- 1717 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Yatak yarası, Bası yarası ve iyileşmeyen yaraların tedavisi nasıl TEDAVİ EDİLİR...
yayınladığım BLOGCU.COM kapandı YARA TEDAVİSİ yazımı bir yerlere kaydedin gün gelir lazım olur... YARA BAŞLAMADAN BUNLARI BİLMENİZ GEREK... YOKSA ÇOK GEÇ OLUR...
Yatak yarası, Bası yarası ve iyileşmeyen yaraların tedavisi nasıl TEDAVİ EDİLİR...
Öncelikle ben doktor değilim yatak yarası olan bir hastası olan
ve bu yarayı ALLAH ın izni ve yardımıyla neredeyse tamamen tedavi etmeye aracı olan birisiyim...
een ÖNCELİK BİR CİLDİYE, PLASTİK CERRAHİ DOKTORUNA yarayı göstermek...
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Hastanede YARA KÜLTÜRÜ YAPILABİLİR... yani yaradaki hangi mikrop olduğu tespit edilebileceği için hastanede yaraya... MİKROBA göre ANTİBİYOTİK verilip daha çabuk iyileştirilebilir...
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
2 doktorada gösterin...
VE DOKTORLARIN DEDİĞİ ZAMANA KADAR yani BACAK KIRIĞI VARSA ORTALAMA 1.5 AY ayağa kalkmadan yatılıyor.. bu süre sonunda hasta fiziktedavici lerce AYAĞA KALDIRIP YÜRÜTMEYE BAŞLANIYOR...
HASTA NEKADAR ÇABUK ZAMANDA AYAĞA KALKARSA... YARA OLMA RİSKİ AZALIR... AYAĞA KALKABİLECEK HASTALARINIZI 3 EN FAZLA 6 AY İÇİNDE AYAĞA KALDIRIN...YOKSA KASLAR BİR DAHA KENDİNİ BIRAKIYOR VE HASTA İYİCE YATALAK KALIYOR...
doktorlar hastayı oturtabilirsin dediklerinde ourtursanız oturma yerindeyara yoksa yara daha çabuk iyileşir... YARA duruma göre YA 11 AY GİBİ SÜREDE İYİLEŞİYOR... YADA ÖMÜR BOYU HEP YARA OLARAK KALIYOR...
vucutta kızarma başlarsa yara başlıyor demektir... ezilen yer kanla oksijenle beslenemediğinde... o doku içeriye kadar ÖLÜYOR... ve geri getirme imkanı yok... yaradaki ölü kısımlar temizlenene kadar YENİ DOKU GELİŞMİYOR...YUKARIDAKİ FOTODA YARANIN AŞAMALARI VAR...
Ve DİKKAT..! önlemini almazsanız yara kalça kemiklerine kadar ulaşıp hatta kemiğide eritebiliyor...neler olabileceğini GOOGLE ye resimli olarak YATAK YARASI yazıp aratıp görebilirsiniz...
1- Öncelikle hastaya bu özel HAVALI YATAK alınacak...
( SNS 8000 T Pozisyon Veren Havalı Yatak) (1720 tl civarı fiyatı var...)
sertlik ayarı 2 kademede yana çievirme ayarı en altta 8 dakikada bir e ayarlanacak...
yatak sertlik ayarı hastanın kilosuna göre değişebilir...
imkanı olmayanlar hastayı her iki saatte bir bir sağa bir sola yatıracak...
yaranın üzerine yük gelmesini engelleyecek...
NOT: baklava dilimli dediğimiz havalı yataklar 50-60 kg lık hastalar için...
bu kilodan fazla hasta üzerine yattığında şişen kısımlar ağırlıktan yere temasediyor
ve havalı yatak görevini yerine getirmiyor hatta hasta naylon sathın üzerine yatmış olacağından vucududa hava almıyor daha kötü oluyor...
