Güneşlik
Y Kuşağından
Efendim bu gece klavyeye basan parmaklarıma hangi harfe basması komutunu veren zihnim bulanık, işte tam da bu yüzden hangi makamdayım bilmiyorum.
Emireri nerdesin, emredin sultanım, bugün günlerden ne? … Salı sultanım. Lan üşütük ananı da al git dün çarşambaydı, bugün nasıl cumartesi olur. Salı demiştim sultanım… Lan… gidiyorum hemen sultanım.
Artık gün yüzü göremeyecek olan emireri, soluğu, Boğaziçi yalılarının birinin önünde mendil açarken bulur kendini? Efendim ben ettim, siz etmeyin, bir günü karıştırdım diye anamdan emdiğim süt burnumdan geldi,
Sultanım bir şiir yaz dedi de yazmadım mı, var git marsta jüpiterde kim yaşıyor fişle dedi de fişlemedim mi, kapılara dini milli mezhebi çarpılar koy dedi de koymadım mı, ben ne yaptım Allah rızası için bir söyleyin..
Güzelim, aşkım, çikolatam... kapının önünde biri varmış, ben yaptım siz yapmayın diyormuş... aman boş ver söyle güvenlikçilere iki 1 lik versinler tuvalete gitsin veya olmadı bir 5 lik sallayın çay içsin millet bahçesinde poğaça var hem bir de..
Zır zır .. alo güvenlikçi, buyurun gökten üç elma düşmüş başına sayın efendim, bir 50 lik ver gönder o dilenciyi kapıdan.. tamam beyefendi.
**
Referansınız, şüküroğullarıgillerden sadettin efendi, okey
Diplomalarınız, ortaokul imamhatip, üniversite ilahiyat… lise yok mu,
Şey efendim,…. Tamam önemli değil..
Daha önce çalıştığınız yerler; babamın acentesi, dedemin kira gelirleri muhasebesi, annemin emlakçısı marifetiyle kat mülkiyeti vurmadan alınan arsaların, belediyede yapılan imar değişikliği ile 3 e katlayan parsel fiyatlarının satımıyla gösterilen başarı…
Hay maşallah..
Dininiz; elhamdülillah…
Elhamdülillah ne?
Müslüman efendim..
Yani islam.. O ala ala…
Kaç dil biliyorsunuz,
5 efendim..
Osmanlıca 3 dil ediyor, peki, İngilizce orta, alamanca Google translate,
Ala ala..
Ailenizde hesapları hangi bankalarda ..
İstediğiniz bankaya geçeriz efendim… tamam, okey..
Bu iş bu kadar, sultanın hobbyleri fobbyleri, yattı kalktı saatleri vb işte her şey bu dosyada,
Aman üstadım dikkat edin, adam dayanmıyor valla..
Emredersiniz…
Lan bana değil sultana emredersiniz diyeceksin…şimdi sen benim, üstüm oldun…
Sahi mi,
Kalk o zaman bir çay getir.. ejder meyvesi suyu da hazırlayın, geçmiş karşıma gereksiz gereksiz terletiyor beni, edepsiz herif..
**
Alo, ercü, buyur başkanım. Şu kongreyi yapsak artık.. peki başkanım. haftaya ayarlayın ha.. emredersiniz başkanım..
Alo, başkanım, söyle ercü..
Efendim şu tarihte ayarladık, spor salonu tamam, ses sistemleri tamam delege fişlemeleri tamam, kimin kazanacağı tamam, kimlerin nereye oturacağı…
Efendim
Ne oldu..
Sizin pek sevmediğiniz eski üye nereye oturacak yerini yadırgar mı…
Boş ver zıkkımın kökünü içsin, gönder arkalara bir yerlere onla mı uğraşalım..
Emredersiniz başkanım..
**
Keloğlan, efendim nasıreddin hocam..
Bir şiir eleştirsen… ben mi hocam..
