- 293 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
DÜĞÜN YAPACAK GENÇLERİ SOYDURMAK
DÜĞÜN YAPACAK GENÇLERİ SOYDURMAK
Yusuf Yılmaz
Her işimizde olduğu gibi düğün yaparken de büyük bir israf ve büyük bir soygun düzeni kurulmuş.
Genç çiftlerin, samimi, heyecanlı duyguları bu konuda istismar ediliyor.
Zor durumdaki ebeveynler neyi var neyi yok satarak - yetmedi - borçlanmak mecburiyetinde bırakılıyor.
Yıllarca evlenmek, yuva kurmak için uğraşan, didinen gençlerimiz evlilik hayatının büyük bir bölümünü bu borcu ödemek durumunda kalıyor.
Neymiş efendim “ ömründe bir defa oluyormuş” diyerek ahırdaki ineğini satıp , şatafatlı düğün masraflarını ödemek durumuyla karşı karşıya kalıyor.
Filanca şurada düğün yapmış , ben daha şaşaalı düğün yapmalıyım zihniyeti yerleşmiş.
Aç gözü doymak bilmeyen düğünle ilgili alış veriş yapacağımız yerler bire on, hakkı olmadığı halde halkı soymaya devam ediyorlar.
Bugün bir düğün yapmaya kalksan en az elli bin liraya kendini kurtaramazsın.
Ortada topladığın yardım paraları daha düğün salonlarına yetmiyor. Gerisini siz düşünün.
Bunun kabahati kimin?
Tabi ki en başta düğün sahiplerinin.
Yani kendimizin,
Ondan sonra bu israfa yol veren idarenin.
Bu gençlere yardımcı olmayan belediyelerin.
Denetlemeyen denetçilerin.
“İslam’da israf haramdır” sözünün gereğini yerine getirmeyen diyanet teşkilatlarındadır.
Şurada mütevazi bir düğün yapmaya kalksan, bir çok zorlukla karşılaşırsın.
Düğün yapma ruhsatın yok.
İlla da düğün salonları gitmek mecburiyetine zorlanacaksın.
Bu soygun düzenine son vermek gerekir.
Bütün ebeveynler rahatsızdır. Huzursuzdur.
Saygılarımla.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.