- 319 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
Engelli Yazar Hasan Ukdem
Engelli yazar hasan ukdem : “İnsana bak ki eser ortaya çıkabilsin”
Soru-Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız? Hangi okullarda okudunuz bugüne kadar?
H.UKDEM - 1967’de Konya’nın Araplar Mahallesi’nden doğdum. Bebekken geçirmiş olduğum felçin etkisiyle hiç okula gitmedim. Evde okuma yazmayı öğrendikten sonra sürekli okudum. Romanların, hikayelerin ve şiirlerin dünyasını çok sevdim. 1985’de şiir yazmaya başladım. İlk kitabım, “Kırık Bir Aşkın Gözyaşları”nı 1994’de, ikinci kitabım, “Dün Bugün ve Sen”i 2018’de ve üçüncü kitabım, “Bugün Sen Daha Çok Ayşe’sin”i de bu yıl Ağustos ayında çıkardım. 2016’da başladığı köşe yazılarıma Konya Yeni Haber Gazetesi’inde devam etmekteyim. Uzun yıllar mahalle bakkallığı yaptım ve 2009’da Bağkur’dan emekli oldum. Halen yazmaya ve okumaya devam ediyorum, yeni eserler vermek için uğraş veriyorum.
SORU-Yazmaya başlama hikayenizi anlatır mısınız? Nasıl ilgi duydunuz yazmaya?
H.UKDEM - Aslında okuma yazmayı öğrendiğim andan itibaren yazmaya başladım diyebilirim. Elimde kalemin kağıtla buluşması her zaman büyük bir haz verdi bana. Küçük küçük notlar, özlü sözler ve çözdüğüm bulmacalardan karşılaştığım kelimeler bu notlarımın ana unsurlarıydı. Ancak şiir yazmaya, bir gönül hikayesiyle birlikte 1985’de başladım.
SORU- Engelli olunca yazma konusunda daha mı ilham gelir? Ben de engelli olunca yazmaya başlamıştım da
H.UKDEM - Engelli olmakla ilham arasında nicelik olarak bir farkın olduğunu sanmıyorum ama içerik olarak bir bağ olabilir. Bir yerde okumuştum, bütün yazarların hayatlarında uzun süreli bir rahatsızlık geçirmiş oldukları yazılıyordu. Belki böyle durumlarda insan daha kendisiyle kalabiliyor ve duyguları yoğunlaşıyor olabilir.
SORU- Yazarken nerelerden ilham alıyorsunuz?
H.UKDEM - Hayatın kendisi zaten büyük bir hikayeden oluşuyor, dolayısıyla da insanlar potansiyel bir roman karakteri olma özelliği taşıyorlar. Edebalı ‘insanı yaşat ki devlet yaşasın’ demiş, biz bunu şöyle de söyleyebiliriz ‘insana bak ki eser ortaya çıkabilsin.’ Duygular, düşünceler, inanma şekli gibi insani değerler de yazmayı tetikleyen şeylerdir. Ben de bütün bunlardan etkileniyorum ve yazı ve şiirlerim meydana geliyor.
SORU- On yıl sonra kendinizi nerede görmek istersiniz?
H.UKDEM - On yıl olarak tanımlanabilir mi bilmiyorum ama ileride bütün Türkiye’nin tanıdığı bir şair-yazar olmak isterim. Yazılarımda ve şiirlerimde iyiliğin, güzelliğin, adaletin, aşkın ve sevginin önemini vurgulamaya çalışıyorum. Bu insani değerlerin bütün yurt sathında, hatta dünya çapında önemli olduğunun altının çizilmesinde benim eserlerimin de etkisinin olduğunu görmek beni mutlu eder. Bunu ömrümün kalan kısmında başarabilirsem çok mutlu olurum.
Soru- Engelli bir yazar olarak kitaplarınız da hep engellileri mi anlatacaksınız?
H.UKDEM - Burada önce bir engel tanımı yapmak isterim. Engel, bana göre bir canlının herhangi bir eksiğinden neşet eden bir şeydir. Bu vücudunda olabileceği gibi, düşüncesinde, kalbinde merhametinde de olabilir. Mesela dünyayı yöneten hâkim güçlerin bir merhamet engeli olduğunu düşünüyorum. Buradan bakınca sorunuza cevabım: evet kitaplarımda hep engelleri yazacağım...
SORU-Son olarak ne söylemek istersiniz?
H. UKDEM- Son olarak bu röportajı okuyan kardeşlerime söylemek istediğim tek şey, kendi inançlarını sağlamlaştırsınlar ve ellerine geçen her kitabı okusunlar. Hiçbir kitabı eleştirel bir düşünce geliştirmeden peşin hükümlerle, önyargılarla okumasınlar. Bazen yanlışa bakarak da doğruyu görebiliriz, işte bu yeteneğin talimini ömür boyu uygulasınlar. Özellikle şiire yaklaşsın, her gün mutlaka bir şiir okumaya gayret etsinler. Gerisi iyilik sağlık olacaktır.
YORUMLAR
Değerli hocam, kıymetli yazarım...
Huzurun eşliğinde ve devasa bir aydınlık ve insanı gülümseten iyi hissettiren çok güzel bir yazı kaleme almışsınız ötesinde çok değerli bir kalemi bizlere tanıttınız.
Tüm saygımla selamladım ben sayın Hasan Beyi.
Engel denen mefhum sadece yürekte kayıtlı olmaması gereken bir kod hele ki en büyük hatta tek engel sevme engelli insanların yüzünden dünyanın sonuna geldiğimize dair inanç iken.
Umut aşıladınız değerli hocam.
Aydınlık kattınız.
Edebiyatın coşkusunu dolu dolu yüreğinde yaşayan değerli yazarımızı da ne güzel tanıttınız bizlere.
Ki bu, bir başarının öyküsüdür ve engellerin nasıl da izafi olduğunu bizlere bir kez daha hatırlatırken.
En içten selam ve saygılarımı sunuyorum iki kıymetli yazarımıza da.
Teşekkürler, teşekkürler