Hangi şiiri…
Anasayfasında güzel bir hatun resmi olsun,
Nerden bulayım hocam öyle şiiri..güzel hatunlar güzel atlara bindi gitti kalmadı..
Öyle mi, vah vah vah..
O zaman tarih ve din konulu bir şiir
Yok hocam o da bulunmaz, eskide kaldı onlar..hangi çağdayız..
Aşk meşk hasret şiiri vardır o zaman
Onlar da beni açmıyo be hocam..
Sen de su koyverdin be keloğlan..şiir beğendiremiyoruz ha..
Gün şiirini eleştir..
Milleti kendime mi güldüreyim hocam..sen kimin tarafındasın..
Keloğlan sen de amma yaptın ha..
Tamam o zaman, y kuşağı şiiri bul
Olur hocam, günden güne çoğalıyor y kuşağı şiirleri..
İyi ben gidiyorum… Allah’a emanet ol hocam, sen de keloğlan sen de..
Nereye gidiyon hocam…
Timur mu ne gelmiş, fethetmiş konyayı da filleri gezdir dedi bana..
Tamam hocam aman dikkat et fillerin altında kalma hocam..
Allah beni korur keloğlan…sen kendine iyi bak yeter..
Tanrıya emanet ol hocam,
..
..
Hocam hocam…
Hay Allah, tozuttu gitti ne mübarek atı var mübareğin, uçuyor valla.. alaçatı mı ismi, bozdoğan mıydı neyse..
Yok yani, maya çalmış tutturamamış, göl de kurumuş.. ben şimdi nasıl anlatırım bunu ahaliye..
**
Hacıcavcav…
Buyur karagözüm..
...
…tutun şunları tutun…
Urun kellesini ikisinin, beni yeren tiyatro yapmışlar ha…beli sultanım..ur kellesini..
Sultanım halk seviyor..
… koyarım halkın aç sefiller… beli sultanım
Yaktın beni karagözüm, gitti kelle vallah, boyladık eşek cennetini..vah kelleme gelenler vah…
Tutun şunu da…
Ben yapmadım sayın yeniçerim, haşa ben ne anlarım sanattan…
Alın bunu da alın.. yoksa bizi de sürele fizana…
**
Yiğenim maraba televole,
hangi çağdan ışınlandın amca, aleyküm selam amca..
Selamün aleyküm…
Nassun de bakem..
Eh işte …
Amca.. he yiğenim..
Biraz teoloji mi konuşsak seninle…
Lan oğlum deist olduk deyom, filoloji diyon sende, dalga mı geçiyon lan benle..
Yok be amca..
Boş ver açma bu konuları aile içinde..
Amca, efendim..
O filoloji değil, teoloji olacak…
…
Sen ver ordan bir bardak da nescayfe içem ben.. bilmiş yiğen..hiç mi terbiye kalmadı la sizde..teoloji olacamış..
sen de bakem, kurban kesecek misin seneye...
amca o da soru mu, son kurbanlar bunlar...
nerden bilyon ki, vallah benim arkadaş çevresinden 10 ta.... 7 si kesmez amca..
sen kestin mi amca...
kesmiş kadar olduk işte.. neyse boşver de.. 1 karton sigara ver bana.. corona corana bulaşır dolaşmayam ortalıkta.. bulaşşa da sevinirim amma, yaralı bırakır öldürmez işte..
aman be amca zaten bize de, sana da çoktan bulaşmıştır..
doğru diyon da, biz tedbirimizi alalım, tedbir Tanrıdan kader bizden.. neyse işte karışıyor benim cümleler..
sen sosyal mesafene dikkat et yeter... şu maskeyi tak mübarek tak... ne faydası varsa takk.. niye laf dinlemezsin sen..
of amca off sana da laf anlatamıyom ya..
layn kerata..
**
La Tursun,
Ne va la temel
Yav bizim bi arsa va, onu bi kaktırsak bankalar kredi verirken millete..
