- 295 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KLASİK RESİM VE MODERN RESİM... resim teorisi... ard-öyk...147-2020
eski resim dediğimiz şey: klasik resimdir. klasik fiziğe benzetelim ve karşısındaysa modern fizik, modern resim gibi olsun.
resim sanatındaki eski yeni durumu; evrimsel diyalektikle izahta www.edebiyatdefteri.com/sayfam/yaziekle/mümkündür.
"resimde eski, yeni olur mu?" diyecek bir dayanak yoktur; ne hayatta ne küresel ortamda.
cari tüm bilim, sanat, felsefe- kültür teorileri evrime icbardır.
resmin eskisi güzel sanatlar diye anılmaktadır.
yenisiyse görsel sanatlar diye.
klasik fizikle modern fizik bir arada nasıl çalışıyorsa. eski resim ve yeni resim de birlikte çalışma itibariyle benzerdirler.
klasik resim nasıl modern fiziğe devrettiği sahalar olduğu gibi berdevam ettiği sahalar vardır.
ama klasik fizik git gide pozisyonunu kuantum fiziğe terk-i diyar eylemekte; klasik resmin sonu böyle olacaktır.
bugün bizim okullarda modern resim klasik resimle mütemmim cüz ise de ne yazık ki "görsel sanatlar" nefes alamamaktadır.
"grand strateji" düşünmekle... verimlilik gözönüne almakla. uluslararası rekabet ve başarı dahil diğer mülahazalar...
modern fizik ile klasik fizik proğramı gibi klasik resim ve modern resim tatbiki rasyonal bir icra olacaktır.
sofya, selanik, münih, ottowa, zürich şehirlerde ki; resim orta öğretimleri, akademileri nasıl davranıyorsa davranmakta çözüm ilkesi olarak örneklikte kafidir.
bunun aksi; "sanat ve düşlem" söylemleri dokunulmazlıklar gibi estetiklere tevili mümkün olamaz.
okullar- akademilerimizin tek emeli klasik ve modern resim metodolojisiyle birlikte ve baskın olarak görsel sanatlar ( klasik resim) ile çalışmak olmakla... resimeseri vermek amaçlı olunmalıdır.
klasik resim eğitimi resimeseri veren ressam- sanatçı garantisini verememektedir.
oysa modern resim yaratıcı resim olarak eser yaratmak amaçlı çalışır.
her ressam resimeserini vermek durumundadır.
klasik resim bunu becerememiştir.
ülkemizin resimeseri veren ressamları azdır ve olanlarıysa küresel rekabette yarışamamaktadırlar.
modern resim ile resimeseri-artwork nedir, nasıl şeydir çözülmelidir.
klasik resim resimeseri verememeklen beraber "özgün resimeseri" nedir, ne değildir? sorusunu "estetik" teorilere havale ederek işi içinden çıkılmaz hale getirmiştir.
estetik: genel teorilerle oluşma bir felsefi söylemler bütünüdür.
oysa bilim adamı gibi bilimeseri vermek durumunda olan ressama lüzumlu olan bilimin metodolojisidir.
özgün resimeseri vermekte ressama estetik neylesin? ona görsel sanatlar metodolojisi yetecektir.
klasik resim değeri, modern resme göre olmalıdır. diğer ülkeler nasıl uygulama yapıyorsalar biz de öyle yapmalıyız.
resimeseri/ sanateseri vermek mühendislik icap eder. modern resim estetiğe bu işi bırakmaz ve kendisi bunu çözer.
nasıl yapılacaktır, hangi ilkeler uygulanacaktır, metodolojisi nedir gibi.
görsel sanatlar: 2,3, ve 4. boyut artwork disiplini ve "basic design" ile resim dili sahip olmayı olanaklı kılmağa yetmektedir.
buradan yetişen ressam, bir ifadesi olan resimeseri vermiş ressamdır.
yalçıner yılmaz
26-08-2020
akçansa güzel sanatlar lisesi uzm. gör. san. öğt.
çanakkale
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.