KORKUYU OKŞAYIN
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Yazıma önce hoş buldum diyerek başlamak istiyorum. Bir takım sebeplerden dolayı uzun zaman oldu Sevgili Dostlarım ve Edebiyat Defterinden ayrı kaldım. Nihayet öykülerimle ve tabiki her zaman olduğu gibi öykü yavrusu şiirlerimle yine beraberiz. Burası güzel bir yuva; tadı, tuzu bambaşka. İnsana huzur veriyor. Hep beraber güzel günlerde olmak dileklerimle.
Davi. . .
Bugün sizlere ’’Korkunun aslında kişinin sadece kendisinin yenebileceği fobi’’ olduğuna dair kısa bir yaşanmışlık örneği anlatmak istiyorum. Ben yıllarca kediden, köpekten, hatta küçücük kuştan bile korkan insandım. Bilmiyorum bunun adına korkmak mı desek, daha uzaktan bile görsem kaçacak delik arar, çığlığı basardım. Hemde öyle çığlıklar atardım ki, kocaman sokak köpekleri bile benim çığlıklarımdan korkar, zavallılar altlarına yaparlardı. Bu arada kızımda da nasıl bir köpek sevgisi vardı, köpek diye ölüyordu. Nerede bir yavru köpek görse seviyor, eve almak istiyor, kıyametler kopuyor. Köpeği sevdiği elini yarım saat yıkatıyorum çocuğa falan filan.
Derken kızım büyüdü, tabi çocuk kalacak değil ya hınzır. Evlendi gitti... Birgün geldi bizim eve dediği söz şu!
-Anne ben bir şey yaptım!
O an başımdan aşağı sanki bir kızgın çaydanlık demli çay döküldü ve ben yanmış gibi oldum.
-Sakın eve köpek aldım deme bak.
Kapıyı çekti gitti. Asansörü beklerken arkasından bağırdım, bir daha bu eve gelme. Bende sana gelmeyeceğim bilmiş ol.
Aradan bir hafta geçti ve ben hiç uyumadım. İlk defa kızımı bir hafta görmemiştim, üstelik bir köpek yüzünden.
-Kalk dedim eşime gidiyoruz.
-Nereye.
-Kızımıza. Dayanamıyorum.
Gittik. Bahçede minik farenin büyüğü kadar bir şey vardı. Bunun neresi köpek ya, dedim. Aldım kucağıma başını omzuma yasladı uyudu. Kızım beni görünce sarıldı ağlamaya başladı. Adı Poliymiş. Hınzır şimdi büyüdü ama büyüme mesafesinde alıştım ona, ona alışırken köpek korkumuda yendim.
& &
Dün kızımın evine hırsız girmiş. Poliy üst katta uyuyormuş o sırada. Eve yabancı birisinin geldiğini duyunca ahşap merdivenlerden inmeye başlamış. Köpekler merdivenlerden inerken topuklu bayan ayakkabısı sesi çıkarıyor. Zavallı hırsız bu sesi duyunca şaşırmış, sonra Poliy’de üstüne fırlayıp havlamaya başlayınca... Gelinde siz düşünün hırsızın halini.
Halbuki Poliyi biraz okşasaydı iş bitmişti. Evi soyar bitirirdi.
Kısacası korkuyu okşamak en güzeli. Sevgiyle Kalın.
Davi.
29/8/2020
YORUMLAR
sevgili davi güzel bir yazıyla yuvana hoş geldin seçki kurulu kavi kalemleri bilir ve hakkınıda verir.inşallah korkak hırsızımız bu yazıyı okumaz çünkü dediğiniz gibi köpeği okşasa istediğini alacak ama olmamış bundan sonra girdiği evde dediğin gibi azgın bir köpeği okşarsa herhalde hırsızlığı bırakır çünkü aylarca hastanede yatar sayfalara yakışıyorsunuz saygı ve sevgilerimle
Davidoff
İnanın hayvanların büyüğü küçüğü, azgını falan diye bir şey yok. O bizlerin uydurması.
Hayvanlar ya açtır, ya susuz, ya yaralıdır, ya hasta, ya da sevgiye muhtaç... Dilleri var ama konuşamazlar.
Neye ihtiyacı varsa onlara bizim yardımcı olmamız gerekir. Korkuyoruz diyerek geri çekilmekle ne yapıyoruz? Koca bir hiç. Yenelim ya da yenmeliyiz bu korkumuzu.
Çünkü onların bize ihtiyaçları var.
Çünkü onları ''Doğa gibi görelim.'' Doğanın bize ihtiyacı var. Biz olmazsak, doğa biter yok olur.
Sevgi ve saygımla.
Onlar bizim canımız aramıza hoş geldiniz.Hayvan severlerin arasına yani ve kocaman aferin Poliy'e hırsız için yaptığından dolayı degil korkunuzun tedavi edicisi olduğu için.
Çok duygu dolu bir yazıydı ve çok şefkatli.
Sevgilerimle,lütfen Poliy'i yanağından kocaman opun benim için😘
Davidoff
Hayvan diyoruz birde :(
Teşekkür ederim güzel yorumunuz için.
