- 1239 Okunma
- 22 Yorum
- 8 Beğeni
Hayatta Mucizeler Var mıdır?
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Herkesin içinde büyüyen hikayeler var. Eminim ki anlatılacak zamanlar bekleniyordur. Benim de içimde büyüyen hikayeler var. Birgün anlatmak lazım gelirse dinleyebilecek birini bulabilir miyim? Bilemiyorum. Yaşamak nedir diye sorulursa bana. " Günler geçiyor sanki bir pranganın ardında" derim. Dünya büyük bir hapishane. Kimi dört duvar arasında cezasını çekerken, kimi de cezasını, sonsuz bir boşlukta çekiyor.
Zaman, bir var bir yok. Hayatı sorguluyorum uzun zamandır. Dünü, yarını ve elbette bugünü sorguluyorum. Neyi eksik yaptım bilemiyorum. Belki hayat böyle, ben hayatı anlayamıyorum. Hayat, insana iki artı iki eşittir dört ediyor işlemini göstermiyor. Bilmem kaç bilinmeyenli denklem gibi her gün farklı yüzünü gösteriyor.
Zamanın bir dehliz. Öyle bir dehliz ki derinliklerinde boğuluyorum. Çıkışı var mı emin olun bilemiyorum. Herkes zaman zaman bu dehlize dalıyordur. Çıkış yolunu bulan da vardır bulamayanda. Ben çıkışını arıyorum. Belki bana yoldaşlık edecek bir yolcu bulurum ümidiyle bazen sağıma soluma bakıyorum ama yalnızlığımla yüzleşmek zorunda kalıyorum.
Yalnızlık zor zanaat. Gerçekten zor zanaat. Fırtına dindiğinde, bir başına kaldığında, sığınılacak liman kalmadığında içindeki sen ile tanışırsın. Ben içimdeki ben ile tanışalı çok zaman oldu. Genelde zor zamanlarımda ona sığınırım. Son zamanlarda olduğu gibi. Son günlerde kendisiyle o kadar çok hasbihâl ediyoruz sormayın! En sadık arkadaşımdır kendisi. Bazen kendisini çok yoruyorum.
İçimdeki ben ile dertleşirken, doluya koyuyorum olmuyor boşa koyuyorum olmuyor. Düşünmek insana has bir özellik. Düşündükçe çözüm bulduğun anlar olduğu gibi hayıflandığın anlarda çok oluyor. Beni soracak olursanız düşünürken, son günlerde hayıflandığım anlar oldu derim elbet. Düşünüyorum enine boyuna düşünüyorum. Dünleri dünleri düşünüyorum. Kaybettiğim yıllar geliyor aklıma ister istemez. Öylece geçmiş yıllar. Bir iki derken bir baktım ki yıllar kırka çeyrek kalmış. Gençlik derken sanki gençlik geçmiş. Sonra da geçen günleri getirmeye çalışıyorum. Olmuyor elbet olmayacak da....
Kırka merdiven dayarken geriye baktığımda, yığınlarda olduğu gibi elimde kocaman boşluk var. Ne bileyim biraz kendim için yaşasaydım fena olmazdı. Başkaları için yaşamak, empati yapan tarafta sadece ben olmak yormuş beni. Yeniden başlamak diye bir şey olsaydı, dünlerde yaptığım hataları yapmazdım belki. Şimdi diyeceksiniz ki hayatının ortasındasın. Kim bilebilir ki hayatın ne zaman biteceğini? Varsayımlar üzerinden değerlendiriyoruz değil mi hayatı? Şair, "Yaş otuz beş, yolun yarısı eder " dediğinde otuz yedi yaşındaymış. Ölümüne baktım kırk altı. Ne garip değil mi tam geleceğin hayallerini kurduğunda ömür bitiyor.
Kırk yıl sonrasını görür müyüm göremez miyim bilemiyorum. Dünya hayatı sonsuz değil. Büyük çoğunluğumuz da bu hayatın sonsuz olmasını istemezdi sanırım. Düşünsenize! Herkes sonsuza kadar olduğu pozisyonda hayatını devam ettiriyor. Hayat bu şekilde yaşanması mümkün olur muydu? Zengin her zaman zengin, fakir her zaman fakir. Güçlü gücüyle zirvelere yerleşirken güçsüz çilesini çekmeye devam ederdi. Olmaz, olamaz diye çığlıkları kulaklarımda duyar gibiyim.
Hayatın yegane gerçeği bencilliktir. Bencillikten ötesi yok. İyilik yaparken bile bencil olmayı tercih ediyoruz. En iyi halimizle bile kendimizi düşünüyor, reklamımızı yapıyoruz. İyilik olsun diye iyilik yapmak geçmiş kentlerin sokaklarında kaldı sanırım.
