- 477 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Mercedes Gülü Yasemin
Mercedes Gülü Yasemin
_"Gördünmü şu kadını pavyonda çalışıyormuş"
dedi kadının biri bir başka kadına..
_Anlamıştım zaten her gece saat 11 de bir taksi alır gelir alır bunu evinin önünden saat 5 gibide bırakır.Bak bu zelzeleleler,virüsler hep bunun gibi kötü kadınların yüzünden geliyor başımıza dedi öteki kadın ..
Yüksek topuklariyla tak tak sokağı inleten kadın onlara dönerek
_He anam aynen öyle kız siz zaten hep sütten çıkmış ak kaşıksınız ayol deyip bir şen kahkaha atıp yoluna devam etti...
Evine gitti Mercedes gülü lakaplı o kötü kadın oysa onun gerçek adı asaleti temsil eden bir çiçek olan Yasemin di sonra kader onu Mercedes gülüne döndürdükten sonra kimsede gerçek adını sormadı bile yüzüne bakıp arkasından cekistirdiler hep onun...
Aynanın önündeki alt çekmeceden çıkardı bir resim yirmili yaşların ortasındaki haline bakarken iki damla gözyaşı döküldü
_Eh kader ve seni kime şikayet edeyim ki ah kocam o ekmek derdinde elektrik direklerinde cereyana kapılıp gitmeseydi azıcık aşım agrimasın başım gecinip gidiyorduk işte..
Sonrası malum annesinin başkasıyla nikahı insanların dul kadın lahtası yapıştırmaları, açlık yokluk işsizlik ve sonrası malum namuslu bir pavyon şarkıcısı yolculuğu onun kaderiyde buydu
"Neyse" dedi elindeki eski resmini yerine bırakarak uyudu gece işi vardı şişmiş gözlerle ise gidemezdi ışıkları kapattı yattı...
Kız bak ne güzel insanlar var dedi kapının önünde çekirdek çitleyen yine mahalle kadınlarından biri şu kimsesizlerin kaldığı dükkan var ya hani dükkan sahibi atacaklardı onları 6 ay kira ödemedi diye oraya bir yıllık kirayı ödemiş biri Allah razı olsun ne iyi insanlar var dünya bunların sayesinde dönüyor işte..Belkide su televizyondaki gizemli adamlardan biridir hani bakkal borçlarını odemiyenlerin hepsini kapatanlardandır kim acaba ki dedi..
_Cennetliklerden biri kim olacak dedi..Helal süt emmişin halide bir başka bir bak Mercedes gülünün işine birde bak bu cennetligin işine dünya bunların sayesinde dönüyor zaten dedi öteki kadın..
İkiside baş sallayıp doğru deyip teyitlestiler...
Oysaki o kadın birileri için Mercedes gülü birileri içinde her ay kiralarını ödeyen erzak getiren Yasemin ablalarıydı..
Hayat ne garip hep bu önyargılar yüzünden kaybediyoruz nice insanları kazanmayı hić denemeden.
Düşünmek lazım iki kere birilerine kötü bir etiket vurmadan birazcıkın empatiyle onları da bu topluma kazandırmak için...
Nevin Aktekin Gülfırat
YORUMLAR
Daha tamamen okumadan, ilk satırlar için tam puan!
Elbette tamamını okuyacağım.
Ve düşüncelerimi paylaşacağım.