Korku da insana mahsus tabii bir his
Tabi kendimizi bilmediğimiz erken dönemlerimize ait anlam veremediğimiz durumlar, hallerde olabilir
Bende arada ani belirip evv evv evv tiz sesle havlayan süs köpeğinden bile korkmuşumdur
Kontrolsüz hallerimiz var elbet
Nihayet hocam
Hoş geldiniz
Yüreğinize, emeğinize, kaleminize, kelamınıza bereket
Tebrik ederim gün başarınızı
Saygı ve selamlarımla...
Davidoff
Teşekkür ederim Değerli Yazarım.
Sizi özlemiştik ve kaleminizi de.
Hoş geldiniz ve de tebrikler.
Sevgimle sevgili yazarım
Davidoff
Teşekkür ederim güzel yorumun için, sağ ol.
korkuyu okşamayı öğreten kızınıza selam (:
hoşgeldiniz deftere iyi ki geldiniz
eliniz kolunuz dolu gelmişsiniz
bu güzel yazıyı hediye getirmişsiniz
teşekkürler çok güzel bir hediye (:
Davidoff
Hoş buldum. İyi dilekleriniz için sağ olun.
Öncelikle hoş geldin Davi,
Genel olarak benim durumum da aynısıydı, muhabbet kuşundan bile kaçan insandım. Sevip, dokunamamak kötü. Sonra bir şey oldu: Pandemi döneminde bahçemize gelen kedilerden birinin sırnaşmasına kayıtsız kalamayıp, beslemeye başladım ama şöyle anlatayım: üzerime atlar, tırmalar korkusuyla yiyecekleri kapının kıyısından, yukarıdan saçıp kaçmam bir oluyordu.
Kendimi biraz cesaretlendirip sırtını okşayayım falan derken şu an yavrusu ile aşk yaşıyoruz. Uyanınca ilk işim onu besleyip, sevmek oluyor. Bebeğine duyduğun sevgiden farksız. Hem öyle sevgiye, ilgiye muhtaçlar ki!
Her canlı sevilmek için yaşıyor sanki. Bize de bunun tadını çıkarmak düşüyor:)
İyi ki geldin, hoş geldin.
Davidoff
Merhaba arkadaşım.
Yorumun öyle güzel ve anlamlı ki, ''Her canlı sevilmek için yaşıyor.''
Mesela balıkların sevilmek için yaratıldığını hiç düşünemeyiz çok saçma gelir bize. Fakat şunu düşünebiliriz; neden atılan oltanın ucuna gelen balığı küçük diye beğenmeyip tekrar denize atan balıkçıyı beğeniyoruz? Ya balık zaten yaralıdır, az sonra ölecektir. Sevgi bunun neresinde.
İnsanoğlu gaddar mı, yoksa bana mı öyle geliyor? Değişmeliyiz, hemde bir an önce.
Sevgiyle.
Davidoff
Bir kuşun kanat çırpması bile bizi korkutuyor. Oysa adı üstünde ''Kuş.''
Teşekkür ederim güzel yorumunuz için.
Güzel, duygulu , içten ve sinerji veren bir yazıyı kaleme almışsınız, tebrik ediyorum, hoş geldin DAVİ
Davidoff
Makalenin özeti ''Sinerji'' idi gerçekten.
Tabi ki bir konu olacak ve içinde de mutlaka kahraman veya kahramanlar olması gerekiyordu.
Burada Sinerji nedir arkadaşlar? Bir sonuca katkısı olabilecek birkaç etkenin birleşip, ortak istek. Yani diğer ismi ile '' Görevdaşlık.''
Bu yazıyı bir ''Anı'' veya ''Deneme '' bölümüne neden koymadım diye düşüneniz kesin olmuştur. Fakat bu tip yazıları istediğiniz yere koyabilirsiniz. Önemli olan amacınızdır.
İyi dileklerimle.
Davi.
Davidoff
Çok yaşa sen e mi, sağlıkla.
Davidoff
Teşekkür ederim. Sayfamda olmanız ne güzel.
Sevgiyle kalın.
Davidoff
Beğeniniz onore etti beni. Sağ olun.
hoşgeldin davi
gerçekten çok sevindim seni gördüğüme
ve bu güzellik poliy
senin de bu güzel nimeti tatmış olmandan dolayı gerçekten çok mutlu oldum
tekrar hoş geldin
Filiz Şahin. tarafından 8/29/2020 5:10:52 PM zamanında düzenlenmiştir.
Davidoff
Güzel yorumunuz teşekkür ederim.
PEKMEZE
Nasıl salayım seni,
Tek başına parka .
Bir geleceksin üstün başın perişan ,
Sanki dayak yemiş gibi .
Yemeden kesileceksin,
Kemikte sıyıramayacaksın .
Aylar sonra olunca ana .
Yanına varılmaz,kıskanırsın da .
Kim babaları deyince ,
Derin düşünceye dalarsın .
Genç kızken ne neşeliydin ,
Olmazdı dünya umurunda .
Bir seni doyururken ,
Oldu mu dört boğaz .
Hiç sormadın ki ,
Çocuklarıma da bakarmısın .
Hoş geldiniz Poliy kızımız kadar güzelmiş.Tebrik ederim.
Davidoff
Teşekkür ederim Sn. Hocam.