Her şeye rağmen gerçekten öte olguların olmasını istiyoruz hayatımızda. Ben de istiyorum. Biliyorum ki siz de istiyorsunuz. Mucizeler olsun istiyoruz. Her şey üstünüze bağıra, çağıra geldiğinde, o mucize çıksın gelsin istiyoruz. O mucize çıksa gelse çok güzel olmaz mı?
Sahi, hayatta mucizeler var mıdır?
YORUMLAR
Serkan BOL
Kim mucizelere hayır der ki...
Siz mi söyleşiverdiniz içinizle yoksa ben mi anlayamadım, o kadar güzeldi anlatımınız...
Güne gelen yazını kutlarım dostum
Kendim almış kadar sevindim
Saygılarımla dost yazarım
Serkan BOL
Saygılarımla...
Serkan Bey güne gelen yazınızı ve kaleminizi gönülden kutlarım.
Hayatta mucizeler var mıdır? Sorusunun naçizane bendeki karşılığı kesinlikle vardır olur. ancak yinede bir parantez açmak gerekirse sanırım mucizenin boyutu ve tanımı kişinin hayattan ne beklediği ve nelerle karşılaşıp, ne bulduğuyla orantılıdır diye düşünüyorum.
örneği: kimine göre mucize! Şapkadan bir şekilde gerçek anlamda tavşan çıkmasını beklemektir. Kimine göreyse bir canlının doğumu ve doğum öncesi ilahi oluşum süreci de bir mucizenin eseridir.
Kısacası bakmakla görmek arasındaki farktır mucize...
Güzel ve anlamlı yazınızı çok beğendim.
Saygı ve sevgilerimle.....
Serkan BOL
Ben de sizin gibi düşünüyorum. Hayattan beklenene göre beklediğinin gerçekleşmesi mucize. Şapkadan tavşan çıkar mı? Çıkmaz demeyeyim. Her şey mümkün ama bana göre o ihtimal çok ama çok düşük ihtimal.
Canlının doğumu ve doğum öncesi oluşum sürecinin bende bir mucize olduğunu düşünenlerdenim.
Kıymetli yorumunuz ile katkıda bulundunuz. Çok teşekkür ederim.
Saygılarımla...
Çok güzel olur tabi ama mucize diye bir şey yok ki!
Şans var. Onu da 3 kez verirmiş yaratan insana. Fark ettin yakaladın ne ala,
yoksa onlar da yitip gidiyor boşu boşuna.
Güzel bir yazıydı. Kaleminize sağlık.
Serkan BOL
Değerli yorumunuz ile onur verdiniz. Çok teşekkür ederim.
Saygılarımla..
Serkan Bey,
Herkesin yüreğinde bir değil birden çok fazla hikayeler vardır, elbette. Bu dünya sonsuz olmadığı da belli, bu durumda bize düşen sadece bu günü değil yarına da hazırlık yapmamızdır. En büyük mucize hayatın kendisidir, sanırım üstadım...
Beğeni ile okudum...
Serkan BOL
Kıymetli yorumunuz ile şeref verdiniz. Çok teşekkür ederim.
Saygılarımla...
Serkan BOL
Elbet herkesin bir hayat hikayesi vardır.
Saygılarımla...
Hayatta mucizeler vardır.
Ama beklemeyeceksin.. süpriz olsun. 3 vakte kadar seni bulacak :)
Eğer gerçekleşmesini istiyorsan bu mesajı 3 kişiye gönder. Gondermezsen başına kötü bişey gelir. Haydi gönder :))
Böyle mesajlar vardı bir ara, şimdi de var mi bilmiyorum.
Mucize deyince pŕemature bebeklerin hayata tutunması, depremde gocuk altında kalan bir sesin duyulmasi, bir de babamın orman yangınında çok güneşli bir hava olmasına rağmen dua ederek yağmurun yağmasını istemesi ve yağmurun yağması gelir aklıma.
Güzel yazın için tebrikler Serkan bey.
Serkan BOL
Evet kesinlikle öyle. Zor durumda olanların kurtuluşa ermesidir mucize bencede.
Yorumunuz ile onur verdiniz. Çok teşekkür ederim.
Saygılarımla...
Gün güzelliğine selam olsun ve de mucizelere...
Saygılarımla dost yazarım
Serkan BOL
Saygı ve selamlarımla...
