- 456 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
TEKNOLOJİ CANAVAR MI?
Yaşadığımız 21.yüzyılda yaşantımız yapılan icatlarla oldukça kolaylaştı, gün geçmiyor ki yaşantımıza yeni bir değişiklik girmesin.Son model arabalar,sesten hızlı uçaklar,hızlı trenler,iletişim konusunda ki yenilikler,akıllı evler...
Yapılan tüm icat ve yenilikler,Yaşantımızı oldukça kolaylaştırmakta,adeta yerimizden kalkmayarak tüm ihtiyaçlarımızı neredeyse kapımızda karşılayacak durumlara geldik.Evden veya ofisten internet sayesinde alışveriş ve tüm ödemelerimiz yapılabilir durumlara geldi neredeyse para ortadan kalkacak,"kredi kartları sayesinde."Mesafeler yapılan; otobanlar,Metrolar,Hızlı trenler,her ile Modern Hava alanları sayesinde ulaşım Zamanla yarış halinde,süratle ilerliyoruz.Dünya yetmedi Ay ve Marsa İnsan taşımak için projeler geliştirilmekte,İnsanoğlu alabildiğince rahata ve tüketime odaklandı…
Çok değil bundan 40 yıl önce bu gün ki imkanların çoğu hayatımıza henüz girmemişti.Çoğu yere insanlar:Hayvanlarla veya yaya olarak ulaşmaya çalışıyordu.Tarımda ve bir çok alanda İnsan gücüne ihtiyaç duyuluyordu.İnsanlar bir şeyler üreterek tüketmeye çalışıyor,gıdalar organik ve kaliteliydi,çoğu gıdanın kokusu İnsanları cezbediyor du.İletişim görsel değil duysal olduğundan İnsanlar Radyolarda veya sohbetlerde dinlemiş olduğu Hikaye ve skeçleri pür dikkat dinleyerek hayal kurabiliyordu.Haliyle insanların daha çok boş vakitleri oluyor bu boş vakitlerinde İnsanlar bir birlerine giderek hoş sohbet ortamlara dalıyordu.İhtiyaç kalemleri hayli az olduğundan,çalışan bir kişi hem ailesini geçindirip hem de yatırım yapabiliyordu.
Yardımlaşma ve bir birlerine borç para verip alabiyorlardı,Mahalle bakkalı veresiye vererek İnsanları idare edebiliyordu.Kızların çeyiz torbalarına ceyiz olarak çeşitli ürünlerin tohumları konuyordu.Memleketten gelen yakınını aylarca evinde misafir edip onun yurt yuva sahibi olmasına yardım ediliyordu.
Zorluklar ve yokluklar içinde yaşanılan bu günler İnsanların mecburen bir birlerine kenetlenmesine bir birlerine destek olmalarına vesile oluyor du.
Bu yüzden insanlarda Merhamet ve yardım etme duygusu hat safhadaydı.
Günümüzde ki yaşantımızda bu kadar bolluğa ve refaha karşı 40 Yıl öncesini yaşamış olan İnsanlar: "O günlerin Yokluk ve fakirlik günleri olmasına rağmen" O günlere Özlem duyabiliyor. Emeksiz ve zahmetsiz yaşam,İnsanları tembelliğe ve acımasızlığa sevk ediyor.Gelişen teknolojiye dayalı olarak çevre kirleniyor, insanlar organik gıda yerine GDO’lu ürünler tüketmeye mahkum ediliyor.İnsanlar Kalp hastalığına ve çeşitli hastalıklara yakalanıp genç yaşlarında hayata veda ediyorlar.Evlerimizde bulunan Bilgisayar ve Televizyonlar İnsanları reklamlarla,"özelikle çocukları müthiş etkiliyor" biz İnsanları birer Tüketim hastalığına mahkum ediyor.
Önümüzdeki yıllarda yaşamın ve İnsani değerlerin daha da kirleneceğini düşündükçe bu gün ki yaşantımıza şükretmemek elde değil.Ümit etmeliyiz ki şu andan itibaren Dünya Devletlerinin ortak hareket ederek, zaman geçirmeden bazı tedbirler alarak İnsanlığın geleceğini garanti altına alsınlar.Yoksa Teknoloji canavarı tüm insanlığı mahvedecek...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.