- 1044 Okunma
- 2 Yorum
- 5 Beğeni
YAŞAM BİÇİMİM ÖZGÜR İRADEMLE İNSANA SAYGI
Bu dünyada hiçbir siyasi parti, ideoloji ve din tam anlamıyla beni kabul etmez.
Çünkü bende kendimi hiçbir dine, ideolojiye yakın görmüyorum.
İnancımı yaşamıma sentezleyerek yaşamaya çalışırım. Yaşam biçimim özgür irademle insana saygı, ideolojim de ekolojiye saygılı yaşamak.
Kimsenin savaşına dahil olmak istemiyorum artık, şeytanı taşlamak dahil...
Sizin deyiminizle ilk insandan başlayacağım, Adı Adem, rivayete göre hafif sebeplerden dolayı evinden kovuldu yani cennetten.
Havva ile sevişti, çocukları oldu, Habil ve Kabil... Bilinmeyen bir sebepten ve işleniş biçimi hala çözülmeyen bir cinayetle Kabil, Habil’i öldürdü ve ölüm icat oldu...
Kabil ölümü buldu, insanlar üzerinde çalıştı. Ölümü sistemli hale getirdiler.
Daha fazla öldürmek için makineler icat ettiler. (Silah)
Sonra sonu "izm" le biten ne olduğu kolay kolay anlaşılmayan ideolojiler bulundu, ve denek gibi yaşamlarımızdan denediler.
"izm" lerimizi beğenmeyenleri kınadık, yine "izm"lerimiz için birbirimizi öldürdük. Ölümleri coşkuyla anlatınca yetmedi öldürmeye zafer dediler. Başkası o an kıyım diyordu.
Zamanla öldürenlere kahraman dediler, kahramanlar çoğalmaya başladı.
Farkında mıyız bilmiyorum ama bir şeyler ters gidiyor. Çocuklar yani savaşınızın farkında olmayan çocuklar ölüyor.
Ölen çocukların ırkını bile soranlarınız olmuştur. Kürt mü-Türk mü-Arap mı-Ermeni mi, bilinçli bir şekilde ideolojileriniz uğruna çocukları dövüştürüyorsunuz.
Sonra birine terörist annesi diğerine şehit annesi diyorsunuz.
Aynı duyguyla akıyordu göz yaşları, ırk yoktu çünkü, mezhebi, dini, dili yoktu annelerin, anneler için en büyük vatan evlattı...
Vatan sağ olsun deseler de, anneler için en kutsal vatan, evlatlarıdır.
Şimdi; biraz Anne olun, dokuz ay karnınızdan taşıyın sancı çekerek doğurun, öz kaynağınız sütünüzle besleyin, canınızdan can katın, büyütün saçlarına şekil versin, ıslık çalsın, makyaj yapsın, tam sevdalanacağı zaman, sonra birileri çıkıp seçsin onu, bizim için savaşacak desin, alsın sonra başka biri gidip onu vursun, ölsün, ben sonra gelip size ideolojinin haklılığını veyahut toprak müdafaası diyeceğim.
Beni anlamak için ne kadar gayret göstereceksiniz veya söylediklerim içinizdeki ateşi ne kadar söndürecek.
Aslında çocuğunuzu seçerek sizi de seçmiş oldum. Ama siz bunu fark etmediniz.
Güdüsel olarak çocuğunuzu tutarsınız.
Sizce bir annenin ideolojisi var mı varsa nedir?
ÇOCUĞU...
Şimdi söyleyin bana Adem ’den bu yana ilk Kürt kim, ilk Türk kim, ilk Arap kim, ilk Ermeni kim?
Birbirine sarılmak, öpüşmek, sevgili olmak, buna engel olan ne?
İdeolojileriniz mi?
Irkınız mı?
Eğer engeliniz bunlarsa, ırkınız da ideolojiniz de yerin dibine girsin.
17 Ağustos 2020
Hüseyin Taşdemir
YORUMLAR
Hüseyin TAŞDEMİR
Harika bir yazı.tebrik ederim.İdeolijelerden, dayatmalardan ve sen şucusun,sen bucusun denmekten bıktık. Hayat kısa kısaca.Güzel bir dünyada yaşamak ve yaşatmak varken bu hırs ve kaos neden. Saygılarıma sunarım abicim. Kalemin daim, iradeniz hep özgür olsun.