La Tursun kafayumu yedün sen, la çıkmış dolar marsa, altın güneşe sefer ede, Euro yu yakalayana aşk olsun..sen ne den la tursun, hiç mi kafa yok sende..
La napacam o zaman Tursun, cavid büktü belimizi, vallah dolap boşaldı..
Hangi dolap Temel, Satış rakamları piyasayı alt üst etmiş dolap Tursun.. heç mi kulağın delik değil senin..
Tolap çevirmişler yani boşalmuş diyon ha..
Napacuz Tursun
Gel gel kolayı vaa.. partiye gidem… iyi ağlayam sızlayam bir bahşiş alırız ..
Önüne gelene veriyola mı
Sen bana bırak, lakin şartım va, bilesin, sonra yamuk yapma..
Ne şartı ki, yeter ki bizim dolabı bir doldur da bakarız Tursun…
**
Günaydın çocuklar..
Günaydın öğretmenimmmm. Günaydın öğretmenim..
Öğretmenim günaydın… benden de günaydın öğretmenim..
Öğre…
Tamam çocuklar.. nassınız bugün bakalım
12 corana şüphelisi, 10 eve izinli, 5 satürre tanısı dışında
Emir ve görüşlerinize hazırız komutanım..
Çocuklar komutan kışlada kışlada.. burası okul..
Kaç kişiyiz başkan hanım..
Erkekleri saymazsak, 5 kız olarak derse hazırız hocam..
Hoca camide çocuklar hoca camide…
Toplam kaç kişiyiz,,
Hocam bize izin verin siz kızlarla yapsanız dersi, biz internet kafeye gidip ....
Aaa.. oturun bakalım, herkes yerine sıra sosyal mesafeye dikkat …çıkarın defterleri…
defter mi kaldı bu devirde hocam...
Çocuklar kendi aranızda hıştamayın..
**
Alo dünyevi..
Sen kimsin la. Tanıyamadım …
La ben uhrevi uhrevi..
Buyur gardaşım.. pek çalmaz benim tel de..
La bu corona ne zaman geçecek…
Gelişmiş ülkelerde 2021 yılı sonuna kadar, gelişmemiş ve diğer ülkelerde 2022 den 2023 e sarkacaktır..
Sağolasın gardaşım, nerden biliyon herşeyi..
La az dua edin de dünyada neler oluyo bir bakın… şey mi var sahillerde camilerde…
Ya bakıyoz da işte bizim tvlerin söyledikleri çıkmamaya başladı, pariste gibiyiz ekranlarda
La paris mi kaldı.. yeni dünya kuruluyo oğlum,
Kusura bakma uhrevi, bu gün çamaşır bulaşık temizlik, kafa iki milyon ne dediğimi bilmiyom ben..
Sabret gardaşım benim.. Kesin mi 2023 e sarkar diyon ha..
Ben demiyom, Bill Gates mı neyse onun yalancısıyım..2022 sonu diyor bizler için amma, ihtimal sarkar biraz da, çaktılar koranayı millete, şimdide ne zaman bitecek diye bahis açmaya dolarları altınları basmaya başlamışlardır galiba bahislere..
Gardaşım sağolasın, var mı isteğin..
Tanrıyı bulacak veya Bil gatesgiller gibilere vuracak iki söz aklına gelirse gönder yeter..
Tamam gardaşım.. gelişine gönderirim sana, hadi görüşürüz..
