Gerisi Gelir Herhalde.
Y’den
Mutluluk inançla gelmez arkadaşlar. Hadi be ordan. De get araya girme çekirge..
Sevebildiğiniz kadar mutlusunuzdur. Doğum ve ölüm arasında ne kadar iyilik yapabilirsiniz o kadar mutlusunuz. Huzuru çeşitli ideoloji ve dini inançlarda aramaya gerek yoktur. Mutluluğa giden yol temizlikten geçer. Bedeni temiz olanın ruhu da temiz olur.
Peki, adam çıkıp gelse ben pisliği seviyorum, elim yağlı, saçım bitli, ayak tırnaklarım simsiyah, haftada bir, ayda bir el yüz yıkarım dese; ne diyebiliriz, benim mutluluğum kirliliktir dese mesela? Ve kendiyle de yetinmese kirli pis bir oba kursa, oba devlet olsa, devlet imparatorluk olsa, ona da pis ve kirliler imparatorluğu adını verse??
Yok yok arkadaşlar.. Huzur ve mutluluğu kirde pasakda bulabilir misiniz? Olmadı deneyelim, hadi bugünden itibaren 40 gün el yüz ayak beden temizliği yapmayın, 41. gün mutlu olup olmadığınızı sorun kendinize.. Kendi cevabınızı paylaşın bizimle.
İyi ve güzel olmak için illahi arabın dinine, yunanın felsefesine, farsın ateşine, hindunun tapınağına, ortadoğu bölgesinin girift ve zorba inançlarına gerek var mıdır sizce?
Siz iyi olun, insanlara faydalı olun da bırakınız Tanrı hangi zalimliği düşünürse düşünsün hakkınızda. Tanrınızı her daim, iyiliğe, yardıma, güzelliğe, canlıları sevindirmeye davet edin. Tanrı kendisine ibadet edin diye yaratmamıştır bizi, sanmıyorum binlerce yıldır keklediler bizi.. Tanrı olsam, yokluktan yaratma gücüm olsa; ne diye bana tapacak yaratığa şuur vereyim. Şuurlu bir yaratık tapmamalı. Sadece herhangi bir canlının nasıl daha mutlu olabileceğini, bir araya gelen yaratıkların nasıl hep beraber huzuru bulabileceğini düşünmeli, yaşamalı ve yaşatmalıdır.
Karşılık bekleyerek yapılan hiç bir şeyin tadı olmaz arkadaşlar.
Mesela maraton koşusuna katıldınız, derece yapmak için mi, yoksa sadece koşmak için katıldınız. Derece yapmak bir nevi rakiplerinizi geçmeye, onlardan önde bitirmeye bağlı yarışı, peki; derece yapmak isteyenlerden herkes birlikte geçse bitiş çizgisini olmaz mı?
Gibi gibi gibi işte.. Elbette farklı düşünceniz de olabilir..
Sizlerden anayasa yapım süreçlerini çalışmanızı istiyorum, insanlar kurdukları devletler için neden bir anayasa yazdılar? Birlikte mutlu olmak için değil mi? Ellerin, yabanılların, çöl halkının, kutup halkının, uzak diyar halkının vb gökten geldiklerini söyledikleri sözlerine ihtiyacımız yok.
Bizim sözlerimiz dünyadan tüm uzaya doğru alçalır, yayılır, ulaşır diyelim... Gerisi gelirdir herhalde.. :)
Selam saygı ve huzur dileklerimle..
YORUMLAR
Üstad bir yorumda mutluluk gerçekten nedir diye sormuştu....ve en sonunda kendin olmaktır demişti...
Kır, pasak ,inanç, iman...seni özünden ayırıyor mu yoksa o aradigin saf kalacak öze yaklaştırıyor mu...ne kadar kendimiz oluyoruz, ne kadarına izin var,ne kadarı doğru, ne kadarından sonrası yanlış ve en önemlisi kime göre ve neye göre yanlış...