2- hasta yatakta tamamen çıplak olacak elbise giydirilmeyecek hastanın üzeri gerektiğinde kat kat örtülerek üşümemesi sağlanacak
yani tek çarşaf örtüyorsunuz yetmedi bir çarşaf daha yada çok ince bir örtü benzeri birşeyle örteceksiniz hasta terlemeyecek...
hastanın altı bağlanmayacak yatak koruyucu üzerine yatırılacak...
3- hasta ne ishal nede kabız yapılacak...
kabızsa dupalac benzeri ishal yapıcılar kullanılacak...
hasta ishal olursa ishal yaraya giderse yarada mikrop ürer yara iyileşmesi çokzor olur...
4- hastaya gün içerisine yayılarak mesela mama ile beslenenlerde
her mama ardından verilerek günlük 1 litre civarı su içirilecek...
mesela şırıngayla günde 16 defa mama veriliyorsa her mama verdikten sonra 65 cc civarı su verilecek...
5- Hastanın HGB si yani kanı kadınlarda en az 12 ye erkeklerde 14 civarına çıkması için
ya kan takılacak yada hastaya kontrollü kan şurupları içirilecek...
6- Hasta bol proteinli gıda yiyecek... et süt yumurta benzeri...
burundan besleniyorsa mamasına ilaveten yatak yarası iyileştirici ve kas yapıcı olan ABOND mama imkan varsa 2x1 kullanılacak...
bir paket 250ml suda bir kavanozda çalkalanıp karıştırılıyor...
50 şer cc olarak mama ardı verilen su olarak hastaya veriliyor...
NOROLOJİ doktoru bu mamaya rapor yazabiliyor...
7- hastanın INR si yani kanının sululuk oranı yüksek olacak kan testinden sonra
hangi ilaç yada iğne gerekiyorsa hergün o ilacı kullanacak...
mesela KLAKSAN 6000 kullanıyoruz...
ınr değerleri sınıra yakın gidiyor bu hem vucutta kan dolaşımının rahat olmasını
hemde sürekli yattığı için vucudunda biryerde pıhtı atıp kötüleşmemesiniz sağlıyor...
kan sulanması maksimuma yakın olduğunda vucudun baskı olan bölümlerinde dahi kan dolaşımı rahat sağlanıyor...
hastanın havalı yatağa değen yerlerinde bile kan dolaşımı iyi oluyor yara iyileşmesine faydası oluyor...
8- YARA TEDAVİSİ BAŞLIYOR...
YARA ÜZERİNDEKİ SİYAH ÖLÜ DOKUNUN bir PLASTİK CERRAHİNCE ALINMASI GEREK...
alınmazsa çürüyen bu ölü kısım yarada mikrop üretiyor...
işin sırrı yarada mikrop üremesine engel olmak...
yarada mikrop yoksa ve yara baskı altında kalmıyorsa kolay iyileşiyor...
YARA PANSUMANINA BAŞLAMADNA ÖNCE...
yarayı yıkarken yatak koruyucu üstüne AKACAK SULARIN heryere bulaşmaması için
fazladan elinizde olan HASTA ALT BEZİNİ ORTADAN MAKASLA İKİYE KESİN
( zaten bundan sonra yatak koruyucu kullanacağınız için hasta alt bezleri elinizd eklacak)
YARISINI pansuman yapacağınız yaranın altına birazı kalça altında kalacak şekilde koyun..
akan sular emici hasta alt bezinde biriksin...
Hatta iki kat kağıt havluyu yarayı yıkadığınız yere koyunki alt beze inmeden önce kağıt akan suları emsin...
Yara cerrahi sabun denilen batikona benzer olan sabunla ıslatılıp enaz yara üzerinde 5 dakika beklenecek...
