- 351 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
JACK LONDON
Amerikallı ünlü yazar Jack London, 1876 yılında Kaliforniya’da doğdu. Londra’da yaşayan ailesinin gittikçe artan geçim sıkıntısı yüzünden ancak ortaokulu bitirebildi.Bu arada ailesine yardım etmek için çeşitli işlere girdi çıktı: gazete satıcılığı, balıkçılık, tayfalık, çamaşırcılık, Mançurya’da savaş muhabirliği, gazetecilik, altın arayıcılığı yaptı. Böylece 15-18 yaşları arasında tam bir serseri hayatı yaşadı. 1893’te Japonya yakınlarındaki bir tayfunu anlatan haberiyle gazetecilik ödülü kazandı. Serseri hayatını sürdüren London, Niagara Fals hapisanesinde 30 gün tutuklandı. Serbest bırakıldıktan sonra Oakland’a döndü, Hayatına yeni bir yön vermeye kesin olarak kararlıydı. Önce liseye yazıldı. Burada bir yıl okuduktan sonra, sıkı bir çalışma sonucu Kaliforniya Üniversitesinin imtihanlarını kazandı. Burada da ancak bir sömestr okuyabildİ, bundan sonra kendini tümüyle yazarlığa verdi. İlk öyküsü, Yoldaki Adam yayınlandı. Kurt Kanı adı altında toplanan öyküler derlemesi 1900’de basıldı.
Jack London’ın 1899-1903 arası, dergilere yazdığı kısa öykülerin, makalelerin ve şiirlerin sayısı 100’ü geçiyordu. Ayrıca tamamlanmış 8 cilt kitap yayınladı. Genellikle en iyi yapıtı olarak kabul edillen Vahşetin Çağrısı 1903’te yayınlandı. 1902 yazında Londra’ya gitti. 1903 te Uçurum İnsanları adlı yapıtını kendi denemelerine dayanarak yazdı.Yaşadığı hayat ve Karl Marx, Nietzche, Darvin gibi yazarların yapıtları, London’ı çok etkilemişti. Mücadele duygusu, sosyalist düşünceleri ve yaygın ilgi alanı, kaynağını hep bu etkilerden alıyordu. İnsanlardaki ilkel içgüdü bir ana tema olarak yapıtlarında sık sık yinelenir. Kaba kuvvetin önemi durmadan beynini kurcalar ve kişinin ilkel şiddetini, uğraşını son derece gerçekçi bir görünüşle betimler.Kuvvetlinin Kuvveti ve Sonsuz Kaba yapıtlarının başlıkları, insanların sosyal davranışında varolan kalabalık kavramının London için ne kadar düşündürücü olduğunu ortaya koyar.London’ın sevilen bir yazar olması, öykülerinde bayağılığı ve kabalığı okuyucuyu sarsacak ve tüylerini ürpertecek biçimde işlemesinden ileri gelir. Jack London yaşadığı yıllarda en çok okunan yazarlardan biri oldu. Kitapları hemen her dile çevrildi. Belli başlı yapıtları: Deniz Kurdu, Sınıf Kavgası, Beyaz Diş, Martin Eden, Ay Vadisi’dir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.