- 357 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ÖZDEYİŞLERİM L/1-25
L/1- Eskiden çoğu şey yoktu, fakat insan çoktu...
***
2- Kimi seçim, kimi geçim derdinde, oysa ortak kaygı üretim olmalıydı.
***
3- Kişilikli, ahlaklı ve gerçek inançlı olmak; kimse görmediği zamanda da doğru olanı yapmaktır.
***
4- İnsanlar, görenler, gösterince görenler, görmek istemeyenler, asla görmeyenler olarak dörde ayrılır.
***
5-Yaşadıklarım benim sınavımdır. O anlarda bana nasıl davrandığınız da sizin sınavınızdır. Tersi de doğrudur .
***
6- Asil cesaret ve güç, güçsüze keyfi davranıp onu ezmek değil, güçlüye karşı koyabilmek ve senden güçsüzü koruyabilmektir.
***
7- Hiç kimseyi asla yarı yolda bırakmadık. Herkes menfaatinin bittiği durakta kendi indi.
***
8- Her dönemin adamı olmak makbul değil, her dönem adam olmak makbuldür.
***
9- Ancak kendi hatalarıyla yüzleşme cesareti ve yüzü olmayanlar, başkalarının hatalarıyla oynayıp dururlar.
***
10- Sevgisi büyük olanların,ihanet gördüklerinde öfke ve kinleri de büyük olur.
***
11- Müteahhit sözüyle kat, yaya sözüyle at, bekâr sözüyle avrat alınmaz.
***
12- Başım belaya girmesin, rahatım bozulmasın diye, hangi doğruyu sustuysanız, o fiyata satıldınız demektir.
***
13- Herkesin vicdanı kolluk kuvvetidir. Kolluk kuvvetleri vicdanı olmayanlar içindir.
***
14- Aklın gıdası okumak, meyvesi ise düşünen ve sorgulayan bireydir.
***
15- Yalaka koyun, kasabı ve bıçağını metheder.
***
16- Bizim öğüt verecek insanlara değil, iyi örnek insanlara ihtiyacımız var.
***
17- Bir uyanık insan, uyuyan tüm insanları uyandırmaya yeter de artar bile.
***
18- Amacı ve istekleri uğruna savaşmayanların, kaybettikleri için sızlanmaya dahi hakları yoktur.
***
19- Merhamet; asil, değerli ve nazlı olduğu için her gönülde bulunmaz.
***
19- Düşünce ve gönül karanlık olduktan sonra, baş açık olsa ne olur, kapalı olsa ne olur. (antolojıye kayıt olmadı)
***
20- Zenginliğin kimsenin senden alamayacaklarıdır. Ahlak, bilgi, dürüstlük, öz güven ve güvenirlilik... gibi
***
21- Kendine adil olanlar, ne yazık ki adaletsizliği, sadece başlarına gelince düşünüyorlar.
***
22- Ancak yetersiz olanlar, başarılı olmak ve netice almak için her yolu mübah sayarlar.
***
23- Bağnazın, yobazın... beyni göz bebeği gibidir. Ortalık ne kadar aydınlık olursa, o kadar küçülür.
***
24- Amacı ve istekleri uğruna savaşmayanların, kaybettikleri için sızlanmaya dahi hakları yoktur.
***
25-Unutma! Sen Türk olduğunu reddetsen de, unutsan da düşman asla unutmaz.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.