YARA ÜZERİNDEKİ MİKROPLARI ÖLDÜRÜYOR...
ve sonra şırıngaya çekilen İZOTONİKLE bu yara üzerine sıktığınız cerrahi sabunu yara üzerinden yıkanmaya çalışılacak...
tamamen köpüğünü bitiremeyebilirsiniz... en az 10cc lik 10 şırınga dolusu durulamaya çalışın...
yara çukursa elinizi yaraya değdirmeden YARA DIŞINDAN BASTIRARAK
eldivenle yara içindeki yıkamada kullandığınız izotonik suyun fazlasını dışarı çıkarmaya çalışın...
çıkaramazsanız yara içine süreceğiniz merhemleri çarçabuk dışarı akmasına sebep olabiliyor...
yaraya zarar verecek gibiyse bırakın hiç ellemeyin...
9- Bu işlemden sonra yara üzerine yaranın büyüklüğüne göre şırıngayla RİF 125 yada RİF 250 SIKILACAK...
rif 250 5-10 dakika yara üzerinde duracak...
10- Bu arada beklerken kalçalarda yara çevresine MANTAR BENZERİ BİR HASTALIK VARSA...
EKZAMANT adında mantar ilacı sürülüp... ekzamant deri üzerinde kurumaya başladıktan sonra...
yara ETRAFINA sürdüğünüz ekzamant üzerine OKSİZİNC %40 çinko oksit krem tabaka sürülecek...
yaranın olduğu kalçayı kaplayacak şekilde... Dikkat..! EKZAMANT la OKSİZİNC yara içine sürülmüyor sadece yara ÇEVRESİNE...
sağlam kalçayı bant yapıştırmak için sürmeyin... yoksa bant tutmuyor...
OKSİZİNC hem deriyi besliyor hemde yatak yarasının iyileşmesine aracı oluyor..
11- Yara üstü kapatıcı pansuman pedi olarak LATİS 10x15 pansuman pedi
bant olarak alerji yapmayan sünüp hava alabilen ROLLFİX alerji yapmayan bant kullanın...
yara üstü kapatmak için gazlı bezler olmuyor...
yaradan akan merhemleri hemen dışarı sızdırıyor...
yara küçük olsada bu LATİS 10x15 pansuman pedini yara üzerine koyarsanız geniş yüzey bastığı çin yaranın ezilmesini engelliyor...
vede dışarı kolay kolay sızıntı vermiyor ama yinede kenarlardan
yatak koruyucunun üzerine yaraya sürdüğümüz ilaçlar bir dahaki pansumana kadar akıyor...
yani hasta altına yatak koruyucu kesin koyacaksınız yaraya sürdüklerimiz geri geliyor çünkü...
12- yara yıkama işlemi ve RİF sıkma işlemi bittikten sonra yaranın İÇİNE ÖNCE BACTROBAN antibiyotik krem...
FİTO KREM, SİLVERDİN KREM sürülüp üzeri LATİS 10X15 pansuman pedi kapatılıp
kenarlardan bantlanacak mümkünse bu işlem GÜNDE 2 DEFA yapılacak...
NOT: İLK YIKADIĞINIZ CERRAHİ SABUNU yara mikropsuz göründükten sonra HERGÜN KULLANMANIZA GEREK YOK...
yarayı mikroplu görürseniz yada 3 ila 7 günde bir yarayı yıkamak için kullanabilirsiniz...
normalde zaten yarayı mikroptan korumak için RİF 250 ve BACTROBAN merhem kullanıyoruz...
BACTROBAN merhemin içinde 10 günden fazla kullanmayınız diyor...
biz birkaç gün ara vererek yaklaşık 3 aydır kullanmaya devam ettik...
yarada mikrop yoksa yani görüntü olarak temiz
ve yarada iltihabi koku yoksa bu merhemi aralıklı kullanabilirsiniz zaten cerrahi sabun
ve RİF 250 antibiyotik görevi görüyor... söz veremeyerek yazı devam edecek İnşâALLAH...
