- 332 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
karalama ve taralama... resim teorisi... ard-öyk... 149... 29-08-2020
güzel sanatların " desen"i görsel sanatların "basic design (yaratıcı desen)" nına tedvir olmuştur.
paul klee’nin çizgi karalama teorisi ile karalama tüm çalışmalar kapsama alınmıştır. otomatizm çizmekle sürrealizm dahil; hayali resimde bu kaplamdadır. eskiz demişti güz. san bu çalışmağa; tüm karalamalar eskizi içermekle birlikte imgesel resmi, karikatürleri, ekspresyonist, sürrealist desenleri kaplar. fovist, soyut desenleri de ( modelsiz çizim)keza.
taralama çalışmalar ise güzsan’da etüd deniyordu. görsan’daysa etüd inceleme analizin yerini taralama almıştır.
grafik tasarım, model araştırması, modelden çizim basic design/ yaratıcı desende etüdün yerini almıştır.
yine realist desen söz konusudur bir şartla yaratıcılık ve ifade ilke gereğince hiperrealizm yolu kapatılmıştır. oradan sonsuz hakiki bilgiye gidilmeyeceğinden bilinçdışı sonsuz bilgi ifadesiyle inşaa edileceği ilkesi bilim ve teknoloji icabınca sabitlenmiştir. ve kompozisyon yapısı wölffin form şartlarıyla saat gibi kurulur. kompozisyonu kurmak baş mesele olacağından "hiperrealizm"i bertaraf etmeğe bir sebeptir. ifade etmek gailesi yeni bir yaratı davası güttüğünden aşırı realizmi buradan da kapatıyoruz.
kısa... sı: taralama desen... inovasyon, invantasyon gereğince yaratacağı şeyle meşgale edeceğinden realizmle uğraşmaz! ifadesiyle, kurgusuyla uğraşır.
y. yılmaz
akçansa gü.san. lis. uzm. öğr.
çanakkale
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.