- 382 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Yazar Mutlu Erkan ile
Yazar Mutlu Erkan :” Kitap okuma oranı tatmin edici değil. Gazete bile okumaktan zevk almayan bir toplum olma yolundayız ,bu çok üzücü.”
SORU-. Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız? Hangi okullarda okudunuz ve nerelerde okudunuz?
MUTLU ERKAN- ilk okul ve orta okulu İstanbul’da ,liseyi Diyarbakır’da bitirdim .iki çocuk annesiyim bir kızım ve bir oğlum var. Babamın memur olması sebebiyle güzel ülkemizin çeşitli yerlerini görmek fırsatım oldu ve doğası ve insanının değişik kültürlerle harmanlandığı bir coğrafyada da doğmuş olmamın şansıyla , insan ve küçük hikayeler yazabileceğim birikim yaptım şivesi bol olan toplumumuz var ,her bölgede ,ve neredeyse her köyün farklı bir şivesi var ,ve bazı bölgelerin kendi özel kelimeleri var ,Ege ve Sivas, Ankara’yı buna küçük bir örnek verebilirim ,Benim en sevdiğim şive yad lehçe Edirne ,Kırklareli yörelerin o içten konuşma sekli. Bu da beni en cezbeden konulardan. Küçüklüğümden beri Annemin de etkisinde kalarak yazdım şiir ve çocuk hikayeleri masal, resim de hayatımda büyük bir yer kaplıyor ,ve asıl mesleğimin Aşçılık olması sebebiyle de ,yöresel kültürümüzün yemeklerini tanıtmakta ayrı bir zevk.
Soru- Bize yazmaya başladığınız hikâyenizi anlatır mısınız?
MUTLU ERKAN -Yazdığım hikayem pamuk cüceler, aslında çocuklarımı büyütürken onlara anlattığım masaldan aktardığım bir yazı
SORU- İlk kitabınızı nasıl çıkardınız ve bugüne kadar yayınlanan kaç kitabınız var?
MUTLU ERKAN-Bu ilk olacak ,Hayat bazen sürprizler hazırlar buda bana hayal ettiğim ama gerçekleşmesi imkansız olan bir istekti ,gerçek oldu.
SORU- Sizce bir kitabı yazmak mı, yoksa yayınlamak mı zor?
MUTLU ERKAN-Tabiki yayınlamak ,çünkü yazmak sizin elinizde ama yayınlamak çok zor bir süreç
SORU-. Yazarken ne tür konular seçer ve nerelerden beslenirsiniz?
MUTLU ERKAN- Çevremdeki insan ilişkileri ,çocuklarımla diyaloglarımız, eski ve şimdiki zaman diliminden kaynaklanan hayatlar, mitolojik hikayelerin esintilerinden .ve ruhumun derinliklerinde biriken olayların günümüze uyarlamaktan zevk alıyorum .
SORU-.Okumadan yazan çok insan var. Ne yazık ki o kitapların büyük çoğunluğu piyasada tutunmuyor. Bu konuda düşüncelerinizi alabilir miyiz?
MUTLU ERKAN- Bir kültür birikimi olması lazım ,bunu hayatı yaşarken gezip görmek ve okumak, çevrenizle alakalı olmamız gerekiyor. Ve eski sahaflardan bulacağımız farklı dillerdeki kitapları okumamız lazım .Yani önce kültür biriktirmemiz lazım ,bunun içinde bol bol kitap okuyup bir alt yapı oluşturulması gerekir
SORU- İki şiir yazan biri hemen kitap çıkarma derdine düşüyor. Sizce bu durum neden kaynaklanıyor?
MUTLU ERKAN - Hırs ve para kazanmak için. Bence onların dertleri sanat değil para kazanmak.
SORU- Çok okunan kitapları yazmanın sırrı sizce nedir?
MUTLU ERKAN- Yerli ve yabancı kitapları. Denemeleri. Klasikler bol bol okumaları onlar için güzel bir sonuç olabilir ,ve çevrelerini gözlemleyip ,küçük notlar alsınlar
SORU-Yeni yazarlara ve yazar adaylarına ne gibi önerileriniz olacaktır?
Mutlu Erkan- Yılların birikimi ,ve iyi bir eğitim alması. Hayata bakış açısı.
SORU-Kitap okuma alışkanlıklarını artırmak için neler yapılmalıdır?
Mutlu Erkan- Gençlere ve çocuklara örnek olmamız lazım. Bizim onlarla birlikte, bir kitabı okuyup tartışmalar yapmamız lazım. Kitap kulüpleri olmalı.
Kitap okuma oranı tatmin edici değil. Gazete bile okumaktan zevk almayan bir toplum olma yolundayız ,bu çok üzücü.
SORU-Başka mesajınız var mı ?
Mutlu Erkan -ilk emri oku olan bir peygamberin ümmetiyiz .Bizim bütün dünyaya örnek olmamız lazım ,Hem üreterek yazarak .Hem de okuyarak bunun için bol bol okuyalım
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.