HASAN BEYAN © CEP:0.545.883.43.83
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
ÖZETİ:
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
YATAK YARASI NASIL TEDAVİ EDİLİR...
ilk önce en kısa zamanda hasta ayağa kaldırılmalı normal
hayata döndürülmeye çalışılmalı...
3 ila 6 ay içinde ayağa kalkamazsa KASLAR BİR DAHA KENDİNİ BIRAKIYOR
VE HASTA BİRDAHA AYAĞA KALKAMIYOR... ÇOK ZOR...
1- SNS 8000T pozisyon aldıran yatak alınacak...
1850 tl civarı...
2- YOGİ ADINDA YATAK ŞİLTESİ DİYE GEÇİYOR... (250 tl civarı)
üzerine kılıf geçirilere bu koyulacak linkteki ürün
havalı yatağın üzerinde hastanın vucudu hava alsın
ve havalı yatağın şişen boruları vucudunu kesmesin diye...
alisveris.engelliler.biz/terlemeyi-ve-basi-yarasini-…
3- BU ÖLÇÜLERDE YÜN YATAK KORUYUCU 2 ADET ALIN
YİNE VUCUT TABANDAN HAVA ALSIN VEDE HAVALI YATAĞIN SERTLİĞİ
VUCUDUNA ZARAR VERMESİN DİYE...
www.hepsiburada.com/avanos-yun-yatak-alezi-80x190-ya…
crystalin... YARA DAHA BAŞLANGIÇ OLDUĞUNDA BU SIPREYİ
BAŞKA HİÇBİRŞEY SÜRMEDE YARAYA SIKIP
ÜZERİNE SİLVERDİN YANIK KREMİ SÜRÜLÜYOR...
tıp plastik cerrahi başlangıç yaralarda bunu tavsiye etmişti...
www.sekerstribi.com/…/crystalin-yara-bakim-solusyonu…
1- YARA ÖNCE CERRAHİ SABUN YARAYA SIKILACAK... 5 dakika bekletilecek
mikroplar ölsün diye...
2- SONRA İZOTONİKLE cerrahi sabun yıkanacak... 5 - 10 defa
10cc şırınga dolusu izotonikle
3- YARA ETRAFINA oksizinc MERHEM SÜRÜLECEK...
4- sonra suyu süzülünce RİF 125 sıkılacak yaraya...
5- ondan sonra BACTROBAN antibiyotik merhem sürülecek yaraya...
6- üzerine BOL FİTO KREM SÜRÜLECEK...
7- onun üstüne SİLVERDİN MERHEM sürülecek...
8- LATİS (pansuman pedi.. www.kalimed.comda satılıyor yaranın büyüklüğüne göre
10x15 gibi kullanabilirsiniz)
in üstünede biraz SİLVERDİK SIKARSINIZ...
9- SONRA LATİSİ KAPAYIN...
10- o dediğim BANTLA 2 YERİNDEN BANTLAYIN...
11- mümkünse SABAH ve AKŞAM PANSUMAN yapın...
12- yada günde 1 defa yapın...
13- YARANIN KENARLARINADA ... OKSİZİNC krem sürüyorsunuz
yara kapandıkça süre süre ÇEMBERİ daraltıyorsunuz...
14- yaranın atrafına sürüyorsunuz...
15- annemde MANTAR VARDI... EGZAMENT merhemi yara etrafına
sürüyorduk.... sizin hastada MANTAR varsa ona göre sürersiniz...
16- EGZAMANT ında yarayı iyileştirmeye FAYDASI VAR bence....
ama önce egzamantsız denersiniz....
www.kalimed.com/
BİRÇOK MALZEMEYİ BU SİTEDEN ALMIŞTIK...
ÜRÜN FİYATLARI ÜYE OLUNCA GÖRÜNÜYOR
www.kalimed.com/phfm~u~sns-8000-t-yeni-ekonomik-pos…
YARANIN İYİLEŞMESİ İÇİN...
iyi beslenmesi gerek...
doktor rapor çıkarıp yazarsa ve hastanın böbrekleri iyiyse..
