- 478 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Güzel Örnekler
GÜZEL ÖRNEKLERDEN ETKİLENEN ÇOCUKLAR
Sevgili kızım,
Biliyorsun biricik dayının iki sevimli ve yaramaz oğlu var. Çocuklara güzel ablalık yapıp, benim verdiğim dergi eklerini beraberce boyayıp yapıştırıp, maketler yapınca çocuklar nasıl mutlu oluyorlar görüyorsun. Bu mutluluk genelde çocukların içinden gelen bir çocukluk ruhu ile olduğu kadar senin de güzel yönlendirmen ve gayretinle de oluyor. Çocuklar güzel yönlendirmelere ve kendilerine gerçek manada sevgi ile bakanlara olumlu karşılık veriyorlar.
Sevgili kızım,
Çoğu evde kitaplık bulunmazken, senin evinde kitaplık var. Köy evinde kitaplık var. Çocuklar bu kitaplıkları görünce “bu kitapları sakla ben büyüyünce okuyacağım tombul enişte” diyerek çocukça duygularını anlatmaları bizleri hem düşündürüyor hem de güldürüyor. Gerçekler bazen insana işte böyle komik gelse de ne kadar güzel çocukça duygular “ ben bu kitapları büyüyünce okuyacağım” demek. Okumaya hevesli gençlerin akrabası ve ebeveyni olmak. Onların umutlarının okumak üzerine olmasına sebep olmak.
Sevgili kızım,
Onlara verdiğimiz güzel kalemlerle boyama kitaplarını boyamaları ve güzel resimler yapmaları altına da “seni çok seviyorum abla” diye masum yazılar yazmaları seni de mutlu ediyor işte. Hayatımız çocukların mutlu olması ile renkleniyor ve neşeleniyor. Onlarla beraber bizde mutlu ve huzurlu oluyoruz. Çocuklara okuma yazma için heves vermek bence dünyanın en güzel duygusu.
Değerli kızım,
İşte insanlar çocukken böyle mutlu oluyor, çünkü mutlu olmaları için sebepleri var. “Çocuk olmak” Ama büyüyünce egoları da büyüyor, eğer insanlar kalbini sevgi ile doldurmak yerine şeytana ve egosuna uyarak kin ile doldururlarsa sonunda sevmesi gerekenlere sevgi yerine kin besliyorlar ve ne yazık ki çocukları da onlara uyarak belki de hayat boyu sevmesi gerekenleri sevemeyerek mutsuz bir ömür sürüyorlar. Sen sevmesini bilemezsen eğitimin ne olursa olsun bir işe yaramıyor. Sevmek ve gerçekten sevmek gerçek bir eğitimdir. Çünkü gerçek manada sevmeyi okulda öğretmezler. Okul sadece meslek öğretir. Sen kendi kişilik okulunda öğreneceksin. Güzel örnekleri görerek aklına danışarak egona uymadan sen hayattan öğreneceksin.
Sevgili kızım,
Çok zaman “iyi yetişmedi” diye çocuklarını suçlayanlar, biraz da çevresindeki başarılı (ki iş yaşamını kast etmiyorum) insanları çocuklarına örnek göstermişler mi bir baksınlar. Yoksa başarılı insanları kabullenemedikleri için kendileri uzak kaldığı için çocuklarını da uzak tutarak başarılı insanlara önyargılı olmalarını mı sağlamışlar? Bir düşünsünler. Güzel örnekleri gerçek ve içten çocuklarına örnek gösterenleri çocuklar anlayacak ve onlardan faydalanacaklardır. Ama anlamak önemli işte. Anne ve baba da öğretmen olduğu halde çocuklarına bunları hissettirmeyenlerde çok. Eğitim ve örnek gösterme içten ve samimi olmayınca çocuk da bu sahte örnek göstermeleri alarak gerçek örnek gösterilene bakıyorlar. Ben anlatmaya çalıştım ama bilmem anlatabildim mi? Çok zamana anlatmak isteyenle, inatla anlamamak isteyen diyaloğu yaşıyoruz da.
Sevgili kızım,
Sana mektup yazmaya devam edeceğim, ister şimdi oku ister 10 yıl sonra ben yazma görevimi yapayım okuma görevi ne zaman olsa da olur. ”Kızım sana yazıyorum ey millet siz anlayın” diyeyim bari.
YORUMLAR
sevgili ustam,
2 küçüğü olan biriyim ben
ve o kadar muhabbetle geldim ki
şeytan dediğiniz noktaya dek, anlatamam.
sonrası?
iyi diye insanı örneklemek,
kötü de şeytan.
ben bunu demeyeceğim çocuklarıma asla ,
insan diyeceğim, hep insan
verdikleri ve aldıklarıyla...
eyvallah.
Birilerine yazıyorum elbet anlamlandırmak adına anlam olmaya da çalışırken.
Sözcükler ne yalan ne aciz gelin görün ki yalnızlığın ve sahipsizliğin kıyılarında dönenen ruhlar da saklı hayatta belki de mazinin tozlu yollarında...
Bir mektup bir hayat.
Binlerce sözcük ve yaralı fıtrat.
Saygılarımla,değerli hocam.
Okunmayan tüm mektuplar illa ki okunacaktır günün birinde.