- 715 Okunma
- 3 Yorum
- 1 Beğeni
UZAKTAN EĞİTİM ( Çocuklar ve Yetişkinler İçin )
Ders: Türkçe
Konu: Kelimelerin Yanlış ve Doğru Yazılışı
Türkçemiz de öyle kelimeler var ki birbirine çok yakındır.
Bir harf eksikliği veya fazlalığı yanlış konuşmamıza ve yazmamıza sebep olur bu da karşının anlamasını zorlaştırır
YANLIŞ DOĞRU
--------------------------------------------------------------------------
Yalnış Yanlış
Yanlız Yalnız
Ayı Ay’ ı
İnşaallah İnşallah
Fotograf Fotoğraf
Yamur Yağmur
Turksel Turkcell
Hala Hâlâ
Hâlâ Hala
Aşe Ayşe
Mesat Mezat
Halfe Kalfa
Sovan Soğan
Studyo Stüdyo
Ayit Ait
Bağzen Bazen
Böle Böyle
Çünki Çünkü
Herkez Herkes
Şayir Şair
Ve buna benzer nice kelimeler
Lütfen doğru yazalım
Bilmiyorsak da Türkçe Sözlük kullanalım
YORUMLAR
:))) ben de EBA ile ilgili bir şeyler okurum diye geldim ama hoş gördüm.
Yazmakla bitmeyecek yazım hatalarımız var. Olmamalı ama oluyor. Olabilir boyutundayız artık... Kimimiz en doğruyu bildiğimiz, kimimiz de dilimizi önemsemediğimiz için bildiğimiz yoldan sapmıyoruz.
Acı ama gerçek.
Ancak şunu da yazmadan yapamayacağım; imla kurallarını tam bilemeyebiliriz, bilmediğimizin farkında da olmayabiliriz, bazı kelimeleri yanlış da yazabiliriz..
Ama şu kullandığımız telefon klavyesine de yenilmesek diyorum. En azından noktasız harfleri noktalı, noktalı harfleri noktasız yazma konusunda özenli olabilsek diyorum...
Oh! Gerçekten de içim rahatladı. Sonunda yazacak bir yer buldum.
Vesile olduğunuz için teşekkür ederim.
Saygılarımla...
Erkan Cem Arslan tarafından 9/28/2020 7:34:49 PM zamanında düzenlenmiştir.
Erkan Cem Arslan tarafından 9/28/2020 7:43:31 PM zamanında düzenlenmiştir.
Erkan Cem Arslan tarafından 9/28/2020 7:47:53 PM zamanında düzenlenmiştir.
Yinsani
Erkan Cem Arslan
Ben o hataları bilinçli yaptığına inanıyordum. O yüzden müdahale etmemiştim...
Ama artık affetmek yok😁
Şaka bir yana senin donanımın bizi aşar kardeşim....
Denk gelir ve fark edersem yazacağım... Söz...