ABOND adında tozu sulandırıp hastaya mama olarka veriyorsunuz...
YANLIZ BOL PROTEİN OLDUĞU İÇİN ÜREYİ YÜKSELTİYOR...
bol su vermek yada serum takmek gerekebiliyor...
bu toz... yağsız vucut kitlesi yapıyı yara iyileştirici...
rapor çıkarılabiliyor
normal beslenme mamalarınında verilebildiği kadar bol olması gerek doktorun dediği kadar...
www.kalimed.com/catinfo.asp?src=latis
LATİS dediğim pansuman pedi... yaranın boyutuna göre almanız gerek... ama büyük olması iyi
biz 5cm çağlı bir yaraya bunu kullanmıştık... 10x15 lik olan....
www.kalimed.com/vgp~u~minion-latis-pansuman-pedi-10…
YARAYI BU 10 cc ENJEKTÖRLE YIKAMIŞTIK 100 den fazla kullanmıştım....
www.ekonomikmedikal.com/Steril-Enjektor-10-cc-2-Parc…
HASTAYI HİÇ GİYDİRMEDİK VUCUDU DAHA FAZLA yara olmasın diye...
çünkü en küçük kırışık yara yapıyor...
altına bunu serdik hem pansuman yaparkenki sular buna aktı...
artı... ALT BEZİ hakkımızı bezi 2 ye keserek pansuman yaparken yaranın altına serdik akan suları alsın diye...
sonra atılıyor... TEMİZ YATAK KORUYUCU İLE YATIYOR...
www.ekonomikmedikal.com/Yatak-Koruyucu-Ortu-60x90-30…
Bir mesaj yaz...
VE YARANIN fotosunu çekerseniz...
sonraki pansumanlara iyiyemi gittiğini anlamanıza yardımcı olur...
günde günde iyileşmesini takipedersiniz...
HASAN BEYAN
DAHADA SORMAK İSTEDİKLERİNİZ OLURSA
TELEFON NUMARAM:
0.545.883.43.83
FACEBOK... adresim... GİTMEK İÇİN LİNKE TIKLAYIN....
/hasan.beyan.1
........................................................................................................................
ÇARŞAF OLARAK:... TAÇ SÜPER RANFORCE marka PAMUKLU BEYAZ ÇARŞAF kullandık...
Havalı yatak sağa sola dönerken 40 cm kadar yana doğru havaya kalktığı için
Çarşaflarınız havalı yatak genişliğinden enaz 1 metre CİVARI sağdan, 1 metre CİVARI solda UZUN OLSUN
Kİ... yatak şişip dönerken çarşaf UÇLARI yatağın altından ÇIKMASIN...
ÇARŞAFIN Baş taraflardanda 1 er metre civarı UZUN PAY bırakabilirsiniz...
ŞÖYLEKİ havalı yatağın eni 80 cm diyelim... 20 cm de havalı yatak yüksekliği var...
20x2 taraf 40 cm+80cm havalı yatak genişliği+ve enaz 50 şer cm de alta sokma dersek... = 220 cm çarşaf eni olacak
250 cm olursa daha iyi olur...
YATAK BOYUDA 200 cm dersek... 20cm yatak yüksekliği x2= 40 cm... enaz 50 cm baş... 50 cm ayak tarafından altına sokulacak... 200+40+50+50= 340 cm gibide ÇARŞAF BOYU OLACAK...
YANİ... 250 cm x 350 cm ölçülerinde enaz 2 adet çarşafınız olsun...
ölçülerin FAZLASININ ZARARI OLMAZ... YATAĞIN ALTINA SOKUŞTURURSUNUZ...
ÖNEMLİ OLAN KISA OLMASIN...
hiç kirlenmese bile 3 günde bir çarşafı değiştirin...