Hayatta mucizeler vardır
Yaşamak bir mucize sana verilen öyle düşün bence
Birde küçük şeylerle uğraşma
Sana sıkıntı olur
İyilik yap ancak unutma sırtından indirme sakın
Hep taşımayı göze al
Yaşın henüz olgunluk döneminde hayat yeni başlıyor senin için
Kendini sevdiğin sürece hayatıda seveceksin
Nice saygılarımla
Serkan BOL
Kendi açımdan küçük şeylerle uğraşmıyorum. Ama bu yazı kendim için yazılmış bir yazı değildi Müslüm Hocam. Yine de tavsiyeleriniz için çok teşekkür ederim. İyi ki varsınız.
Değerli yorumunuz ve katkınız için çok teşekkür ederim.
Saygılarımla...
zaman ve dehliz.. şu an ki beni, aynı zamanda ruh halimi anlatmışsınız...
mucizelere inanmasam da, bazen bir mucize olsa dediğim de olmuyor değil..
hele ki şu son zamanlarımda...
''Hayatın yegane gerçeği bencilliktir. Bencillikten ötesi yok. İyilik yaparken bile bencil olmayı tercih ediyoruz. En iyi halimizle bile kendimizi düşünüyor, reklamımızı yapıyoruz. İyilik olsun diye iyilik yapmak geçmiş kentlerin sokaklarında kaldı sanırım.''
yazının özü bu parağraftı bence,, ben deyince her şeyi bir kenara bırkan varlıklar haline dönüştük maalesef...
çok kıymetli bir yazıydı gönülden kutluyorum Serkan bey
saygı selam
Serkan BOL
Sanırım o umut oluyor Ahmet hocam. Güzel günleri görebilme umudu. Mucize diyorum adına ben ve benim gibiler...
Çok güzel yorumladınız yazıyı . Çok teşekkür ediyorum.
Saygılarımla...
kurdelayı kutlarım...
yazınızı cok beğendim.
güne düşmüş ve ben az önce farkettim
benim ve tüm insanların iç dünyasında olan gelgitleri çok güzel özetlemişsiniz.
ben mucize beklemiyorum
hayata bakışıma sürekli olumlu yönde artılar katmaya gayret ediyorum
ve şu sözü çok seviyorum
"Senin dünyaya bakan camların kirli ise, Senin dünyaya bakan camların kirli ise, benim çiçeklerim sana çamurlu görünür!"
saygılarımla...
Serkan BOL
Değerli yorumunuz ile şeref verdiniz. Çok teşekkür ederim.
Saygılarımla...
Mucize sözcüğüne yüklediğimiz anlama göre karar verebilir buna. Bence mucize 'olmasını beklemediklerimiz' olumluluklardır.
Hayattan ve çevreden beklentisi olmayanların daha çok mucize yaşadığını düşünüyorum. Ben bu konuda şanslı olanlardan biriyim.
'Bu Bir Mucizeydi' başlıklı yazım yaşadıklarımdan sadece biriydi... :)))
Çünkü yaşadıkça görüyoruz ki hayatın bütün kurallarını biz koymuyoruz, bazen önümüze düşen düşen 'topa' gelişine vurduğumda ya aut oluyor ya gol!.. Antrenmanda bu pozisyon çalışılmamışsa, :))) sonuç 'ne çıkarsa bahtına!...'dır.
Beklenti, bizim için bir şeyler yapma yükünü birilerinin omuzlarına yüklememiz, olmayınca da ( birçok yazıda ve şiirde okuduğum gibi ) serzenişler sıralamamızdır ve 'insan' olma gereği ne yazık ki hepimizde, az ya da çok, vardır bu duygu...
Hayatınızda güzelliklerin çok olması dileğimle... Güne gelen yazınızı kutların Serkan Bey.
Saygılarımla...
Serkan BOL
İnsanın olduğu yerde umut, beklenti hep oluyor olacak da. Bazıları bunun adına mucize diyor.
Değerli yorumunuz ile katkıda bulundunuz, çok teşekkür ederim hocam. İyi ki varsınız.
Saygılarımla...
Serkan BOL
Saygılarımla...
