- 486 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Eğitim Şart
Ben bazı yerlerde bazı konulara değindim; çünkü geçerli nedenlerim vardı. Bunları birileri dedikodu yapıp ve uzaktan kumandayla dedikodu yaptırsın diye olmadı.
Ben bugüne kadar bana saldırmayan hiç kimsenin özeliyle ilgili ne konuştum nede yazdım. Ben bana saldıranlara karşı cephe aldım. Karşındaki düşmanın alçaksa gül atarak savaşamazsın. Benim ki o hesaptır.
Namertlerin başarı yolu alçaklıktan geçiyor. Bu onların yolu. Çünkü başka türlüsünü başaramıyorlar. Mertlerin başarı yolu nâmus, gurur, şereften geçer; ve başarılı oldukça da fazla hemde namertlerden fazla. Mertlerin temeli sağlam olduğu için yıkılmıyor, ama namertlerin çatısı başına geç de olsa yıkılıyor.
Nâmus, gurur, şeref, ahlak çok önemli kavramlardır. Terbiye görmemiş eğitim almamış insanlarda bunlar bulunmaz; ve kimisi uzaktan kumandalı kimisi de onsekiz yaşını geçip bilinçsizce hareket eden kimselerdir.
Eğitim, terbiye, disiplin şart. Tabi bunları da yukarıda ki olumlu kavramları taşıyan donanımlı insanlar verebilir. Aksi halde aynı tas aynı hamam olur, başlarında aynı imam olur, ahlaksızlık tamam olur.
Şahsen ben, şerefsiz gurursuz, namussuz, ahlaksız insanlarla çalışmam. Çünkü hamurum düzgün. Başımı niye belaya sokayım ki. Hamuru mayası bozuk insanlardan kaçarım uzak dururum.
Yakuphan Kılınç
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.