- 646 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
TUTARLI TUTARSIZ SIZ İNSANLAR
Tutarsız insanların bir söylediği bir söylediğini tutmaz
Yaptıkları ile konuştukları birbirine uymaz.
Nabza göre ortama göre konuma göre hareket ederler.
Bir davanın arkasında durmazlar sonuna kadar gitmezler.
Tabi korkuları da vardır.
Çevremizde ülkemizde tutarsız davranan insanlarımız vardır.
Çünkü menfaat ön plana çıkarsa dönüşler olabilir.
Yumuşamalar olur. Yani bunun adına tutarsızlık deriz.
Doğru söyleyeni dokuz köyden kovarlar.
Kendi davranışlarımızda da tutarsızlıklar olabilir . doğruyu değil de Duymak istediğimizi yapmak istediğimiz şeyleri duymak isteriz.
İnsanlar yaptıkları hatalarda davranışlarında tutarsız Davranabilirler.
Yanlış davranabilirler.
Bunun içinde bir ifade vardır. 1 ileri 2 geri yerimizde sayarız.
Tutarsız olmamak için dinlemek, sormak, araştırmak danışmak Gerekir.
Yanlış kararlar vermemek gerekir.
Mesela önce yapmayacağım dersin diretir sin
Sonra yaparsın. O zaman niye yaptın bu bir tutarsızlıktır.
Siyaset arenasında tutarsız davranan siyasetçileri çok gördük Görüyoruz.
Nabza göre şerbet verenler
Gün geçsin zaman dolsun diyenler.
Doğrulardan kaçanlar
Yaptıkları tutarsızlıklarla artık marka olmuş siyasetçilerimiz vardır.
Topluma kendilerini de sevdirmişlerdir.
Bu tip siyasetçilere artık halk prim vermiyor.
Bir siyasetçi nasıl olmalı derseniz
Önce doğru insan
Dürüst insan olmalı
İşinin ehli her şeyden önce ülkesini halkını seven
Onlar gibi düşünen kişiler
Halkın lideridir.
Nasrettin hoca göle maya çalarken köylünün biri sormuş
Hocam ne yapıyorsun diye
Hoca göle maya çalıyorum
Köylü Tutmaz hocam göl hiç maya tutar mı? Demiş
Hoca: Ya tutarsa
Tutarsız kişilerin tutarsız davranışları bugüne kadar tuttu
Ama artık tutmaz göl misali.
Artık insanlar internet, TV, sosyal medya gibi ortamların çoğalması Nedeniyle her şeyi biliyor araştırıyor.
Tutarsız kişiler artık tutmaz.
Çocuklarımızı aile den başlayarak örf adet İslami Geleneklerimizle yetiştirelim.
Doğru olalım. Tutarlı olalım.
YORUMLAR
Yahudi alimler toplanıp Hz. Ali (a.s.) gelirler ona sorular sorup dininden koparmak maksat çeşitli sorular sorup cevaplar alıyorlar. En son Bak Namaz kılıyorsun, haram diye içki içmiyorsun, eğlenmiyorsun, kumar oynamıyorsun, kısaca hayattan zevk almıyorsun.. YA CENNET- CEHENNEM YOKSA. Hayatın boşa geçmiş olmaz mı.. Pişman olmaz mısın. Hz Ali (r.a.) cevaplarını verdikten sonra ben sizin yaptıklarınızı yapmamakla bir şey kayıp etmem. YA Sonsuz CEHENNEN-CENNET VARSA... siz ne yapacaksınız.... Onun için Ya yoksa demek pek akıllıca Değil Tutarlı hareket değil.. Ya Varsa da kayıp çok büyük sonsuz.. Tutarsız insanlar insanlara bakıp halimize bakıp Yüce Yaraanımıza çok çok Şükürler etmeliyiz.. Tutarsız insanları Hayatta hep ararlar, ne aradıklarını da bilmeden ararlar.. Habire çeşitli maskeler arkasına saklanırlar, Şahıs yunan, Ermeni, Yahudi Amarikada Amerikalı, İsrailde Yahudi Türkeyde Ne Mutlu Türküm diyene .. Ermenistanda ermeni.. Çıkar nerede o orada Böyleleri korkaktır.. Soyunu inkar eden Soysuzdur.. Tutarsız insanların tutar tarafı yok..Maalesef.. Tövbe tek çıkarları ona da cezaretleri yok. İblis takmış yuları bırakmaz kolay kolay.......
