- 359 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
satürasyon nedir?- renk teorisi/ ard-öyk/128-2020
satürasyon terimi nedir, ne değildir?
bu terim eşanlamlıları olmakla birlikte, buradan diğer terimlere bağlantılar olmaktadır.
yalın renk konstrasyonu dediğimiz itten teorisinde en saf, en yüksek satürasyondur: "high saturation".
"high saturation": yalın kontrasttır. yalın kontrastta kromanın en saf halidir: tüpten sıkılmış her renk peşinen satürasyonu en yüksek şeydir.
ara renk olsun, ana renk olsun işleme girmeden ki, hali high saturation’dır, sonra işlendikçe renk satürasyonu düşmektedir. desaturation olmaktadır.
hangi renk olursa olsun, ilk halinden uzaklaştıkça satürasyonu desatüre olur: yoğunluğu ve saflığı değişir.
işlenmeğe bağlı bu hadise, netice qetirir: satürasyon.
satürasyonu; ezbelenecek birşey yoktur.
ilk hal de yoktur, ilk haline göre sıkılmış renk, tualdeki renk ikinciye tebdilde satüre olur.
tüpten mavi sıktınız bu ilk ve yüksek satürasyondur... beyaz kardınız, satüre olmuştur, ilk maviye göre, karmağa devam ederseniz satürasyonu düşürürsünüz.
tualde renk yaparken renge kardığınız her renk işlemi satürasyondur verdiği neticeyle.
ve tabloda görünümde de satürasyon işlenmişliğe göre seçilir, gözükür.
yalçıner yılmaz
çanakkale
31-07-2020
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.