YORUMLAR
Ekrem Kardeşim
Damla’ya damlaya göl olur
Konulu kompozisyon sorusu sorasım var
Şikayet edenide ettirenide hiç sevmedim hayatta
Lakin seni seviyorum 😂zira Müslüm Baba Yoldaş Hareketini başlatacağım
En kıdemli üyem sensin
Slogan üretmeyeceğiz
İş AŞ Emek üreteceğiz
Havaya ciddi bir oksijen salacağız ki nefessiz kalmasın dünya
Kal sağlıcakla
Moralini bozma her şey güzel olacak
Moralleride bozma zira her ziyaretçi baş tacıdır
Önce kendini affet
Sonra af dile
Müslüm Babadan Saygılarımla
Yinsani
yalnızlık köküne dinamit koydum..
berbat bir şiir yazıyorum.. hem kendime hem ülkeme..
hem kendimin hem dost dediklerimin vesilesiyle... hani der ya bir şarkıda, ... aklıma gelmedi..
gönlüm salya akıtmaya başladı....
bugün pazar biliyodum pazartesiymiş.. ..
sen de ekik olma müslüm baba..
lakin düzelmez bu ülke..
sanki lanete uğramış gibiyim / z .
saygı sağlık ve huzur dileklerimle..
:)
zalimlik zor zanaat.
her başta durmuyor işte.
zalimler iktidar, biz delimizle mutlu, vardır tek bileninin bildiği deyu şükrümüzü edip
amma ve lakin yine de şöyle örnekleyelim:)
Binparça Ahmet zamanın en azılı kelle kesicilerinden şanlı geçmişimizin:)
lakin Hacı Behram bir şekilde gammazlar bunu ve hem de Sofu Mehmet Paşa'ya
ve kellesinden olur elbet yeni bir usta!! elinde:)
demem odur ki usta kelle değerli elbet :)
eyvallah.
Yinsani
o kadar mı korkutulduk, sindirildik, afedersiniz kültürsüz bırakıldık bu topraklarda..
dünya 100 yılı devirdi, 300-400 yıllık bir çalkantıdan sonra.. niye korkutuyorsunuz, kimden korkutuyorsunuz..
ekranlarda veya ülkemizin 50-70 yıllık geçmişindeki zulümleri yaşamayız derken yeniden peydah oldu bir zulüm düzeni..
ne zaman aydınlığa çıkacağız.. ölmeden göremeyecek miyiz aydınlığı...
izin vermeyecekler mi muktedirler?
saygı sağlık ve huzur dileklerimle..
Yine dünyeviliğini yapmışsın Ekrem.
:))
Sosyal medyadan uzak dur, riskli şiir yazma, maskeni tak vazifeni yap.
Düşünsene Patagonya'da devalüasyon oluyor ve halkın bundan haberi yok. Pazara giden Emine teyze ayşekadın fasulyenin fiyatındaki yıldız tırmanışa anlam veremiyor. ''Her şey Allah'tan.Buna da şükür'' diyor.
Maskeli korumamız var bin şükür daha ne olsun. Yahu cidden şaka gibi, maskeyi zırh gibi birşey sanıyorlar. Ama zihinlere pompalanan bu. Tak maskeyi, ohhh tamamdır, corona korksun senden. Maskeye bakıyorum, covit-19 virüsünün boyutuna bakıyorum. Alla alla ya diyorum, bunca sene bu meslekte biz öğrenemedik demek ki diyorum.
Hayat bunca ucuza giderken ayşekadın fasulye olasım var Ekrem .
:))
Sevgilerimle...
Yinsani
öykü hanım mıydı, pardon deniz hanım..
bizler ki ol cihanda fillere kafa atmış karınca değil miyük.. Tanrı varsa, filin de kolaydur işi karıncanın da.. doğrusunu yazmaya çalışalım da, gerisi tanrı ve kader işü..
Lakin insanlık ve akli meleki dünyevi hukuki uhrevi vb vb vb bir girdaptır ki ülkemizdeki...
ben yazmasam kendimce.. kendime küserim.. kendime küsmemek içindir tüm çabam.. yoksa nedir ki yazdıklarımız diş kovuğuna gitmez..
NFK KAFALI İÇİNE NAZIM VEYA AZİZ NESİN KAÇMIŞ BİR KUŞAKTANIM
VEYA
NAZIM KAFALI İÇİNE NFK VEYA KÖROĞLU KAÇMIŞ BİR KUŞAKTANIM..
ne yapalım...