İnsanlara doğruları, güzellikleri aktaran yazılarınız bereketli olsun..
Aslını inkar etmeyen, Maskelerin arkasına saklanmayan tutarlı insanlara selam olsun.
Yüce Yaradana kullukları daim olsun, Efendimiz(s.a.v.) cennetlerde görüşmek nasip olsun.. Cümle Müslümanlar İnşâAllah..
Bak şaapalım Rafettin
Tutarsızlıklara örnekler verelim...
Diyelim ki adamın birisi din ekseni üzerine kurulmuş bir parti için gece gündüz yazılar yazsın. Ama bir de rakı reklamında filan oynasın. Bu tezat tutarsızlık mıdır değil midir ?
Mesela adam desin ki, Türkiye'nin dili tektir. Üstelik kayıtlarla sabit bir şekilde...
Sonra da aynı adam çıkıp desin ki, ben dil demedim, din dedim din...
Mesela bir adam düşün, paralı askerliği yerden yere vursun. Desin ki garip gurabaya ben ne derim ?! Bunu nasıl izah ederim ?! Ama bir hafta sonra paralı askerlik müjdesi versin. Hatta kendi çocuğuna bile paralı askerlik yaptırsın.
Bak mesela bir adam düşün ki, NATO'nun Libya'da işi ne ?
Ama bir hafta sonra da desin ki NATO Lİbya'ya barış götürecek.
Bak bir örnek daha vereyim. Kıbrıs nedeniyle Amerika'ya kafa tutulduğunda ülkemize konulan ambargo yüzünden oluşan kuyrukları diline dolayıp, soğan, hıyar gibi şeyler için kuyruğa soktuğu insanlara bunu varlık kuyruğu diye yutturmaya kalksın.
Bak say say bitmiyor. Ki zaten sen okumuyorsun. Belki de okuman yazman yok, birisine yazdırıyorsun. Gerçi elinde kalemle çekildiğin ve çok matah bir şey sandığın o resmi gözümüze gözümüze sokuyorsun ama kurduğun cümleler, söylediklerinin ilkokul seviyesindeki bir çocuğun elinden çıkmış gibi durması insanı şüpheye düşürüyor.
Rafettin, bu arada iznin olmadan bu resimini ve daha önce paylaştığın resmini kopyaladım aldım. Affına sığınıyorum. Ama nasıl ulvi bir meseleye bilmeden dahil olduğunu ve ne kadar dua aldığını bilsen sen de mutlu olurdun. Artık bunu öğrenme zamanın geldi.
Komşumuzun küçük haylaz bir çocuğu var. Ne sustan anlıyor ne durdan... Gece sabaha kadar ağlıyor, gündüz tepemde tepiniyor. Ne yaptılarsa da bir türlü çocuğu yola getiremediler. Birden aklıma parlak bir fikir geldi. Hemen senin resmini çocuğa gösterdik anında sustu. Artık yaramazlık yaptıkça senin resmini gösteriyorlar. Farkında olmadan nasıl bir sevap işlediğini sana anlatamam. İnan bana bu dualar bile seni siyasette istediğin seviyeye taşıyacaktır.
Sana ayrıca naçizane bir tavsiye: Yoğurdun tutmasıyla bir şeyi eline alıp tutman ayrı şeylerdir. Bir biriyle karıştırma. Verdiğin örnek pek bi tutarsız olmuş.
Saygılar Rafettin...