................................................................................................................................................
SNS 8000T... SAĞA SOLA YATIRMALI HAVALI YATAK...
www.kalimed.com/phfm~u~sns-8000-t-yeni-ekonomik-posi…
Yogi Hasta Yatağı Şiltesi
urun.n11.com/ma…/yogi-hasta-yatagi-siltesi-P67792856
Avanos Yün Yatak Alezi Yatak Koruyucu
www.hepsiburada.com/avanos-yun-yatak-alezi-yatak-kor…
Crystalin Wound Care Yara Bakımı Solüsyonu 200 ML
www.sekerstribi.com/…/crystalin-yara-bakim-solusyonu…
HASTALIĞIN TEDAVİSİNİ... HİÇ HASTALIĞI VERENDEN İYİLEŞTİRMESİNİ İSTEDİNİZMİ..?
--- Hastalara ve hasta yakınlarına böyle DUA etmelerini tavsiye ederim ---
Elhamdülillâhi Rabbil âlemin Vessalâtü veselâmü alâ rasûlinâ MUHAMMED in
ve alâ âlihi vesahbihi ecmain.
ESTAĞFURULLAH... ESTAĞFURULLAH... ESTAĞFURULLAH...
Lâ havle velâ kuvvete illâ billahil aliyyil azim...
ey rabbimiz yüce ALLAH celle celâluh...
bilerek yahut bilmeyerek işlediğimiz günahlarımızı affeyle...
bizleri affet... bizlere acı... bizleri bağışla...
hertürlü hastalığımıza, hastalarımıza, derdimize,
en kısa zamanda hayırlı şifalar ver amin...
ESTAĞFURULLAH... ESTAĞFURULLAH... ESTAĞFURULLAH...
Allahümme Salli alâ seyyidina MUHAMMEDİN
ve alâ Al-i seyyidina MUHAMMED...
Eûzübillahimineşşeytanirracîm Bismillâhirrahmânirrahîm
"Elhamdü lillâhi rabbil’alemin. Errahmânir’rahim.
Mâliki yevmiddin. İyyâke na’budü ve iyyâke neste’în, İhdinessırâtel müstâkim.
Sırâtellezîne en’amte aleyhim ğayrilmağdûbi aleyhim ve leddâllîn." AMİN...
Allahümme Salli alâ seyyidina MUHAMMEDİN
ve alâ Al-i seyyidina MUHAMMED...
Not: DUALARINIZI... GECE YARILARI... YAĞMUR YAĞARKEN...
CUMA GÜNLERİ.... NAMAZLARDAN SONRA... KANDİL GECELERİ...
İYİ ve TEMİZ OLAN HER YERDE KENDİ LİSANINIZCA...
benim bu dua örneğim ile yada bulacağınız daha güzel
dualar ile ve rabbinize kendi dilinizce yalvarmanızca
DUA EDİN...
ben bilgim dahilince... en iyi ve güzel anlatımla yazmaya çalıştım...
dahada geliştirmeye, güzelleştirmeye çalışıyorum....
hastalıklarımız, dertlerimiz, bizlere günahlarımız yüzünden
vede Dünya sınavı... sabır sınavı olarak veriliyormuş...
bu dertlere karşı ne yapacağız diye de sınanıyoruz...
bu yaşadıklarımız günahlarımıza kefaret... İnşâALLAH...
Hastalıklar dertler TÖVBE etmeden geçmiyor onu anladım...
onun için ESTAĞFURULLAH diyerek başlayıp bitirdim...
hastalıklarınızı, dertlerinizi ve hastalarınızı tedavi etmek için...
TÖVBE edin ve BOL SADAKA VERİN...
tövbe etmeden... yüce ALLAH a günahlardan bağışlanma dilenmeden ÖLÜNMÜYOR..
çok çekiliyor bilin...
Hasan Beyan
TEL: 0.545.883.43.83
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.