- 358 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Zenginliği Doğru Anlamak
ZENGİNLİĞİ DOĞRU ANLAYAN DOSTLUK
Sevgili dostum,
Zenginlik herkesin bildiği anlamda parası ve serveti çok olan insana derler. Çok evi arabası olan insan genelde zengin olarak bilinir. Halbuki bu sadece mal zenginliğidir. Genelde insanların çoğu zenginlik dersen bunu anlar dindar ve milli duygulara dayalı manevi duyguları güçlü insanlar bile çoğunlukla bunu anlar. Çoğu için o paranın ve malın meşru mu gayri meşru mu olduğu bile araştırılmaz. Nereden kazanıldığına da bakılmaz. Kanunlara uygun kazanılmışsa sorun yoktur. Bilgi ve sevgiye çok önem veren insanlar aptal, akıllı olmayan insanlar olarak görülür. Muhtemelen daha çok daha çok malımız olsun isterler ama nefis ve ego doymaz. Önem vermedikleri bir yakınlarının kendilerinden daha çok mala sahip olduğunu görünce moralleri bozulur ve mutsuz olurlar genelde.
Değerli dostum,
Sana ve bana ise zenginlik bilgisi ve gerçek manada sevgisi olan insan ise zengin insandır. Gönlüne tüm sevgiler sığar nerede ise insanlık, memleket, aile ve başkasına muhtaç olmadan yaşıyor olmanın zenginliği. Muhtemelen her şeyi maddi pencereden bakan bu tip insanları aptal ve akılsız olarak görürler. Ama gerçek manada sevgi ve bilgili olmanın ne olduğunu anlayan yaşayan insan bu zenginliğin ne kadar güzel bir zenginlik olduğunu anlayamazlar. Anlasalar güzel bilgi ve sevgileri yaymaya çalışan insanlarla alay etmek küçümsemek yerine güçleri oranında maddi ve manevi olarak destek olmaya bakarlar. Bilgi ve sevgisi bol olan insanları gerçek manada sengin olarak görüyorum. Sen de öylesin zaten. Öyle olmasa bu dostluğu geliştiremezdik. Buna inanan insanlar gerçek manada dost olurlar onlara göre mal ve servet hayatı rahat ettirmek için bir araçtır ve zamanı gelince de ya gönül rızası ile ya da ilahi takdirle ya da başka türlü paylaşılacak bir şeydir. O yüzden maddi şeylere fazla bağlanmaz sevgi ve bilgilerini artırmak için çalışırlar. Bunu güzel yaparsa muhtemelen çocukları da anne ve babasının doğru yaptığına inanır, dış dünyanın etkisinde kalan insanlar olmazsa, anne ve babayı izleyeceklerdir. İstisnalar müstesnadır.
Değerli dostum,
Her insanın zenginlik anlayışı farklıdır. Durmadan para pul konuşan insanların yanında zenginliği bilgi ve sevgi olarak algılayan insanlar sıkılırlar hatta taciz olmuşçasına rahatsız olurlar. Bunu anlamayan para konuşan insanlar onları muhtemelen aptal ve deli veya enayi olarak göreceklerdir. Halbuki insanların farklı olması onların zenginliği ve güzelliğidir. Bu güzellikleri göremeyen insanlar kendi çevresi dışında insanları rahatsız ederler. Okumak ve bilgi zengini olmanın güzelliğini tadamayanlardan her türlü küçümseme, kibir davranışı beklemek olağan oluyor.
Sevgili dostum,
Aristoteles(Mö 500 lü yıllarda yaşamış) Retorik( Etkili ve Güzel konuşma) kitabında okumuştum. “İnsanların iyisi insanlara faydalı olandır” Yani zarar vermediğim iz gibi faydalı da olacağız. Ama sadece mal mülk ve para konuşan insanlar ise faydalı olamadıkları gibi kendi karları için başkalarının zararlı çıkmasını umursamaz ve hatta onların zararlı olmasına gayret ederler. Bu zenginlik mi şimdi? Bilgi ve sevginin önemini onları gördükçe daha iyi anlıyor insan. Bilgi ve sevgi sahibi olmak ile mutlu oluyor. Varsın onlar kendi görüşündeki zenginliği yaşasınlar, bizlerde bilgi ve sevgi z enginliğimizi yaşayalım. Bu dünya hepimize yeter. Sevgi ve bilgi zenginliği ile ve seninle dostluk ne güzel anlayana.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.