- 333 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
DOĞRU YOL
İnsanın hayat karşısında bazı sıkıntıları olabilir, Zaten dünya’da yaratılış itibari ile sıkıntı ve elemle dolu bir yer değil mi.? Bizlere düşen bu zelilâne,çilehane olan dünya’da, doğru olanı ve doğruya vasıta olanları bulmak ve yaşamaktır. Doğru bildiğiniz yolda karşınıza bazı zorluklar çıkacaktır; zahmet olmadan rahmet olmaz nede olsa. Yaptığınız işlerde her dâim doğruyu elden bırakmayınız, doğru yaptığınız her işte yanlışınızı arayanda, doğrunuzu karalayanda çok olur. Bu insanlara karşı kemâli edebi elden bırakmayın. Bilmeyen bir insana bir şeyi öğrete bilirsin fakat cahile öğretemezsin o zaten biliyordur. O sebeptendir ki cahil insanları kendi halleri üzerini bırakmak en iyi seçenektir bizler için. cahil ile tartışmaya girdiğiniz takdirde uzaktan bakanlar iki cahilin sohbet ettiğini zanneder, aklı kâmil tabiatı müstegım insanların cahil insanlar ile tartışmaya girmemesi gerekir. Bu insanlar yeri gelir sizler ile kendilerini eş değerde tutarlar, hatta kendilerini sizden üstün görürler; lakin denklik ayniyet değildir. Bunu bilirseniz sukût ile karşınızdakine cevabını vermişsiniz demektir. Bazen sevdiklerinizden veya sevdiğim dediğiniz insanlardan olmadık,beklenmedik, bir şeyler görür veya duyarsınız; bu âdeta sizde bir yıkım meydane getirir. Ne yapacağınızı bilemez bir hale gelirsiniz,Doluya koysanız almaz boşa koysanız dolmaz. Her şey den ümidinizi kesmişsinizdir güven kelimesi sizde isimden başka bir şey cağıştırmazhale gelmiştir. İnsan böyle durumlar da tabiri caiz ise at gözlüğü takmalı; atlara gözlük takarlar ki hedefine doğru yol aldığı esnada sağından veya solundan dikkatini dağıtacak hiçbir şey gözüne takılmasın,. Hedefine dosdoğru gide bilsin. İşte bu sebeptendir ki insanların da kendilerine at gözlüğü gibi bir gözlük takıp canlarını sıkan her ne varsa onları görmezden gelerek yoluna devam etmelidirler.Çünki insanlar için yürünecek bir yol, yaratanları gibi de yüce bir yoldaşı var. O’ yoldaşki rahmet kapısı sonuna kadar açık. Zaten yol yormuyorsa yoldaşındandır. Kin, nefret,öfke bunların insana ne yararı olabilir ki; nede olsa keskin sirke küpüne zarar. İnsan ayna gibidir ne yaparsa bir yerde hep kendisene yapar. Unutulmamalıdır ki kartalı öldüren kendi tüğünden yapılma oktur.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.