölge düşürecek bir yürek taşımıyoruz...( daha önceki sohbetlerde sebebini yazmıştım)
Ben açıkçası böyle bir izlenim bırakmış olduğuna sizde üzüldüm...sayfaya böyle bir içerikle ziyaretten öte güzel yorumlarınızla gelmenizi her zaman tercih ederim. Daha öncede belirttim her zaman başımın üzerindedir gelenler, yorum bırakanlar...birakmayanlar, okumayanlar, beğenmeyenler,...
Ayrıca diğer bir kullanmayı tercih etme sebebim ise soyadım kısmına ait de bir kısaltma içermesidir...
Insanın kendisini açıklamak zorunda kalması tuhaf bir durum...aşağida birbirinden değerli kişilerin yorumları var benim için her biri ayrı bir önem taşıyor...ki onlarda biliyor ki kuşaksal bir durum bizde paylaşımdan öteye bir amaç taşımıyor.
Samimiyet önemli olan gerisi değil diye biraz uzun oldu cevabim...ama bilin ki bu son dokunuş sizin gelmenize ya da yorum bırakmanıza hiçbir zaman mani değildir siz istemediğiniz sürece tabii ki..
Saygılar ve selâmlarımla.
himmet aygüt
malumunuzdur dinler arası diyaloğu vardı muhterem exs hocamızın:)
ne yapsak, kuşaklar arası diyaloğa da bir " akil" mi bulsak:)
sonra.
seviyorum ve yakın buluyorum şiir ve yazı dünyanızı kendime,
yorumlara da bakmıyorum, kraldan çok'lar gazı kessinler arada diye:)
eyvallah.
black_sky
Bu minnak farklılık dışında başka bir sorun olacağını düşünmüyorum...dedigim gibi her zaman başımın üzerindedir yorumlar..
Saygılar ve selamlar yeniden.
himmet aygüt
başardık en değerli sonuçta " biz" diyerek dayatılan tüm kalıpları yıkmaları:)
ve çok güzeldiniz gönlümüzün tepelerinde insan ve insana dair erdemlerinizle.
eyvallah şair.
Gölgeler ve Suretler,
Gölgeler ve Suretler, 1963'te Kıbrıs'ta Türklerle Rumlar arasında başlayan olaylar sırasında bir Karagöz kuklacısı olan babasından ayrı düşen genç bir kızın geçirdiği olgunlaşma sürecini anlatıyor.
Yıkılıp yanan köylerden, daha güvenli olan şehire kaçış macerası esnasında yaşananlar, Kıbrıs'ın hikâyesine ışık tutuyor. Hikâyenin fonunu ise Kıbrıs'ın Karpaz bölgesi ve Büyükkonuk Köyü'nün doğası, tepeleri ve deniz oluşturuyor.
Hiç istemediği halde kendini ve ailesini şiddet dolu bir ortamda bulan bir adam suça bulaşmamak için neleri göze alabilir? Acaba şiddetin egemen olduğu bir dünyada, masumiyeti korumanın ve insan kalmanın yolları nelerdir? Gerçek olaylardan esinlenen film, bu sorulara yanıt arıyor.
47. Uluslararası Antalya Altın Portakal Film Festivali’den Ulusal Uzun Metraj Yarışma kategorisinden En İyi Kurgu (Aylin Zoi Tinel) ve Siyad Ödülü ile dönen Gölgeler ve Suretler (gölge), Derviş Zaim’in Cenneti Beklerken (minyatür) ve Nokta (hat) ile başladığı ’geleneksel Türk sanatları’ üçlemesinin son halkası.
yabancı, dandik amerigan filmlerindense, bazı yaklaşımlarını beğenmesemde, bu Türk filmi izlenmeli güzel Adam,,
hep hürmetle,,,
black_sky
Sayfaya gelen güzel insanlara seyirlik bir önerimiz de olmuş oldu sayende.
Tabii ki benim içinde geçerli bu durum.
Eksik olma güzel ADAM.
hiç eli boş ve gönlü boş gelmiyorsun ...
Hoş geliyorsun hoşluk getiriyorsun.
Sevgi ve selâmlarımla
Kaleminizin ustalığı ile yazılarınıza asla gölge düşmüyor ve siz, bizler varız hep var olacağız. Karamsarlık değil, asalet görüyorum duygularınızda...
Sesiniz kendine dönük değil, sesinizi de duyarız, değerli üstadımızı da duyarız, bilmenizi istedim.
Saygılarımla...
black_sky
Saygılar ve selamlar benden
black_sky
Saygılar
Bazen tam da görülmediğini, duyulmadığını düşünürken, birileri çıkıp hatırlatır seni sana... o ne güzel kendine geliştir!:) iş değişikliğimden sonra tam olarak hissettiğim bu sanırım:) nasıl da alakasız iki şeyi bağladım birbirine! Gerçi dün de üç şeyi bağlamıştım:)
Güzeldi yine... ve yine bolca düşündürdü üzerinde...
Sevgilerimle “çoktan da çok”:)
black_sky
Inan bu gelişmeye çokça sevinmiştim ve sana iyi geldiğini görmek daha da mutlu ediyor beni..
'ne yalan söyleyeyim çok güzel bağlıyorsun bana göre;))
Düşündürebildiğime de sevindim ayrıca...
Sevgiler benden canım benim ...cok ve çokça.
Söylenmeyince, duyulmayınca ya da görülmeyince yok sayılıyoruz..
Fakat yok saymak söylenen, olan ve yaşanan hiçbir şeyin inkar edilmesine yetmiyor..
Hep var ol..
Sevgilerimle canım..
black_sky
Bir film izliyordum konuşmaktan kaçtıkları olanlar sonrasında biten hayatlar....
Olmanız gibi davranmak olduğu gerçeğini daha da ağırlaştırdı...
Susmak bazen çözüm değil ya...
Katkın ve yorumun için çok teşekkür ederim canım...
Sevgilerimle her daim.
Gölgeler, sübtildir, latiftir ruh gibi. Hissedilmeyen varlıklarında insan huzur da bulur, esenlik te.
Gölgelerin adı olmaz tıpkı ruh gibi...arkalarında bıraktıkları bir madde bir ceset bir varlıktır gerçekte kendilerine hiç ait olmayan.
Varsın mezara adlarını da koysunlar, koysunlar ki son yükünden de kurtulsun "özgürlük."
black_sky
Son cümle dedim...adlarini da mezara koysunlar ki yükünden kurtulsun özgürlük...
Hayat içinde bir gölgeye dönüşüyor bazen insan ve işlevsiz ve imkansız oluyor her şey...
Her türlü yükten kurtulmak lazım vakit varken...
Eksik olmayın dilerim..
Çokça teşekkürler kiymetli yorumlar için.
Saygı ve hürmetlerimle her daim.