anaaüne
Y’den
Biz ruhsuz madde, maddesiz ruhuz. Neden iki ifade arasına virgün koydun, tire mi koysaydım. Zihnin harmanlandığı yerde buğdaydan un devşirenleriz. Sal’la dünyevi sal’la, çek kürekleri. Bu yazı böyle gitmiyordu, nisyan diyorlar unutganlık. Hep onun suçu. Suç, suçlu…olmadı girizgah.
Ol de ol, kul da kül, iki nokta u üstüne neden şeklin anlamını değiştirdi. Gül ile kül. Bir harf neden böyle yapıyor anlamıyorum. Anlayamadığı kavrayamadığı ne ki esareti seviyor. Esaretin cesareti diktörgenin veya karenin alanı kadardır.
Evet girizgahın içinde şekillerin maddesi ve ruhu ile çok güzel bir giriş yapmıştım. Ne isterdim biliyor musun sevgilim, söyle söyle, kahvaltıda en sevdiğini yaptım. Ne ki ne ki.. dur söyleme sürpriz olsun. Sen ne istiyordun, senin mutlu olmanı sadece. Senin mutlu olduğun kadardır benim mutluluğum huzurum, benimki de öyle.. Ay seveyim seni, hadi sen kapat, sen kapat, sen kapatır mısın lütfen sevgilim, yine enerjisi biterse… .. mesaj sesi; seni seviyorum, ben kapattım telefonu ama mesaj çektim, yani ben kapatmamış oldum. Aslında kapanmamış oldu. Tanrım neydi benim göz bebeğime çaktığın mızrağın kerameti değilse bu aşkın ta kendisi.. meraklanma ikinci baharın daha güzel olacak güneş yüzlüm.
Ne istiyordum, evet evet, göz böbeği gibi daire olanın, törpülmüş olanın anlayışında yürümek istemez miydiniz daima. Anlamadık yine anlamayınca ankamayız dünyevi, bilmiyor musun. Sert uçları çıkarın anlamlardan geriye kalan ile yapılmamış büyüyü belki en güçlü sihri bulabiliriz. Sonra da seni evcil hayvanım yaparım, sendeki güçü öyle bir çoğaltırım ki, sen de bana kainatı köle yaparsın. İşte bütün mesele bu değil aslında.
Şöyle anlatayım, 1. Sezonun ilk dört bölümü harika idi, 2. Sezon öylesine geçti aksiyonu çoktu, 3. Sezonda isterdim ki kim yazdı ise o bölümü kovulsun senaryo ekibinden.. sonuçta oğullar babalarına çeker diye beylik laflar ile biten eski kuşak değerlendirmeler ve çıkarımlar da güzeldi.
Sen bilmiyorsun değil mi, 1. Dünya savaşının bir aşk yüzünden başladığını, hayır. İnsanlar aşkı kana çevirdiler, kan da aldı başını yürüdü, sonra derler ki kurdun dişine kan değdi mi, ayının pençesi bir kelle kopardı mı aslan pinekler durur gölge de, sırtlarlar çakallarla mücadele ederken yılanlar fillere ezilmezse kartallar kaptığında yavru ceylanı kalan leşin üzerine akbabalar üşüşünce….İnsanlar öyledir, isim vermek gibi olmasın ama; artık vereceğiz artık; mecnun leyla, kerem aslı, ferhat şirin, romeo juliet, güzel çirkin, prenses ve çoban, sen de yalan ben diyeyim oyalansınlar.
2. dünya savaşının intikamını almak isteyen aldatılmış eş, tüm hıncıyla eşinden başlayarak çoluk çocuk, hısım akraba, uzak yakın saldırınca tükendi. Saldıran tükenir sonuçta uzaklardan seyreden ve bizim de Anadoluda söylenen bir söze göre daha doğrusu yapılan çıkarımların yani büyü ve sihrin teknoloji ile birleştirilen yeni topraklardan gelenin hükmü, hükmün başladığı yere dönünceye kadardır. Ancak bunu engelleyeceğim. Hüküm benim olmalı.. Evcil hayvanım ol ey insan. Seninle ideali gerçekleştireyim. Lütfen buna müsaade et. Hayır edemem ben vahşiyim, en vahşiden aldım huyumu, vahşinin bağlarından vahşilik yayılır tüm nesillere. İlk vahşi kimdi sen de biliyorsun, hikayesini duymuşsundur. Maymun ilk tribini attığında şempanzeye.. orada başlamıyor ,bu hikaye mi, hayır o değil, adem ilk tokatını atıp havvanın kafasını taşa vurduğunda ardından taşta kalan o kan. bu da değil de, genel bunu bilir. İşte onu arıyor zihni kenkeşanlar. O kan yok olmadıkça.. nasıl yok olmaz ya hu, her türlü hikayede geçen zaman aralığına göre o kanın yok olmaması imkansız. Sahi mi, sen de öyle düşünüyorsun dünyevi. Nasıl düşüneyim, doğa koşulları gereği… hey dünyevi koşul şart deyip seviyeyi düşürme. Neden kaybolmuş diye düşünüyorsun o kanı. Bul ve vahşiliği bitir artık, o kötü büyüyü boz dünyevi.