Öncelikle tebrik ederim bu derin yazıya kurdela çok yakismis
Şimdi konuya gelelim hayatta mucizeler varmıdır
Hayat mucizelerden oluşmuştur
Ama bizler farkindaliklarimizin farkina vardigimizda bunu anlarız
Bazen bir mucize bekleriz
Bazende farkında olmadan o mucizenin kendisi oluruz mesela sana bir mucizeden bahsediyim tam çıktım yazını gordum Ve okudum o kadar sıcak o kadar içten o kadar güzel geldiki donup deftere yorum yapıyım derken aklıma bir soru takıldı neden daha önce bu yazıyı okumadım diye iste bu mucizedir neresi mucize dersen mucize şu aylardır şiirlerini yazılarını okuduğum beğendiğim halde hiç takibe almadigimi farketmem
Hayat mucizelere gebedir artık kaçırmam ne yazını nede şiirlerini
Kendimden çokça benler buldum
Dunyevinin bir sözü var en fazla 10 yıl daha cetvellerim oldu oldu olmadi bir mucize beklerim
Mucizeleri görmek için gözünü açmak gerek serkan tıpkı rüyalar gibi gerçek olsun istiyorsak uyanmalıyız
Saygılarımla
Mavii KeLeBeK tarafından 7/5/2020 2:08:00 AM zamanında düzenlenmiştir.
Serkan BOL
Keşke hepimiz o farklılıklarımızın farkına varabilsek de dünyayı yaşanılır hale getirebilsek. Farklılıklar zenginliğimiz ama kendi dar dünyamızdan çoğu zaman çıkamıyoruz. Belki kendi zaptı rapt altına aldığımız yerlerin elimizden gitmesini istemiyoruz.
Mucizelerin kedisi olmak kulağa hoş geliyor. Umarım herkes mucizelerin kendisi olmayı başarabilir.
Çok mutlu oldum yazılarımı, şiirlerimi okuyup değerlendirdiğiniz için. Takibe aldığınız içinde ayrıca mutlu oldum. Ben de sizin yazılarınızı, şiirlerinizi uzun zamandır okuyorum. Defterin de güzelliği burada sanırım. Herkes birbirine bir şeyler katıyor. Bu güzellik katlanarak büyüyecek.
Tekrar çok teşekkür ederim değerli yorumunuz için. Var olun.
Saygılarımla...
Merhaba serkan hocam,
Hayatta mucizenin olup olmadığı yaşadığın kültüre,aldığın eğitime ve okuduğun kitaplara bağlı değil mi bir bakıma da. Çünkü hayata bakış açını ayarlayan, insanı odaklayan onlar. Bir hokkabaz veya iliüyonistin seyrine gitsen mucize seyrederken bulursun kendini eğer hiç bilgin yoksa, lakin ilüzyonu veya tekniğini bilsen mucize olduğuna inanmazsın kitabına tekniğine uydurulmuş hareketlerdir sergilenenler.
ve hayat sonsuz olsa güçlü ile güçsüz devamlı yer değiştirir çünkü o imkanları vardır elinde. eğer mesele gücü eli geçirmek ise sonsuz yaşamda. sonsuzken deneme yanılma yolun var ve ölüm yok:))
lakin şu var ki hız treni gibi dönüyor dünya. başım dönmeyen diyen bence yalan söyler.
durdurun dünyayı inecek var, demiyor muydu ferdi baba..
saygılarımla hocam.
eksik olmayın.
Serkan BOL
Belki de sizin dediğiniz gibidir mucizelerin olup olmaması. Bakış açısını değiştirebilsek zaten mucizeleri aramazdık kendimiz mucize olurduk. Ama kısa dünya hayatında bakış açısını değiştirmek zor oluyor. Bazen kendinden mucize isterken bazen bizim dışımızdaki hayattan mucizeler bekliyoruz. Eminim ki herkes kendi makamına, mevkisine ve dahası yaşadığı yere göre mucizelerini bekliyordur.
Hayat sonsuz olsa güçlü ile güçsüzün yer değiştireceğine inanmıyorum.
Bir gün ineceği o dünyadan. Sonrasını herkes kendi inancına göre değerlendirsin bence.
Değerli yorumunuz ile onur verdiniz. Çok teşekkür ederim.
Saygılarımla...
Ben çok gerçekçi bir insanım ama mucizelere inanırım. Çünkü hayatım boyunca birkaçına şahit oldum; kendimle ilgili.
Mesela son mucize; bugün hiç ara vermeden 5 saat uyudum :)
Tabii bu minik olanı. Ve siz bunun nesi mucize de diyebilirsiniz. Bilmediğinizden...
Yukarıdaki latifeden sonra, devasa gerçek mucizeleri de yaşadığımı itiraf edeyim. Anlatabilsem hak verirdiniz.
Mucize ummak hayal kurmak gibidir. Hatta, ta kendisidir. Yaşama arzusunu körükler.
Çok derine dalma Serkan kardeşim. Şurada 70-80 yıl ömrümüz kalmış onu da düşünerek geçirmeyelim :)
Tebrikler.
