- 574 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
AVŞA ADASI - EŞSİZ VE DOYUMSUZ TATİL CENNETİ
AVŞA ADASI : (EŞSİZ VE DOYUMSUZ TATİL CENNETİ)
Marmara Bölgesi’nde, Marmara Denizi’nde, Balıkesir ilinin Marmara İlçesine bağlı bir yerleşim birimi; şirin mi şirin bir adadır Avşa Adası. Marmara Denizi’nin güneybatısında 3 büyük (Marmara, Avşa, Paşalimanı) ve 9 küçük (Ekinlik, Koyun, Mamalı, Hasır, Pale, Fener, Asmalı ve Paşalimanı Koyundaki 2 adacık) ada vardır. Marmara Adaları ismini taşıyan bu adalar, yapı ve yer şekilleri bakımından Kapıdağ Yarımadası’nın Marmara Denizi’ ndeki uzantısı görünümündedirler.Bu tatil cennetini eşsiz ve doyumsuz kılan o kadar çok sebep var ki; bunlardan bir kısmını sizlerle paylaşacağım.
Temiz ve mis gibi bir havası, insana hayat veren, efil efil esen serin rüzgarı tarif edilemez bir haz verir. İstanbul, Bursa, Tekirdağ gibi büyük şehirlere yakın olması ve ulaşım sorunu bulunmaması Avşa Adası’nın önemini daha da artırıyor. Koylarının yağmalanmadığını, yoğun bir şekilde yapılaşmadığını, betonlaşmadığını, halen bakir durumda olduğunu geldiğiniz zaman sizler de göreceksiniz. Bu koyları gezi motorları ile ya da kendi vasıtanızla gezebilirsiniz. Dilerseniz gezmek için küçük treni de kullanabilirsiniz. Bu koyların en ünlüleri: Çınar Köyü, Kumburnu, Mavi Köy, Değirmen, Manastır, Kumtur, Beyaz Saray ve Yiğitler Köyündeki Altın Kum’dur.
Yüksekçe yerlere çıkıp baktığınızda büyüleyici bir manzara sizi bekliyor olacak. Saatlerce seyretmeye doyamayacaksınız, bu zevkten kendinizi alamayacaksınız. Adanın tamamını, Marmara Adası’nı, diğer küçük adaları, Erdek ve Çanakkale Boğazının girişinin eşsiz güzelliği büyüleyecek sizi. Fotoğraf ya da video çekme merakınız varsa saatler ve günler bile yetmeyecek bu hobinizle haşır neşir olmanız için.
Sörf tutkunuz varsa Yiğitler Köyü’nden esen rüzgarlar sörfle yapacağınız dansta size eşlik edecektir. Kamp yapmayı seviyorsanız beğendiğiniz koyda konaklayabilirsiniz. Sizi rahatsız eden olmaz. Dalış merakınız var mı? Var, dediğinizi duyar gibi oldum. Avşa Adası ve civarında yer alan adalar sizi bekliyor, mutlaka gelmelisiniz. Su altı oldukça temizdir ve zengindir.
Yeme, içme eğlenme merakı olanlar; bu ada tam size göre. Güler yüzlü esnafı ve yardımsever ada halkı sizleri bekliyor. İyi tatiller. Sevgiler.
İSMAİL MALATYA-28/06/2020-PAZAR
YORUMLAR
Yıllar önce iki kız üst üste iki yıl Avşa'ya tatile gitmiştik. Orta yaşlı, çok temiz ve titiz ev sahibi teyzemizin pansiyonunda kaldık. O yıllarda Avşa'nın elektiği gece saat 24.00 oldu mu kesilirdi. Gökyüzü sanki denize inerdi. Her binanın girişinde metal kafesi ve cam koruyucusu olan büyük fitilli gaz lambalarını ilk gördüğümzde dekor zannetmiştik.
Gece yarısından sonra sadece onlarla aydınlanan bir yürüyüş yolu ve Ay'ın ışığında yaşanan gecelerin görüntüsünü seyretmek bile çok güzeldi.
Tanıştığımız bir ailenin kızı ilk okul yaşlarındaydı ve balık gibi sanki suda kayarak gidiyordu, biz ona 'balık kız' diyorduk. Şimdi hâlâ görüştüğüm bir meslektaşım oldu ve kızının Türkiye'de yüzme biricilikleri var şimdi.
Odamız nezire nazırdı. Akşam üzeri arkadaşımla masamızı mükellef hazırlar ve hem yemeğimizi yer hem keyfimizi yapar hem de şarkılar söylerdik. Arkadaşımın da sesi çok güzeldi. Şimdi Türk Sanat Müziği Devlet Korosunda kadrolu sanatçı.
Bir akşam, kendimizi kaptırmışız, arka arkaya kim kaç şarkı söyledik hatırlamıyorum. En sonunda büyük bir alkış geldi. Eğilip balkondan baktığımızda yürüyüş yapanların balkonun altında toplanıp ( zaman zaman da eşlik ederek) bizi dinlediklerini öğrenmiş olduk. Hem çok şaşırmış hem de beğenilmekten dolayı çok mutlu olmuştuk galiba. Karşılıklı olarak birbirimizi uzun uzun alkışlamıştık. O gece de son gecemizdi. Bir daha gitmek kısmet olmadı.
Sonra gelip gelip teyzeye bizi sormuşlar, biz ertesi sabah Avşa'dan ayrılmıştık!..
Anılarımı tetikledi yazınız. Ada coğrafyası ve halkı adına tüm anlatılanlara katılıyorum. Her giden memnun dönecektir diye düşünüyorum.
Paylaşımınıza teşekkür ederim.
Saygılarımla.