Biz ki diyorken ben ki’ye o ki diyerek seslenmenin sonucu muydu tüm bu anlatılmak istenen. Sen zavallı eğitim cahili, pörsümüş, şişmiş, kokuşmuş ruhunun kusmuğuyla gülzar göstermeye çalışan kara büyücü, kör hokkabaz, eskimiş katedral ve piramit ve tapınak sivriliğinin aldatıcı cahil rengiyle kirletme yeniden geleceği. Çekil kenara hey hortlak. Hortlak değil dünyevi hortkuluk onun adı hortkuluk,
Ne diyorsun elon. Seni de çizmiştim amma manşet yapmışsın kendine yine, ulan paranın gözü kör olmayınca, lakin çok tembelsin elon. Şimdiye kadar o maskeleri zihne giydirmiş olman gerekiyordu. Bizim kuşakda mı cahilce ölecek nicelere gibi zibidi. Evcil hayvanları teknolojiden önce o sözler ile ben kendime bağlayayım da sen daha uğraş dur..
Bu konuda yani daire, elips veya törpülenmiş dediğimiz kelimelerin içinde olmalı o söylenmemiş sözler, çağırmaya çalıştığımız hiç çağrılmayan eğer duyurabilirsek daha doğrusu o sözleri sözleyebilirsek nefesimize…
Alfabenin önemi yoktur bu ilimde. Sesin önemi vardır. O yüzden beni de zamanında arap harfleriyle kandırdılar ya, bırakınız şimdiki Türkçeye uymayan işleri. Huysuzluğunuz evcil hayvan yapacak bu gidişe bizi. Herkes evcil hayvanını ararken sizlerin önünü kesmeye çalıştığınız y kuşaklarının düşün sırtından, onlar ki müstesna.
Sert çizikleri çıkar..
Abcçdefgğhıijklmnoöprsştuüvyzqwx
Z yi kullanma o büyüde.
K yi, l yi, y yi, v yi,r yi, h yı, d yi, b yi…l nin küçükleri ı ve i yi, ezber bekleme anla, ezberleme anla.
Benim de yanlışım olabilir, anladıysan, anlamalısın yani.
Tanrı kelimesinden t’yi çıkar. Lakin gösterdiklerinde yok usta. Ezbere kalma diyorum dunkoff.
Anrı; r ve ı da gider. An kalır. İşte bu kelime gibi kelimeler bulacaksın o büyü için.
Diğerinden de ll’leri çıkarırsan, Aah kalır. İsmini söyle bana; dünyevi ustam.
Dünyevi: d gider, y gider, v gider, i gider: ne kaldı; üne
O kadar çok bu şekilde kelime bulmalısınız ki yeni çağa elindeki imkanlarla böyle seslenebilirsin; o evcil hayvan benim olacak diye.. hanadın mı??
Büyü kitaplarını karıştırmana gerek yok, seni görüyorum karınca. Ne diyorduk; kitaba tabii olmak küçük insanların işi. Kitabını yazmalısın. Lakin bunu da kitap basmak olarak algıla da öğüreyim kusuvereyim üstüne başına internet varıken. çok ıskaladım, aslında internet sayfası yapmak benim sınıf bitirme tezimdi. tez bitti de... ah ulan okul da bitti. diplomasını şey ettiğimin eğitimi.
Hayde; soğuk bir çay içelim..
Daha sayılar, şekiller, enerjiler var.. off ulan yetmez ki bu ömür bunlara, lakin gevezeler ne der bilirsin; bulamasan da ara..hayde..
anaaüne. incele kelimeyi, otopsisini al..
la get başındam el deliye muhtaç.. bizdeki sivrittinzade..
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.