Serkan BOL
Hayal edebilmek belki de tüm mesele buradan başlıyor. Hayal etmek sonra sabretmek. Sabretmeyi beceremediğimiz için belki kendi küçük dünyamızda bir çoğumuz mucizelere denk gelemiyor.
Kıymetli yorumunuz ile şeref verdiniz Ahmet Hocam. Çok teşekkür ederim.
Saygılarımla...
Mucizeye inanmam. Seçimler ve sonuçları kadardır yaşanan.
Dünya bizim biçtiğimiz değerden ve gördüğümüz kadardan fazlası etmez.
Sonsuz uzayda dünyanın cehennemi mi o zaman? Bazıları hapishanede doğar mesela. Ben küçük bir çocuk görmüştüm cezaevinde görev gereği gittiğim de. Evinin orası olduğunu düşünüyordu. Neye nasıl baktığımız önemli bence.
Sevgilerimle
Serkan BOL
Bakış açımız değişirse sizin de dediğiniz gibi her yer güzel olabilir. Bir hapishane bile..
Değerli yorumunuz ile onur verdiniz. Çok teşekkür ederim.
Saygılarımla...
İnsan, insana şifadır demiştim bir şiirimde. Elbette bu her zaman geçerli olmuyor, olamazda zaten..Dileğimiz bu yönde olsun, güzel insanlara rast gelesiniz..
İçsel bir söyleşi tadında olmuş paylaşımınız. Siz yazın, biz dinleriz..
Hayat mucizelerle dolu derler ama inanın hiç rastlamadım.. Ama hep istemişizdir bazı zamanlarda bir mucize olsun..
Tebrik ederim..
Saygıyla..
Serkan BOL
Genelde mucizeleri hayatında yaşayan sayımız az. Yine de mucizeler olsun istiyoruz.
Çok teşekkür ederim değerli yorumunuz ile onur verdiniz. Var olun Neslihan Hanım.
Saygı ve selamlarımla...
Kesinlikle var, dost yazarım.
Detaya girsem konu çok uzar.
Var olsun kaleminiz.
Saygılar, selamlar.
Serkan BOL
Saygılarımla...
Başlıktaki sorudan başlayacağım; evet, ben olduğuna inanıyorum. Her ne kadar mucize sandığım birçok şey beni hüsrana uğratmış olsa da... Dünyanın bir hapishane olduğunu anlatırken yaptığınız benzetmeler çok iyiydi. “Sonsuz boşlukta ceza çekmek” ne güzel bir söylemdir!
Yazılarınızı ve onların düşündürdüklerini, sorgulattıklarını çok seviyorum, daha önce de söylemiş olmalıyım bunu. Teşekkürler güzel paylaşıma.
Sevgilerimle...
Serkan BOL
Umarım herkes var olduğuna inandığı mucizelere kavuşur.
Saygılarımla..
Hayat ve insan başlı başına bir mucize zaten... Bir Yaratıcının olduğunu bilmek, kul olduğunu bilmek ayrı ayrı mucize... Kader dediğimiz olgu mucizenin en büyüklerinde...
Serkan BOL
Saygı ile....
Hayat mucizeler manzumesi. Sadece biz mucize dediğimiz şeyin hak edilmeden tevdi edilmiş iyilikler olduğu zannıyla Mucizeyi acze düşürüp aczimizden ağıtlar üretiyoruz.
Sabah uyanmak ilk mucize. İkincisi kargacık burgacık harflerden okurun gönlüne yol inşa etmek.
Mucize 3. yazıldığı gibi anlaşıldığı yetmiyormuş gibi okunduğu gibi de anlaşılması yer yer.
4. Yaşasın diye verilen ömrü heder edebilmeyi becermek.
5. En sonunda herkesi suçlu sayıp kendini aklamak
6. İçinde bulunduğumuz zamanın dünün devamı olduğunu unutmak ve saire vesaire.
Mucize inanılamayan olay yada olay zinciri. Hiç kimse yaşadıklarına inanamıyor.
Belki kusur şurada. Hakikatini kavramayı ihmal ile hayal kurup her mucizden nasibini yeterince alamamak.
Bana 2 saat verseler şöyle yaparım böyle ederim deriz ve hepimizin ziyan edilmiş kırk yılı var.
Ha birde şu mucize var. 1 sevaba bin hasene her ibadete yetmiş yıllık sevap ayetlerle sabitken.Hepimiz cehennemi hakettiğimziden eminiz. Oysa günaha karşılık bir dir. İbadete karşılık ise en asgari 10
Ve selamun aleyküm
sevgi Selam.
Serkan BOL
Yazıyı okuyup ayrıntılı değerlendirmeniz için çok teşekkür ederim Adnan Bey.
Saygılarımla...