- 735 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Gel!
Mevlana’nın Mesnevi’deki ünlü “Gel!” çağrısı Kuran eksenli bir eylem ve bir temizlenme çağrısıdır; bir umut ve bir aydınlık çağrısı. Mevlana insanlığı Kuran’a; imana, İslam’a, ahlaka; edebe, hakka-hukuka, sabırlı olmaya, cömertliğe, iyiliğe, maddi ve manevi temizliğe, Allah yolunda mücadeleye; hayatı Allah için yaşamaya çağırır.
Modern hayat kurgusu Allah’ın ‘gelin’ çağrısını işittirmeyecek bir içerik zenginliğine sahiptir. Modern insanın yüreği dünyevi kaygılarla doldurulmuştur; uğultulu kentlerin görüntü ve ses kirliliği ‘gelin’ ilahi çağrısını işitilmez kılmış gibidir.
Kentli insanın kaygısı salt bir dünya kaygısıdır artık; insanı her geçen gün daha da hasta eden ve kirleten bir kaygı.
O zaman İslam’ın ‘gelin’ çağrısını işitemeyen ve dünya ile kirlenenler ne ile temizlenecektir?
Dertlerimizin dermanı Kuran aramızdadır; Kuran’dan istifade etmek için, öncelikle ‘ben böyle iyiyim’ deme avuntusunu terk etmek; pis olduğumuzu, hasta olduğumuzu; temizlenmemiz ve tedavi olmamız gerektiğini kabul etmemiz gerekiyor.
Cenab-ı Hak, bizi, temizlenme yoluna, ‘Kuran yoluna gelin’ diye çağırırken kendi dostluğuna, şifaya çağırır: ‘Hayatınız sona ermeden gelin; Kuran’ımla birlikte yürüyüp onunla birlikte yaşayın ve ahirete temiz ve sağlıklı insanlar olarak gelin!’
Hasta olduğunu, pis olduğunu, ilaca ve temizlenmeye ihtiyacı olduğunu anlamayan insan haliyle ilahi çağrıyı işitip kurtuluş yoluna koşamıyor. Politikacıların yolları, ideolojiler, felsefi ekoller, sosyal ve sportif kulüpler, nefsanî yollar insanı dünyada oyalıyor.
Fakat kendisine ebedilik verilmiş insanoğlunun ahiret hayatında bu sonuçsuz dünyevi yollar sadra şifa yollar değildir.
Rabbimizin Kuran’a ‘gelin çağrısı’, dünya ile kirlenenleri, dünya ile hastalananları temizlemeye, şifaya kavuşturmaya, affetmeye ve cennete ulaştırmaya matuftur:
“…Allah, sizi, izniyle cennete ve mağfirete çağırır…” (Bakara 221)
Şeytan da çağırır, fakat onun gel çağrısı kirliliğe, hastalığa ve cehennemedir:
“Şeytan, sizin düşmanınızdır, siz de onu düşman bilin. Şeytan, taraftarlarını ateş ehlinden olmaya çağırır.” (Fatır 6)
İnsanın yegâne dostu insanı yaratan Allah’tır. Daha fazla geç kalmadan Allah Teâlâ’nın ‘gelin’ çağrısına cevap vermek gerekir.
Derdi bu, yolu bu olmayanın derdinin çaresi yoktur!
“Allah, inananların dostudur, onları karanlıklardan aydınlığa çıkarır…” (Bakara 257)
M.Talât Uzunyaylalı
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.