- 443 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Başarı Yolu
"Millet deliye hasret, ben akıllıya hasretim". Bu söz halk arasında söylenen popüler bir söz. Ya atasözü yada anonim bir söz. Kim söylemiş onu bilmiyorum. Gerçi kimin söylediği çok da önemli değil. Ben hergün bir söz söylüyorum ama kesin birisi çalmıştır diye yayınlamıyorum.
Her yerde iki üç tane deli var. Her yerde demeyelim, öyle bir nane yemeyelim de bazı yerlerde iki üç tane deli var. Anneler, babalar, öğretmenler, kısaca büyükler çocukları küçükken sevgiyle saygıyla eğiterek yetiştirsede, benim gibiler de deliye rastlamasa harika olacak. Bu deliler yontulmamışlar yüzünden belirli bir kesim yoksulluğa düşüyor.
Mesela benim bir kızım var sevgiyle saygıyla şu doğru şu yanlış diye anlatıyorum. Kızıma hayt huyt demiyorum. Sürekli doğruyu yanlışı gösteriyorum. İlerde Allah izin verirse okuyup memur olacak.
Kızım sana söylüyorum yolda dikkatli yürü sağına soluna bak. Kim ne konuşursa konuşsun isterse küfür etsin duymazdan gel. Unutma o konuşanların hepsi kötü insanlar. İyi insanlar senin etrafında konuşmaz. Sen derslerine çalış kendine sağlığına dikkat et yoluna bak. Boş insanlarla zamanını öldürme harcama. Birde dedikoduya inanma. İnsanlarla da aranda mesafe olsun, herkese seviyeli yaklaş. Seviyesiz ve cıvık insanlardan uzak dur bunların sana zararı dokunur. Dediğimi yap yararı dokunur. Hiç bir yerde heyecanlanma sakin ol rahat ol. Kendine iyi bak.
Yakuphan Kılınç