Teşekkür ederim katkılarınız için..
eksik olmayın efendim..
Den(iz)
Başka ismim yok, üyelikte başka mahlasım da yok. Kinayeye anlam veremedim???
Yinsani
Den(iz)
:))
Neye anlam veremiyorsun? Açık konuşursan saçma bir diyalogdan kurtulmuş olacağız sanırım.
Yinsani
evet konular sosyal medya da bolca insanların birbirleri ile itişip kakıştığı konular.. sosyal medyayı daha doğrusu tviter gündemlerini çok sık takip ediyorum.. içim dışım sağ sol orta muhafazakar komünist halifecisi vb sanal basın haberleriyle dolu zihnim.
öykü hanım demek de, yıllardır aynı rumuzla yazı yazan, şiir yazan sitedaşlarımın acaba ... güvensizlik var herkese...
ve ben bu güvensizliğin, bana, yani kendime güvensizlik , ruhun ezilmesi , zihnimin veya düşüncemin suçlanması olarak bana geri dönüşümü var..
aylardır ve hatta yıllardır, çok iyisin, aman dikkat et, kendini açık etme... çevre çok kötü.. gibi baskılamalara karşı koymaya çalıştım..
sitedaşların kendi içindeki yersiz çekişmeleri, tartışmaları, siydik yarıştırmaları, benlik mücadelerinin beni yorması var..
kaç kişi buralarda korkmadan çekinmeden ve kimlik onaylı olarak yazı yazabiliyor, bilmiyorum.. çoğu polemiği anlayamıyorum veya şaşkın şaşkın bakıyorum..
yani, sen risk diyorsun, kendine dikkat et diyorsun ama...ben senden bile emin olamıyorum ki.. bende bunun dönüşümü, çok ağır.. üzerimde sanki koca türkiye var. uçurumdan yuvarlanmaması için karınca gibiyim işte..
Aylardır Y kuşağı diyorum, tepki çektiğimi bile bile.. neden deniz hanım?? bilmişlikten, ukalalıktan, veya insanları ayırdığım için mi ?
insanlar ne kadar gerçek, ben gerçeğim biliyorum ancak aldığım uyarılar, öğütler, nasihatler vb artık yordu..
hani der ya üstadın biri;
"Lafımın dostusunuz çilemin yabancısı
Yok mu sizin köyde çeken fikir sancısı."
bu da burada açığa çıktı...
lakin üstat kadar polemiksavar biri değilim..
understand.
Den(iz)
Sen de bana patla, tabi ya, oh valla.
:))
''lakin üstat kadar polemiksavar biri değilim..''
Burada bile kinaye var denilir, istenirse...
Kendime adıma durum şu; sayfama işeyenin organını keserim. Durum nettir! Ancak insan gibi eleştiri olursa başımızın üstünde her zaman yeri olur. Böyle böyle evrildi yazdıklarımız zaten. Eleştiri olmadan hatamızı göremeyiz. O başka konudur.
Samimiyetle söyleyebilirim ki ( inanmak ya da inanmamak sana kalmış, o seni bağlar) sayfanda beğenmediğim bir şey olursa bunu açıkça söylerim. Kinaye veya ima da bulunmam. Benim imalı yorum yaptığım sayfalar bellidir. O profiller eleştiriye açık olamadıkları için dalgacı denize razı olacaklar.
Ayrıca dostlukla konuşuyorsak madem, önce bu samimiyeti senin göstermen gerekmez mi?Başka bir mahlasım olduğunu düşünüyorsan bunu sormanın yolu bu mu? Bu sence samimi bir ifade şekli oldu mu?
