- 656 Okunma
- 2 Yorum
- 2 Beğeni
PATAVATSIZLIĞIN SONU
Kızılelma’nın ağalık dönemlerinden Şerif ağa dönemi:
Şerif ağa Kızılelma köyünün ve çevresinin zengini malı, tarlası, parası çok birisi. Mahiyetinde yüzlerce kişi çalışanı var. Halk savaşlardan yeni çıkmış üstünde yok başında yok para kimde var ki. Herkes perişan aç kalmamak için ne iş olursa hangi koşulda olursa olsun çalışmak zorunda. Şerif ağa da mecburen köylüye iş aş yetiştirmek durumunda hal böyleyken halk arasında halen de geçen şaka yollu bir söz vardır. Eve ikram ettiği çok samimi arkadaşına veya yakınına “Sofraya buyur benim yemeğimi iti de yiyor köpeği de yiyor” diye bir takılma var, fakat bu takılma çok samimi olduğun kişiye ve yakınına yapılınca sofrada oturanlar bu alayı eğlenceye alırlardı…
Günlerden bir gün O zamanın Koyulhisar’ın en büyük Mülki amiri Kızılelma’yı ziyarete gelmiş tabi ikram yapacak güç kimde “Şerif ağada” Kaymakam beyi Şerif ağa konağına davet ederek zamanına göre mükellef bir sofra hazırlatmış Fakat muziplik ve boş boğazlık olarak yapmaması gereken hareketi ,Kaymakam beyi sofraya davet ederken yapmış
-Sofraya Buyurun Kaymakam bey, Biliyorsunuz benim yemeğimi iti de yiyor köpeği de.
Kaymakam bey bu ikram ediş biçimini içine sindirememiş fakat bozuntuya da vermemiş, kızdığını da belli etmeden içine sinmese de olgunluk gösterip yapılan bu ikramı geri çevirmeyerek beraberindekilerle beraber yemiş…
Aradan biraz zaman geçtikten sonra Kaymakam bey Şerif ağaya bir ders vermek için kafasına koyduğu planı tatbike koyulmuş. Mahiyetinde ki Jandarmalardan bir kaçına görev vererek tebdil kıyafet Koyulhisar’a gelen Şerif ağayı pataklamalarını Jandarmalara tembihlemiş. Jandarmalar aldıkları emir neticesinde yakaladıkları Şerif ağayı epey bir hırpalamışlar. Şerif ağa neye uğradığına şaşırarak! soluğu doğruca Kaymakam beyin makamında almış…
-Kaymakam bey, Kaymakam bey, çarşıda gezerken tanımadığım kişiler bana saldırdı hiç suçum günahım yokken beni epey hırpaladılar onlardan şikayetçiyim. Diye şikayette bulununca ,Kaymakam bey hiç belli etmeden içten, içe gülerek.
-Ne yapayım ağa burası Muşaz “Koyulhisar’ın eski adı” buraya iti de geliyor köpeği de geliyor ben şimdi onları nerede bulacağım .
Şerif ağa biraz afallamış bu tabir ona hemen Kaymakam’a yaptığı ikram sırasında yapmış olduğu sözü hatırlatmış. Daha hiç bir şey söylemeden Kaymakam beyin yanından ayrılmış. Hiç suçu olmadığı halde Dilinin yüzünden yemiş olduğu dayak yanına kar kalmış…
YORUMLAR
Kızılelmalım
Çok beğendim. Güzel bir (Darbı mesel) ders alınacak öykü. Demek ki konuşurken insan sözünü tartarak konuşmalı