- 541 Okunma
- 1 Yorum
- 2 Beğeni
K/AZILI CÜMLELER Mİ ?
Beklemekte zahmetsiz çağırılışların, rahmete ramak kala ayrılan avunuşları.
Eskimekte, örtülerin toza bulanışlarında örtemediği yüz üstü bırakılışları...
Odalarda sertaç edilen yokluğunun yadigarı , özledikçe koyuluşan gelecek yarınları, hasretin adının geçtiği sayfalarca mektupları, bir çerçevede sergiliyor bak, yabancı binaların taştan yapılı ağır duvarları…El değdirilemeyen kanayan yaraları, susadıkça sudan korkan sakaları, gün batmadan kurulan yatakları, harman yerinde bekleyen insanları, bekletmeyin, bekleyen yarınları…
Yakutun yansıyan gölgesinde, alevlerin yükselen perdesinde, sensizliğin yol yordam bilmeyen çehresinde, sahraların mücerret sesinde, bekleyenler var...Caddenin sonunu gözleyenler, yağmur bitiminde esrikleşen bedenler , bilinmeyen mahallelerde şimdi nöbetteler…
Arşın mahkemeler kentinde, hüznün kemikleşen derdinde, sabrın yenilmeyen meşrebinde, sürura ermeyi ummanın bir köşesinde beklerler… Erimeyecekler…İptidai dokunuşların kesretinde boğulmadan bekleyecekler… Asude demlerde, çiçekler ellerinde, loş hayaller koşarak dönecekler…
Zikredilen yanık isimler, sıralanan donuk neferler, buza dönüşen hislerle ,şimdi yan yana neredeler? Anlamı kitaplarda olmayan, sahneleri senaryoda yazmayan, çevirisi hiçbir dile yakışmayan cümleler… Yardıma çağırır gibi etrafı izlerler... Ceketin sökük cebinde, köpeğin bağıran sesinde, yolların kavuşturmadığı izlerinde… İzlerler, izin alamadığı sarp çıkışları…Şimdi söyleyin nedendir alınlarda yazılı bu cümleler? Anlamı olmayan kof neticeler, ölmeden dirilen seneler soracaklar, zamansız savruluşların zamanda bıraktığı ağır izleri birer birer…
ZEYNEP SENA DOĞANTEKİN.
YORUMLAR
Tebrik ediyorum yine çok etkileyici bir yazı olmuş.Kalemine ve emeğine sağlık ...
ZSENADOĞANTEKİN
Sevgilerimle;)