Kimse kimseden emin değil. E, ne var bunda? Yani günlük hayatımızda elimizle dokunup, bırak adını soyunu sopunu sülalesini bildiklerimizden ne kadar eminiz? Kimlik onaylı olsa ne olmasa ne? Ben en sağlam kazıkları en iyi tanıdığımı sandıklarımdan yedim. Bu beni de biraz paranoya sahibi yapmış olabilir. Ancak yola devam etmek için insan içine karışmaya kısmen de olsa gayret ediyorum. İnsanları itham etmeden önce biraz şüphe ettiğim konu ne ise üzerinde araştırırım.
Etkisi altında kaldığınız duygu veya her ne ise sıyrılmak için size kolaylıklar diliyorum.
Sayfasında rahatça yazabildiğimi düşündüğüm ender sayfalardan biridir sizinki. Ha, eğer kırıcı oluyorsam okur geçerim, yorum bırakmam. Sevdiğim birinin incinmesini asla istemem.
İyi günler...
Yinsani
y kuşağı bu bir duman olan tüm çekişmeleri dağıtacak estirdiği rüzgar ile belki hayal belki düş; lakin tüm fikri çıkmazları, cinsel dürtüleri, yönetimsel ve benliksel eğilimleri ortaya çıkarabilir mi??
ben sizin üzerinizden seslendim siz benim borazanım oldunuz, siz benim üzerimden seslendiniz ben ancak ney çalabilirim.
defter ailesini gördükçe ülkemi görüyorum. her anlamdaki durumları görüyorum. bu bir vakıa mıdır bende bilemiyorum.
çok dediniz cahil miydim, az dedim arif olduğunuzu bilirim..
**
Eksik olmayın Deniz hanım,
Özlemlerinizi, hasretlerinizi, acılarınızı gömerek sevdikleriniz ve sevenleriniz ile en huzurlu ömrü yaşamanız dileğimle..
Eksik, yanlış, kusur için aflık,
Fazla, doğru, dürüstlük için saflık dilerim..
**
:))
kapandı ise konumuz, ki kapansın lütfen.
ya hu, üstatların isimlerini andılar dostlar, o kadar iyi miydi yazı tiyatro mecrasında.. siz bu konularda daha bilgili olmalısınız...
hadi siz, edebiyatın tiyatro dalı için bizi bilgilendiren bir yazı yazında, eksikliğimi giderin..Mümkünse...
İncinmek ve incitmek gerçek dostluklarda bulunmaz ve aranmaz.. neyzenin, bekriliğinden; mevlanın şemşliğinden, yunusun yüceliğinden; kara muratın at üstüne salto atarak binip vermesinden öte Y kuşağından selamlar, saygılar ve huzur dileklerim daimdir..
Aziz Nesin ve/Veya Muzaffer İzgü tadında
Gayet samimi ve aynı oranda üstü kapalı eleştirel bir tarz.
Tebrik eder, muvaffakiyet dilerim.
Yinsani
Teşekkür ederim..
Eksik olmayın.
👏👏👏kutluyorum yazan yüreği devasa bir yazı,duygu akımı gülerken düşündüren ,düşünürken güldüren ,okurkendē hiç bitmesin dediğim bir kurgu ama gerçek ...oturup da bir tiyatro sahnesi izliyor tadında,biri bitiyor perde kapanıyor tüh bitti mi derken perde tekrar açılıyor ,yeni oyuncular roller aynı derin devlet misali bir kahkaha attırıyor,bir anda vah vah halimze dedirtiyor .behçet uygur kardeşlerinin ve en önemli rolü babasının üstlendiği oyunları anımsamatı bana...var olun üstadım hiç susmasın yıreğinizin ,kaleminizin sesi
Yinsani
aklıma tiyatro miyatro gelmemişti yazarken ama..
evet behçet uygur, nejat uygur... siz deyince biraz hafızamda canlandı..
güldür güldür de vardı bir aralar, devam ediyo mu emin değilim..
ali sunal ın da vardı programı..
eksik olmayın..
sizler de yazınız efendim.. yazalım..