Onca milyar insanın aynı düşüncede birleşmesi...iste bir hayalim var nesildaşım.... keşke kalbimizdeki onca gereksiz ağırlıktan kurtulsak o zaman yazıya, ciziye ihtiyaç duyar miydik...birçok doğru olan için birinin söylemesine ihtiyaç yokken...Ama onca kir pasak içinde beyaza leke düşürmeden nasıl haraket edilecek.
Bir hayalim var nesildaşım...korku ya da cesaret arasındaki çizginin vahşeti belirlemedigi, kötü olduğunu bile bile bahane üretip kötülüğün üzerinin örtülmedigi, iki kuruş için manevi değeri olan şeylerin satılmadığı bir dünya hayalim var...belki o zaman kırmızı kar bile yağar..
Sağlıcakla
black_sky tarafından 9/7/2020 11:39:30 PM zamanında düzenlenmiştir.
Erlik Aldacı
Ve vazgeçtim insanı anlamaktan, çekildim bir köşeye kedileri besliyorum.
Yinsani
kırmızı karın şekli y 'ye benzerse hayaller gerçekleşir belki.. beşgen mi altıgen mi nedir şekli kar taneciklerinin ondan düşmüyor jeton.. y gibi olsa herkes mutlu olabilir belki de,
hanginizi etkili yorum yapayım bilemedim, su küçüğün demişler:))
saygıyla..
Erlik Aldacı
black_sky
Eksik olmayın dilerim
Yinsani
Reddetmek mutluluktur..."
nesildaşım gel bana şu yorumu tercüme et.. :))
black_sky
Erlik Aldacı
Erlik Aldacı
Yinsani
üstadın yerine olsan şimdiye bir kitap çıkarıp gönderirdim çekirgelere:))durduğu hata değil mi? biz gözlük takıp göremiyok, o gözünün biri kapalı diğeri yarı açık veriyor ayarı:)))
black_sky
Kendi coğrafyamızı bile unutur olmusuz ve üstad haklı yabancı olsaydi çok başka olurdu.
black_sky
Iyi geceler dilerim o zaman..
Sağlıcakla kalınız
Yinsani
tamam, uykuya çekilebilüsünüz şimdi, huzuruma çıkacaklar var da, fazla kalabalık etmen bakim:)) estağfirullah:)))
mutluluk; dostların yanında şımarmaktır. (şıpsevdisakızlarındandünyevisözleri):)
Erlik Aldacı
Yok bu da kesmedi, kurşun doktureyim bari o da olmazsa ne yapalım Şaman dansı....
Bak arkadaş yine esnedim ya.... Dünyevi bi okut kendine.
Yinsani
işler olur da:) yoluna girerse kuzu mu koç mu kessem veya kestirsem dostlara... sözün hızı ışıktan hızlı ise, okuyun gönderin kuzeye doğru...
black_sky
Yinsani
, yorum yazacaktım, kafam şamanlara, şeyhlere ve dedelere gitti.. bir eflatun teşkilatı adlı hikayeye final yazayım dedim bende..kafam da yazı yazıyordum..
neyse boşver dedim.. , bildirim de gelmemişti ama dedim biri alaturka hediye edecek ama nerede.. y nin karanlık zihinleri sonuçta :) baktım son yazının yorumunda nesilaşım çıktı..link ver dinleyeyim
biraz bana biraz üstadı düşünerek ortak bir şarkı seç nesildaşım:)
black_sky
https://youtube.com/watch?v=HNRaTH9_bec
Severim bu şarkıyı bakalim hoşunuza giderse...sanki bize yazılmış;))
Sağlıcakla nesildaşım. Benim gözler ağrıdı şu an okuma iai yarına artık
Yinsani
alaturka gitmedi bu saatte...
maya dağdan kalkan kazlar... üstada ve nesildaşıma benden gelsin..
Ulus Banker, aklı başına geldikten sonra hiç yunmamíş yıkanmamış. Bildiği gibi yaşamış ki bu cesareti göstermiş, elveda etmesi bile hayranlık verici. Bana göre son dönemin Spinoza'sı.
Reddetmek mutluluktur...
Yinsani
saygılarımla.