- 433 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Not Tutmak
GÜZELLİKLERİ NOT ALARAK ÇALIŞAN KIZIM
Sevgili kızım,
Yaşın kaç olursa olsun, not alarak çalışmayı alışkanlık haline getirmeli insan. Ben bunu alışkanlık haline getirdiğinden ve 45 yıl not tuttuğumdan hayatım kolay oldu. Bu notlardan kitaplar, konuşma metinleri ve gelişme dolu paylaşımlar çıktı. Not tutmanın önemini bilmeyenler ise tuttuğum notları kuru kalabalıklar olarak algıladılar.
Sevgili kızım,
İnsanlar duyduklarının çoğunu unutuyorlar. Okulda mecburen ders dinleyen, ama hocaları güzel anlatamadığından dolayı dinlemek istemeyen genç tabii ki not da tutmak istemez. Oku ve yaz emrini yerine getirenler yaşadıkları toplumda ve çağda anlaşılamazsalar da bir gün mutlaka anlaşılıyorlar. Demek ki anlaşılmanın da zamanı var. Bazen notlarıma baktığım zaman not aldığım zaman anlamadığım notlarımı seneler sonra okuduğumda daha iyi anlıyorum. O zaman not tutmaya daha gayretle sarılarak okuduklarımı “şimdi not alayım, ilerde okuyunca anlarım” diyerek not tutmaya daha şevkle yöneliyorum.
Sevgili kızım,
Hayatta başarılı olmak çok ve verimli çalışmakla olduğu kadar tuttuğumuz notların güzellikleri ve kalitesi ile de önem kazanır insanın o yüzden not alacağımız kelimeleri özenle seçerek kaydetmek lazım. Yüzyıllar boyunca hadis toplayan ve güzel hadisler dilden dile dolaştıkça o hadisleri nakledenler de tarihte gereken yeri almışlar mesela. Tuttuğumuz notlarımız doğru ve faydalı olduğu müddetçe hayatımıza da gerçekten faydalı olacaktır.
Sevgili kızım,
Beğendiğim yazıların bir fotokopisini alırdım. Bunları dosyalar bir yere konuşmaya davet edildiğim zaman bunlardan bir nüsha yanıma alır, beni davet edenlere verirdim. Siz de çoğaltarak isteyene verin ki güzel notlar çoğalsın diye. Bazıları sözümü tutar, bazıları tutmazdı. Eminim sözünü tutarak notları çoğaltanlar, bu notların değerini bilene vermişlerse çok teşekkürler almışlardır. Ama gençler not tutmanın önemini anlamadığından dolayı da başarısız olunca da suçlu aramaya kalkıyorlar. Kendilerinin ayağına gelen notları çöpe atarken hazineyi çöpe attıklarının farkına varamıyorlar.
Sevgili kızım,
Baban olarak sana da hayatta en güzel notları tutmanı tavsiye ederim. Zaten sen Lisede ve Üniversitede not tutmanın önemini anlayarak not tutarak çalışıp başarıyı yakalamıştın. Bunu hayatın boyunca daha özenli not tutarak devam ettirirsen hayatın düzene girecek mutlaka. Belki de senin tuttuğun notlarda çocuk ve torunlarında faydalanabilir. Birçok kişinin tuttuğu notları yıllar sonra çocukları ve torunları yayınlayarak hem dede ve babalarından başkalarının da faydalanmasını sağlamış hem de maddi kazanç elde etmişlerdi. Umarım sende hem benim notlarımdan faydalanır hem de gelecek nesilleri faydalandırırsın. Bir babanın çocuklarına bırakacağı en büyük miras ev araba değil de insanlığın faydasına olan güzel alışkanlıkları güzel şekilde devam ettirmek olur zannediyorum.
Sevgili kızım,
Çoğunluk ne yapar ne eder onu bırakıp da “ bana ne faydalı olur” diyerek sana faydalı olacak şeyleri yap ki hayat sana her zaman gülümsesin.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.