- 382 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Başarının Sırrı
BAŞARININ SIRRINI BİLEN OĞLUM
Sevgili oğlum,
Başarının bilinmeyen bir sırrı olmasa da “başarının sırrı” diye kitaplar yazdık. Aslında başarının sırrı açıktır. İnanmak ve samimi olmak.
Sevgili oğlum,
Bu mektubumda sana bunu açıklamak istiyorum. “İyi şeyler inandığında, daha iyi şeyler sabrettiğinde, En iyi şeyler ise vazgeçmediğinizde gelir” diyor La Edri.
Sevgili oğlum,
Çevrende yapmak istediklerine inanan insan az olursa veya olmazsa başarılı olman zor olsa da sen inanırsan tüm ailen inanmasa da olur. İnanmak başarmanın yarısıdır. Hasta oldum, engelli oldum. “Bu okuyamaz” dediler. Ama ben inandım. Okudum. Sınıfta kaldım “Biz demedik mi” dediler. İnandım ve okulu tamamladım. ”Bu Üniversite kazanamaz, sınava boşuna giriyor” dediler. Kazandım, “ bu okulu tamamlayamaz” dediler. Tamamladım. Onlar “yapamaz” dedikçe yapacağıma ben inandım ve ailede tek Üniversite okuyan oldum. Yani inanarak başladım. Sonra “oku” emrini kimse önemsemese de ben bu emiri okuduğum zaman ürperdim. Sanki beni sıkmışlar bana emretmişler gibi okudum. Okudum gene okudum. 40 yıldır okuyorum. Ömrüm yettiğinde gözüm gördüğünce de okuyacağım.
Sevgili oğlum,
Amacım zengin olmak değildi maddiyatça. “Oku” emrinin önemini anlatmaktı insanlara. Ben yazdım ve anlattım anlatacağımda. Anlamayana, “Anlama engelli” olana ne diyeceksin işte.
Sevgili oğlum,
Hem okumaya, hem de çevrenin bu yersiz ve boş konuşmalarına sabretmeyi de öğreneceksin. Sabır olmadan olmaz. Sabır etmenin önemini Yaradan kitabında anlatır da anlatır. Ama o kitabı okuyanların çoğu da sabredemez Hemen her şeyi hemen isterler çoğu. O zamanda istediği gerçekleşmez. Sabır etmeyi de öğrenmek lazım öyle ki çevren sana “ sabır küpü” desinler. Çatlatsalar da sabretmek lazım okumaya ve çalışmaya. Gücün yettiği kadar sabret.
Sevgili oğlum,
Sabırdan sonra çevren ne derse desin vazgeçmeyeceksin ideallerin ve amacın uğruna. Ailen eşin çocukların bile senle alay etse bile Yaradan “oku” emrine inançla bağlı olanı yalnız bırakır mı? Belki de vereceği büyük ödülün zamanını bekliyordur Yaradan. Çekil hasetçi sen aradan.
Sevgili oğlum,
Hasetçi dedim de aklıma geldi. Hasetçi insanlardan uzak kalmaya başladıktan sonra hayatım daha rahat hale gelmeye başladı. Keşke bunlardan daha önce uzak kalsaydım demeye başladım. Sana baban tavsiyesi. “Baba tavsiyesi tavsiyelerin babasıdır “ de mi? Hasetçi kim olursa olsun. Seni anlamıyorsa şeytandan kaçar gibi kaçmak lazım. Hasetçi bence insan kılığında şeytandır da aynı zamanda. İçimizdeki şeytanları taşlayamazsak da onlardan uzak kalmak onları taşlamaktan daha faydalıdır. İşte sana beş adımda başarı sırları yaşanmış insandan. İster al ister yabana at. Sana kalmış.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.