- 418 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
negatif resim ve pozitif resim... resim teorisi... ard-öyk./139-2020
negatif resim siluet resimdir.
ilkel ressam elini mağara duvarına dayadıktan sonra ağzındaki aşı boyasını püskürttü. elini kaldırınca, el iz’i siluetini görmüş oldu.
el- şematik resmi, negatif resimdir.
negatif resim: öğrencilerin iyi denemeleri ve bellemeleri lüzumludur.
resim şekil ve şemail (form) integralidir.
negatif resme takılıp kalan resimsever, resim olarak sadece negatif resmi bilecektir.
siluet ile, şema ile, karikatür ile, eskiz ile resmi bilip çizen çok insan vardır.
resmin alt yapısı; negatif resim bütüne pozitif resme varmakla ihtiyaçlıdır.
şemail resim renklidir, renksiz olabilir. dokulu hacimlidir. bir portre üstünde konuşacak olursak negatif resim şablondur. pozitif resim dokulu, tonlu, ışıklı- gölgelidir.
barak obama’nın şablonuyla, fotoğrafını misal verelim: şablonu negatif resimdir, fotoğrafı ve oradan çalışılmış yağlıboya portresi pozitif resimdir.
negatif resim, renkli ve ya renksiz olabilir.
pozitif resim renkli, renksiz olabilir.
şablon resim, tarihi aşamada ilk görme biçimidir aynı zamanda.
çocuklar pozitif resimle görmeğe başlamaz, negatif resimle başlar.
negatif resimde; karikatüristler sanat yapabilirler fakat artwork integrasyonuyla yaptıklarından durum farklıdır.
pozitif resim iyi bilinip uygulanmazsa, resim dili sahibi olmak mecburiyeti şartlı, modern ressam olunmakta sorun yaşanabilir.
negatif resim, resmin tarihsel olarak ilkinde; ilk görmedir. pozitif resim evrimle bu yapı üstünde oturmuştur.
resim sanatı evrimsel bir integral sanattır.
netice olarak, ressamın bir ifadesi olacaktır ki, buna plastik sanatta resim dili deniyor.
bu iki çelişkiden yararlanılması, iyi bilinmesine dikkat çekiyoruz.
yalçıner yılmaz
16-08-2020
lapseki
çanakkale
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.